Skip to Contact an Expert Skip to Main Content
PolCard
  • Zadzwoń 22 515 30 05
  • Пропозиція
  • Biuro prasowe
  • Kariera
  • Zaloguj do OnePortal24
PolCard from Fiserv
  • Level 1 menu, Item 1 of 5, Małe i średnie firmy
    Wstecz
    Na skróty
    • Sub Menu Item 1 of 3, Terminal za 0 zł
    • Sub Menu Item 2 of 3, Program Polska Bezgotówkowa
    • Sub Menu Item 3 of 3, Przejdź do PolCard
    Rozwiązania płatnicze
    • Sub Menu Item 1 of 4, Terminale płatnicze
    • Sub Menu Item 2 of 4, Terminal w telefonie
    • Sub Menu Item 3 of 4, Rozwiązania e-commerce
    • Sub Menu Item 4 of 4, Rozwiązania samoobsługowe
    Usługi dodatkowe
    • Sub Menu Item 1 of 7, Wypłata gotówki
    • Sub Menu Item 2 of 7, Wpłata gotówki na kartę
    • Sub Menu Item 3 of 7, Integracje kasowe
    • Sub Menu Item 4 of 7, Płatność w walucie karty (DCC)
    • Sub Menu Item 5 of 7, Szybka pożyczka
    • Sub Menu Item 6 of 7, Doładowania telefonów
    • Sub Menu Item 7 of 7, Zobacz wszystkie usługi
    Rozwiązania dla branż
    • Sub Menu Item 1 of 7, Handel detaliczny
    • Sub Menu Item 2 of 7, Sklepy spożywcze
    • Sub Menu Item 3 of 7, Uroda
    • Sub Menu Item 4 of 7, Taxi
    • Sub Menu Item 5 of 7, Gastronomia
    • Sub Menu Item 6 of 7, Turystyka i hotele
    • Sub Menu Item 7 of 7, Zobacz wszystkie branże
  • Level 1 menu, Item 2 of 5, Duże firmy i instytucje
    Wstecz
    Na skróty
    • Sub Menu Item 1 of 1, Rozwiązania dla sieci handlowych
    Rozwiązania płatnicze
    • Sub Menu Item 1 of 4, Terminale płatnicze
    • Sub Menu Item 2 of 4, Terminal w telefonie
    • Sub Menu Item 3 of 4, Rozwiązania e-commerce
    • Sub Menu Item 4 of 4, Rozwiązania samoobsługowe
    Usługi dodatkowe
    • Sub Menu Item 1 of 8, Szyfrowanie E2EE i P2PE
    • Sub Menu Item 2 of 8, Tokenizacja
    • Sub Menu Item 3 of 8, Wpłata gotówki na kartę
    • Sub Menu Item 4 of 8, Płatność w walucie karty (DCC)
    • Sub Menu Item 5 of 8, Integracja z systemem kasowym
    • Sub Menu Item 6 of 8, Szybka pożyczka
    • Sub Menu Item 7 of 8, Doładowania telefonów
    • Sub Menu Item 8 of 8, Zobacz wszystkie usługi
    Rozwiązania dla branż
    • Sub Menu Item 1 of 7, Sieci handlowe
    • Sub Menu Item 2 of 7, Transport i logistyka
    • Sub Menu Item 3 of 7, Sieci gastronomiczne
    • Sub Menu Item 4 of 7, Hotele
    • Sub Menu Item 5 of 7, Farmacja
    • Sub Menu Item 6 of 7, Administracja publiczna
    • Sub Menu Item 7 of 7, Zobacz wszystkie branże
  • Level 1 menu, Item 3 of 5, Partnerzy
  • Level 1 menu, Item 4 of 5, O nas
    Wstecz
    • Sub Menu Item 1 of 3, Poznaj PolCard from Fiserv
    • Sub Menu Item 2 of 3, Biuro prasowe
    • Sub Menu Item 3 of 3, Kariera
    • Sub Menu Item 1 of 1, Struktura organizacyjna
  • Level 1 menu, Item 5 of 5, Strefa klienta
    Wstecz
    Obsługa klienta
    • Sub Menu Item 1 of 4, Komunikaty
    • Sub Menu Item 2 of 4, Dokumenty i instrukcje
    • Sub Menu Item 3 of 4, Najczęściej zadawane pytania
    • Sub Menu Item 4 of 4, PCI DSS - Bezpieczeństwo płatności
    Platforma raportowa
    • Sub Menu Item 1 of 2, Zaloguj do OnePortal24
    • Sub Menu Item 2 of 2, Co to jest OnePortal24?
    Baza wiedzy
    • Sub Menu Item 1 of 4, Case Studies
    • Sub Menu Item 2 of 4, Eksperci PolCard
    • Sub Menu Item 3 of 4, Płatności w firmie
    • Sub Menu Item 4 of 4, Zobacz wszystkie artykuły
Zamów terminal
FAQ Polcard

Najczęściej zadawane pytania (FAQ)

Tutaj znajdziesz kilka ważnych pytań i odpowiedzi na temat produktów i usług PolCard from Fiserv.

Skontaktuj się ​z doradcą
 
  • Item 1 of 5 Użytkowanie terminala
  • Item 2 of 5 Płatności i rozliczenia
  • Item 3 of 5 Umowa
  • Item 4 of 5 OnePortal24
  • Item 5 of 5 Numer konta do wpłat

Użytkowanie terminala płatniczego

 

Tu znajdziesz informacje na temat funkcji terminala, jego konfiguracji i codziennego użytkowania.

Jeżeli korzystasz z terminala mobilnego

 

Skontroluj poziom sygnału

Skontroluj poziom sygnału na ikonie zasięgu na głównym ekranie terminala. Wskaźnik poziomu sygnału składa się z 5 kresek od najmniejszej (mało) do największej (dużo). Minimalny stan zasięgu do nawiązania połączenia to 2 kreski. Terminal stabilnie łączy się z centrum autoryzacyjnym gdy wskaźnik osiągnie stan 3 kresek.

 

Skontroluj poziom naładowania baterii

Skontroluj poziom naładowania baterii na głównym ekranie terminala. Wskaźnik poziomu naładowania to symbol baterii. Minimalny poziom naładowania baterii aby terminal mógł zachować pełnie działania wszystkich funkcjonalności to połowa baterii. Jeżeli Twój terminal wskazuje minimalny bądź mniejszy poziom naładowania baterii, podłącz go zasilnia - umieść terminal na dostarczonej w zestawie bazie ładującej lub do zasilacza. Rozpoczęcie ładowania rozpoznasz, przez symbol błyskawicy nad symbolem baterii. W całości naładowaną baterię rozpoznasz przez w pełni wypełniony symbol baterii.

 

Wykonaj restart terminala

Zdejmij urządzenie z bazy ładującej lub odłącz zasilacz od terminala. Przytrzymaj jednocześnie żółty przycisk i symbol kropki (obok przycisku zero), poczekaj aż pojawi się napis ‘SHUTTING DOWN IN PROGRESS', poczekaj aż ekran terminala i klawiatura całkowicie wygasną. Odczekaj ok. 10s, uruchom terminal ponownie przytrzymując przycisk zielony przez ok. 10s, aż terminal wyda dźwięk - charakterystyczne piknięcie. Gotowy do pracy terminal wyświetli logo lub poprosi o wprowadzenie NIP.

 

Jeżeli korzystasz z terminala stacjonarnego

 

Wykonaj restart terminala

Wyciągnij z terminala przewód zasilający zakończony okrągłą zagiętą wtyczką. Poczekaj aż ekran i klawiatura wygasną, odczekaj ok 10s i podłącz przewód ponownie. Gotowy do pracy terminal wyświetli logo lub poprosi o wprowadzenie NIP. Jeżeli Twój terminal łączy się przez Internet sprawdź czy przewód internetowy wpięty jest w prawidłowe gniazdo w terminalu i routerze.

 

Skontaktuj się z Centrum Obsługi Klienta

Jeżeli problem nadal będzie się pojawiał skontaktuj się z Centrum Obsługi Klienta Zadzwoń pod numer telefonu 22 515 30 05 i postępuj zgodnie z komunikatami głosowymi wybierając opcję 2 (obsługa klienta), 3 (zgłoszenie problemu technicznego i pomoc w obsłudze), 1 (zgłoszenie serwisu). W celu usprawnienia obsługi przed wykonaniem połączenia przygotuj numer MID terminala. Będziesz go potrzebował do weryfikacji urządzenia. MID – numer punktu  –  znajduje się na każdym rachunku z terminala oraz raporcie wysyłki pod adresem punktu w prawej części wydruku.

Skontroluj poziom naładowania baterii

Skontroluj poziom naładowania baterii na głównym ekranie terminala. Wskaźnik poziomu naładowania to symbol baterii, Minimalny poziom naładowania baterii aby terminal mógł zachować pełnie działania wszystkich funkcjonalności to połowa baterii. Jeżeli Twój terminal wskazuje minimalny bądź mniejszy poziom naładowania baterii, podłącz go zasilnia - umieść terminal na dostarczonej w zestawie bazie ładującej lub do zasilacza. Rozpoczęcie ładowania rozpoznasz, przez symbol błyskawicy nad symbolem baterii. W całości naładowaną baterię rozpoznasz przez w pełni wypełniony symbol baterii.

 

Skontaktuj się z Centrum Obsługi Klienta

Jeżeli problem nadal będzie się pojawiła skontaktuj się z Centrum Obsługi Klienta Zadzwoń pod numerem telefonu 22 515 30 05 i postępuj zgodnie z komunikatami głosowymi wybierając opcję 2 (obsługa klienta), 3 (zgłoszenie problemu technicznego i pomoc w obsłudze), 1 (zgłoszenie serwisu) W celu usprawnienia obsługi przed wykonaniem połączenia przygotuj numer MID terminala, będziesz go potrzebował do weryfikacji urządzenia. MID – numer punktu, znajduje się na każdym rachunku z terminala oraz raporcie wysyłki pod adresem punktu w prawej części wydruku.

Jeżeli korzystasz z terminala mobilnego

 

Skontroluj poziom naładowania baterii

Skontroluj poziom naładowania baterii na głównym ekranie terminala. Wskaźnik poziomu naładowania to symbol baterii. Minimalny poziom naładowania baterii aby terminal mógł zachować pełnie działania wszystkich funkcjonalności to połowa baterii. Jeżeli Twój terminal wskazuje minimalny bądź mniejszy poziom naładowania baterii, podłącz go zasilnia - umieść terminal na dostarczonej w zestawie bazie ładującej lub do zasilacza. Rozpoczęcie ładowania rozpoznasz, przez symbol błyskawicy nad symbolem baterii. W całości naładowaną baterię rozpoznasz przez w pełni wypełniony symbol baterii

 

Wykonaj restart terminala

Zdejmij urządzenie z bazy ładującej lub odłącz zasilacz od terminala. Przytrzymaj jednocześnie żółty przycisk i symbol kropki (obok przycisku zero), poczekaj aż pojawi się napis ‘SHUTTING DOWN IN PROGRESS', poczekaj aż ekran terminala i klawiatura całkowicie wygasną. Odczekaj ok. 10s, uruchom terminal ponownie przytrzymując przycisk zielony przez ok. 10s, aż terminal wyda dźwięk - charakterystyczne piknięcie. Gotowy do pracy terminal wyświetli logo lub poprosi o wprowadzenie NIP.

 

Jeżeli korzystasz z terminala stacjonarnego

 

Wykonaj restart terminala

Wyciągnij z terminala przewód zasilający zakończony okrągłą zagiętą wtyczką. Poczekaj aż ekran i klawiatura wygasną. Odczekaj ok. 10s i podłącz przewód ponownie. Gotowy do pracy terminal wyświetli logo lub poprosi o wprowadzenie NIP.

 

Skontaktuj się z Centrum Obsługi Klienta

Jeżeli problem nadal będzie się pojawiał skontaktuj się z Centrum Obsługi Klienta. Zadzwoń pod numer telefonu 22 515 30 05 i postępuj zgodnie z komunikatami głosowymi wybierając opcję 2 (obsługa klienta), 3 (zgłoszenie problemu technicznego i pomoc w obsłudze), 1 (zgłoszenie serwisu). W celu usprawnienia obsługi przed wykonaniem połączenia przygotuj numer MID terminala, będziesz go potrzebował do weryfikacji urządzenia. MID – numer punktu – znajduje się na każdym rachunku z terminala oraz raporcie wysyłki pod adresem punktu w prawej części wydruku.

W celu sprawdzenia statusu swojego zgłoszenia zadzwoń pod numer telefonu 22 515 30 05. Postępuj zgodnie z komunikatami głosowymi wybierając opcję 2 (obsługa klienta), 3 (zgłoszenie problemu technicznego i pomoc w obsłudze), 2 (status zgłoszenia serwisowego). 

 

W celu usprawnienia obsługi przed wykonaniem połączenia przygotuj numer MID terminala. Będziesz go potrzebował do weryfikacji urządzenia. MID – numer punktu –  znajduje się na każdym rachunku z terminala oraz raporcie wysyłki pod adresem punktu w prawej części wydruku.

Jeżeli korzystasz z terminala stacjonarnego

 

Wykonaj restart terminala

Wyciągnij z terminala przewód zasilający zakończony okrągłą zagiętą wtyczką. Poczekaj aż ekran i klawiatura wygasną, odczekaj ok. 10s i podłącz przewód ponownie. Gotowy do pracy terminal wyświetli logo lub poprosi o wprowadzenie NIP.

 

Jeżeli korzystasz z terminala mobilnego

 

Wykonaj restart terminala

Zdejmij urządzenie z bazy ładującej lub odłącz zasilacz od terminala. Przytrzymaj jednocześnie żółty przycisk i symbol kropki (obok przycisku zero), poczekaj aż pojawi się napis ‘SHUTTING DOWN IN PROGRESS', poczekaj aż ekran terminala i klawiatura całkowicie wygasną. Odczekaj ok. 10s, uruchom terminal ponownie przytrzymując przycisk zielony przez ok. 10s, aż terminal wyda dźwięk - charakterystyczne piknięcie. Gotowy do pracy terminal wyświetli logo lub poprosi o wprowadzenie NIP.

 

Skontaktuj się z Centrum Obsługi Klienta

Jeżeli problem nadal będzie się pojawiał skontaktuj się z Centrum Obsługi Klienta. Zadzwoń pod numer telefonu 22 515 30 05 i postępuj zgodnie z komunikatami głosowymi wybierając opcję 2 (obsługa klienta), 3 (zgłoszenie problemu technicznego i pomoc w obsłudze), 1 (zgłoszenie serwisu). W celu usprawnienia obsługi przed wykonaniem połączenia przygotuj numer MID terminala, będziesz go potrzebował do weryfikacji urządzenia. MID – numer punktu – znajduje się na każdym rachunku z terminala oraz raporcie wysyłki pod adresem punktu w prawej części wydruku.

Terminal został zablokowany i do czasu jego odblokowania nie można akceptować transakcji płatniczych. Najczęstszą przyczyną powodem takiego komunikatu jest trzykrotne błędne wprowadzenie numeru NIP. Aby ustalić przyczynę zablokowania terminala skontaktuj się z Centrum Obsługi Klienta. 

 

Zadzwoń pod numerem telefonu 22 515 30 05 i postępuj zgodnie z komunikatami głosowymi wybierając opcję 2 (obsługa klienta), 3 (zgłoszenie problemu technicznego i pomoc w obsłudze), 1 (zgłoszenie serwisu). W celu usprawnienia obsługi przed wykonaniem połączenia przygotuj numer MID terminala. Będziesz go potrzebował do weryfikacji urządzenia. MID – numer punktu –  znajduje się na każdym rachunku z terminala oraz raporcie wysyłki pod adresem punktu w prawej części wydruku.

Jeżeli korzystasz z terminala mobilnego

 

Skontroluj poziom naładowania baterii

Skontroluj poziom naładowania baterii na głównym ekranie terminala. Wskaźnik poziomu naładowania to symbol baterii, Minimalny poziom naładowania baterii aby terminal mógł zachować pełnie działania wszystkich funkcjonalności to połowa baterii. Jeżeli Twój terminal wskazuje minimalny bądź mniejszy poziom naładowania baterii, podłącz go zasilnia - umieść terminal na dostarczonej w zestawie bazie ładującej lub do zasilacza. Rozpoczęcie ładowania rozpoznasz, przez symbol błyskawicy nad symbolem baterii. W całości naładowaną baterię rozpoznasz przez w pełni wypełniony symbol baterii

 

Wykonaj restart terminala

Zdejmij urządzenie z bazy ładującej lub odłącz zasilacz od terminala. Przytrzymaj jednocześnie żółty przycisk i symbol kropki (obok przycisku zero), poczekaj aż pojawi się napis ‘SHUTTING DOWN IN PROGRESS'. Poczekaj aż ekran terminala i klawiatura całkowicie wygasną. Odczekaj ok. 10s, uruchom terminal ponownie przytrzymując przycisk zielony przez ok. 10s, aż terminal wyda dźwięk - charakterystyczne piknięcie. Gotowy do pracy terminal wyświetli logo lub poprosi o wprowadzenie NIP.

 

Jeżeli korzystasz z terminala stacjonarnego

 

Wykonaj restart terminala

Wyciągnij z terminala przewód zasilający zakończony okrągłą zagiętą wtyczką. Poczekaj aż ekran i klawiatura wygasną, odczekaj ok. 10s i podłącz przewód ponownie. Gotowy do pracy terminal wyświetli logo lub poprosi o wprowadzenie NIP.

 

Skontaktuj się z Centrum Obsługi Klienta

Jeżeli problem nadal będzie się pojawiał skontaktuj się z Centrum Obsługi Klienta. Zadzwoń pod numer telefonu 22 515 30 05 i postępuj zgodnie z komunikatami głosowymi wybierając opcję 2 (obsługa klienta), 3 (zgłoszenie problemu technicznego i pomoc w obsłudze), 1 (zgłoszenie serwisu). W celu usprawnienia obsługi przed wykonaniem połączenia przygotuj numer MID terminala, będziesz go potrzebował do weryfikacji urządzenia. MID – numer punktu – znajduje się na każdym rachunku z terminala oraz raporcie wysyłki pod adresem punktu w prawej części wydruku.

Wysyłka wykonywana jest o wyznaczonej godzinie. Możesz wybrać odpowiednią godzinę dla siebie. Aby zmienić godzinę wysyłki na terminalu wybierz kolejno: MENU, ADMINISTRACYJNE, wprowadź hasło, zatwierdź zielonym przyciskiem. Następnie znajdź: ZMIANA CZASU ROZLICZENIA. Wybierz odpowiedni dla siebie zakres czasu, w jakim ma zostać wykonana wysyłka z terminala, wprowadź konkretną godzinę i zmianę zatwierdź zielonym przyciskiem.

Jeżeli korzystasz z terminala mobilnego

Może to być spowodowane tzw. głębokim rozładowaniem baterii. Podłącz terminal do stałego źródła zasilania (podstawka ładująca lub zasilacz dostarczone w komplecie) i pozostaw na ok. 30 min. Zmień źródło zasilania, podłącz terminal do innego gniazdka sieci elektrycznej.  

 

Jeżeli korzystasz z terminala stacjonarnego

Sprawdź, czy wtyczka przewodu zasilającego jest mocno osadzona w gnieździe zasilania w terminalu. Zmień źródło zasilania, podłącz terminal do innego gniazdka sieci elektrycznej.

 

Skontaktuj się z Centrum Obsługi Klienta

Jeżeli problem nadal będzie się pojawiał skontaktuj się z Centrum Obsługi Klienta. Zadzwoń pod numer telefonu 22 515 30 05 i postępuj zgodnie z komunikatami głosowymi wybierając opcję 2 (obsługa klienta), 3 (zgłoszenie problemu technicznego i pomoc w obsłudze), 1 (zgłoszenie serwisu). W celu usprawnienia obsługi przed wykonaniem połączenia przygotuj numer MID terminala, będziesz go potrzebował do weryfikacji urządzenia. MID – numer punktu – znajduje się na każdym rachunku z terminala oraz raporcie wysyłki pod adresem punktu w prawej części wydruku.

Może to być spowodowane tzw. głębokim rozładowaniem baterii. Podłącz terminal do stałego źródła zasilania (podstawka ładująca lub zasilacz dostarczone w komplecie) i pozostaw na ok. 30 min. Zmień źródło zasilania, podłącz terminal do innego gniazdka sieci elektrycznej.  

 

Jeżeli problem nadal będzie się pojawiła skontaktuj się z Centrum Obsługi Klienta. Zadzwoń pod numer telefonu 22 515 30 05 i postępuj zgodnie z komunikatami głosowymi wybierając opcję 2 (obsługa klienta), 3 (zgłoszenie problemu technicznego i pomoc w obsłudze), 1 (zgłoszenie serwisu). W celu usprawnienia obsługi przed wykonaniem połączenia przygotuj numer MID terminala, będziesz go potrzebował do weryfikacji urządzenia. MID – numer punktu  –  znajduje się na każdym rachunku z terminala oraz raporcie wysyłki pod adresem punktu w prawej części wydruku.

Instrukcję jak podłączyć i aktywować terminal znajdziesz tutaj:

 

Terminale stacjonarne z przewodowym łączem Internetowym

Ingenico iCT 220

Ingenico Desk 3200 z PIN padem Desk 1500

Ingenico Desk 3200 z PIN padem iPP 310

Verifone VX 520

 

Terminale stacjonarne z kartą SIM (GPRS)

Ingenico iCT 220 

Ingenico Desk 3200 3G z PIN padem Desk 1500

Ingenico Desk 3200 3G z PIN padem iPP 310

Verifone VX 520

 

Terminale mobilne z bezprzewodowym łączem Internetowym (WIFI)

Verifone VX 680 z podstawą ładującą

Ingenico Move 3500 z podstawą ładującą


Terminale mobilne z bezprzewodowym łączem Internetowym (WIFI) / Bluetooth

Verifone e355

 

Terminale mobilne z kartą SIM (GPRS)

Ingenico iWL 220

Ingenico iWL 220 z podstawą ładującą

Ingenico Move 2500 

Ingenico Move 3500 z podstawą ładującą

Verifone VX 675

Verifone VX 675 z podstawą ładującą

Verifone VX 680 z podstawą ładującą

Konfigurację adresu IP wykonasz w prosty sposób, wybierając MENU, ADMINISTRACYJNE, następnie wprowadź hasło, zatwierdź zielonym przyciskiem i wybierz KONFIG TCP/IP. Jeżeli terminal powinien łączyć się z wykorzystaniem statycznego adresu IP, wybierz 1. Wybierz z dostępnej listy IP i naciśnij zielony przycisk. Wprowadź nową wartość i zatwierdź zielonym przyciskiem. Podobnie wprowadź dane dla MASK i GATEWAY. Po zatwierdzeniu wszystkich pozycji naciśnij przycisk czerwony, terminal uruchomi się ponownie. 

 

Na ekranie terminala pojawi się informacja o zalecanym teście połączenia, zatwierdzić zielonym przyciskiem. Podsumowanie testu wyświetli się na ekranie – w zależności od tego, czy jest to terminal stacjonarny, czy przenośny, zostaną wyświetlone nazwy komunikacji: LAN SSL/TLS – terminal stacjonarny, Wi-Fi SSL/TLS – terminal przenośny. 

 

Terminal podejmuje trzy próby połączenia. Jeżeli pierwsza jest udana, kolejne nie są już podejmowane. Wyniki są wyświetlane następująco: OK – komunikacja poprawna, N/A – test nie był przeprowadzony, ponieważ pierwsza próba była udana, ERR – test nieudany. W sytuacji, kiedy wynik to ERR, zweryfikuj wprowadzoną adresację IP ze swoim dostawcą Internetu.

Otwórz komorę drukarki i wyciągnij rolkę. Nową rolkę przygotuj do instalacji, odrywając pierwszych ok. 20cm papieru. Włóż rolkę do komory drukarki, rozwiń 2-3 cm papieru i zamknij klapkę tak, aby papier wystawał na zewnątrz. Sprawdź pracę drukarki. Wybierz Menu, Ponownie Menu, Pomocnicze, Raporty, Raport krótki. Jeżeli problem nadal będzie się pojawiał skontaktuj się z Centrum Obsługi Klienta. 

 

Zadzwoń pod numer telefonu 22 515 30 05 i postępuj zgodnie z komunikatami głosowymi wybierając opcję 2 (obsługa klienta), 3 (zgłoszenie problemu technicznego i pomoc w obsłudze), 1 (zgłoszenie serwisu). W celu usprawnienia obsługi przed wykonaniem połączenia przygotuj numer MID terminala, będziesz go potrzebował do weryfikacji urządzenia. MID – numer punktu – znajduje się na każdym rachunku z terminala oraz raporcie wysyłki pod adresem punktu w prawej części wydruku.

W przypadku, gdy podczas uruchamiania terminal prosi o podanie numeru NIP, należy wprowadzić NIP firmy, na którą został zarejestrowany terminal. Trzykrotne błędne wprowadzenie numeru zakończy się zablokowaniem terminala. Weryfikacja numeru NIP chroni Twój terminal przed niewłaściwym kierowaniem środków pieniężnych w przypadku błędnego przypisania terminala do innej firmy.

Terminal Wi-Fi wymaga konfiguracji sieci, z jaką ma się łączyć. Konfigurację sieci Wi-Fi wykonasz w prosty sposób, wybierając MENU, ADMINISTRACYJNE, następnie wprowadź hasło, zatwierdź zielonym przyciskiem ENTER i wybierz KONFIGURACJA POŁĄCZEŃ, KONFIGURACJA WI-FI. Możesz wyszukać sieć automatycznie (przycisk 1 na klawiaturze numerycznej) lub ręcznie (przycisk 2 na klawiaturze numerycznej). 

 

a) Jeżeli wybrano konfigurację automatyczną, po chwili na ekranie pojawią się odnalezione przez terminal sieci. Z listy wybierz sieć, z którą ma się połączyć terminal, a następnie wciśnij zielony klawisz ENTER. Terminal poprosi o wprowadzenie hasła sieci. Hasło należy wprowadzić z klawiatury numerycznej. Terminal rozróżnia litery małe i duże, cyfry i znaki specjalne. Po wprowadzeniu hasła naciśnij zielony przycisk. Sprawdź połączenie, wybierając kolejno: MENU, POMOCNIECZE, WYSYŁKA

 

b) Jeżeli wybrano ręczną konfigurację sieci, terminal poprosi o wpisanie nazwy sieci. Po jej wpisaniu należy wybrać tryb zabezpieczenia. Najpopularniejszy to WPA2, ale przed konfiguracją zalecamy zweryfikowanie tych danych z dostawcą Internetu. Na kolejnym ekranie terminal poprosi o wprowadzenie hasła sieci. Terminal rozróżnia litery małe i duże, cyfry i znaki specjalne. Po wprowadzeniu hasła należy zatwierdzić konfigurację, naciskając zielony przycisk. Sprawdź połączenie, wybierając kolejno: MENU, POMOCNIECZE, WYSYŁKA

Zachęcamy do skorzystania z naszego FAQ, gdzie zebraliśmy odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Jeżeli nie znajdziesz rozwiązania, awarię urządzenia zgłoś telefonicznie, kontaktując się z Centrum Obsługi Klienta pod numerem telefonu 22 515 30 05 i postępuj zgodnie z komunikatami głosowymi wybierając opcję 2 (obsługa klienta), 3 (zgłoszenie problemu technicznego i pomoc w obsłudze), 1 (zgłoszenie serwisu). W celu usprawnienia obsługi przed wykonaniem połączenia przygotuj numer MID terminala, będziesz go potrzebował do weryfikacji urządzenia. MID – numer punktu – znajduje się na każdym rachunku z terminala oraz raporcie wysyłki pod adresem punktu w prawej części wydruku.

1. Wykonaj raport wysyłki z terminala (Uwaga: raport jest konieczny TYLKO jeśli na terminalu są nierozliczone transakcje)

Informacje jak wykonać raport znajdziesz tutaj

 

2. Przygotuj paczkę zawierającą sprzęt (terminal płatniczy wraz z akcesoriami tj. kable, ładowarka)

 

Prosimy - upewnij się, że zwracany sprzęt należy do Fiserv Polska S.A. W tym celu możesz sprawdzić czy numer telefonu do Centrum Obsługi Klienta na naklejce to 22 515 30 05 lub spójrz na ekran terminala, gdzie nazwa wyświetlana to: PolCard, PolCard from Fiserv, bądź First Data PolCard.

Zwrot terminali należących do innej firmy może skutkować ich utratą.

 

3. Wyślij paczkę, wybierając najdogodniejszą dla siebie formę

 

a. Paczkomat InPost  - nadaj paczkę na koszt Fiserv Polska S.A. wypełniając formularz

 

Pamiętaj, że tylko powyższy link służy do poprawnego zarejestrowania wysyłki

Uzyskany kod nadania pozwoli nadać paczkę w wybranym paczkomacie.

Aktualna lista paczkomatów znajduje się na stronie Inpost

 

b. Kurier UPS – zamów kuriera na koszt Fiserv Polska S.A. wypełniając ten formularz

Po poprawnym wypełnieniu formularza otrzymasz numer zlecenia, który służy również do śledzenia statusu przesyłki po jej odebraniu przez kuriera. Prosimy o zachowanie potwierdzenia nadania przesyłki.

 

c. Nadaj na własny koszt – wyślij paczkę na adres magazynu:

 

CTDI Poland Sp. z o.o.

Projekt „Fiserv”

ul. Logistyczna 7

05-090 Sękocin Stary

W tym przypadku ew. reklamacje i roszczenia do firmy kurierskiej spoczywają na Nadawcy przesyłki.

 

Uwaga!

  •  

  • Nie mamy możliwości przyjęcia paczki z terminalem nadanej  na adres siedziby Fiserv Polska S.A.
  •  

  • Nie przyjmujemy paczek za pobraniem.
  •  

  • Zwrot sprzętu nie jest równoznaczny z wypowiedzeniem umowy lub formalną rezygnacją z dzierżawy urządzenia oraz że może się z nim wiązać naliczenie kar umownych.

 

W przypadku pytań lub wątpliwości  prosimy o kontakt z Centrum Obsługi Klienta (24h):

  • Telefon: (22) 515 30 05
  • Email: akceptanci@fiserv.com
  •  

    Jeśli w międzyczasie dokonali Państwo zwrotu sprzętu prosimy o potraktowanie niniejszej prośby jako nieaktualnej.

Płatności i rozliczenia

 

W tej sekcji dowiesz się więcej na temat płatności, raportów i rozliczeń.

Zachęcamy do korzystania z platformy OnePortal24, która jest źródłem wielu istotnych informacji dotyczących Twoich rozliczeń.

 

W zakładce Finanse – Autoryzacje znajdują się bieżące transakcje na terminalu wraz z informacją o statusie transakcji (zaakceptowana, odrzucona).

 

W zakładce Finanse – Transakcje znajdziesz zestawienie wszystkich transakcji na terminalach.

 

Jak zweryfikować, czy transakcja doszła do skutku?

Poza możliwością skorzystania z OnePortal24 możesz wygenerować z terminala Raport długi. Sprawdź, czy pod numerem transakcji (pierwszy od lewej strony) znajduje się litera „I”, „U” lub „V”. Jeśli występuje, oznacza to, że transakcja nie doszła do skutku.

 

Jeśli transakcja została wykonana dwa razy, nie doszła do skutku („I”, „U” lub „V”), została usunięta, pobrano niewłaściwą kwotę, nastąpiła awaria terminala i nie rozliczyły się transakcje itp. – skontaktuj się z nami poprzez akceptanci@polcard.pl, w temacie wpisując: Transakcja. Załącz skany raportu wysyłki (Raportu długiego), wydruk potwierdzenia transakcji, a w przypadku transakcji odrzuconej „I” także rachunek/fakturę/paragon. Podaj także numer ST terminala, którego dotyczy transakcja.

 

Informacje, jak należy odczytać Raport wysyłki/Raport dnia, są dostępne tutaj (Obsługa Terminala Płatniczego - Funkcje Podstawowe).

 

Jeśli masz dodatkowe pytania, prosimy o kontakt z Centrum Obsługi Klienta 22 515 30 05 lub akceptanci@polcard.pl. W temacie wpisz: Transakcja.

Jaka jest przyczyna braku raportu wysyłki?

 

Terminal nie wydrukował raportu (zacięcie papieru, inny techniczny problem, brak raportu z poprzedniej doby itp.) lub wydrukował, ale raport jest niekompletny

 

Zachęcamy do korzystania z platformy rozliczeniowej OnePortal24, która jest źródłem wielu informacji dotyczących Twoich rozliczeń. Raporty transakcji wysyłanych przez terminal znajdują się w zakładce Finanse – Wysyłki. Można je zweryfikować najlepiej po upływie ok. 24 godzin od wykonania wysyłki.

 

Alternatywnie prosimy o zgłoszenie do Centrum Obsługi Klienta na adres akceptanci@polcard.pl. W temacie wpisz: Raport wysyłki.

 

Przygotuj numer punktu MID, który znajdziesz na dowolnym wydruku z terminala, oraz daty transakcji, które w raporcie zostały przez terminal wysłane.

 

Awaria terminala, terminal nie mógł wykonać wysyłki z powodu uszkodzenia

 

Prosimy o zgłoszenie do Centrum Obsługi Klienta 22 515 30 05 lub mailem na akceptanci@polcard.pl. W temacie wpisz: Awaria terminala/Raport wysyłki. Podaj numer punktu MID, który znajdziesz na dowolnym wydruku z terminala , oraz daty transakcji, które w raporcie wysyłki powinny się znaleźć.

Jeśli otrzymujesz raporty rozliczeniowe mailem na wskazany adres, to brak raportu rozliczeniowego może być spowodowany skierowaniem go do skrzynki SPAM, dlatego w pierwszym kroku sprawdź SPAM w swojej mailowej skrzynce odbiorczej.

 

Raporty znajdziesz także na platformie rozliczeniowej OnePortal24. Prosimy o zalogowanie się i weryfikację ich dostępności. 

 

Alternatywnie prosimy o zgłoszenie braku raportu e-mailem na adres akceptanci@polcard.pl. W temacie wpisz: Raport rozliczeniowy. 

 

W treści opisz, jakiego raportu potrzebujesz i/lub wpisz jego nazwę, np. WPF, N1 itp., podaj zakres dat, okres, którym ma być objęty raport, oraz dane firmy, w tym numer umowy zaczynający się cyfrą 9, numer rozliczenia zaczynający się cyfrą 8 oraz NIP firmy. 

Informacje, jak należy odczytać Raport wysyłki/Raport dnia, są do pobrania tutaj (Obsługa Terminala Płatniczego - Funkcje Podstawowe).

W menu terminala dostępnych jest kilka raportów. Poniżej najpopularniejsze z nich:

 

WYSYŁKA RAPORT

Wysyłka jest przekazaniem transakcji z terminala do systemu rozliczeniowego. Odbywa się automatycznie o zaprogramowanej godzinie w nocy, w związku z tym nie należy wyłączać urządzenia na noc. Wysyłkę transakcji można też zainicjować ręcznie w dowolnym momencie. Aby wykonać wysyłkę, na terminalu wybierz kolejno: MENU, POMOCNICZE, WYSYŁKA, MEDIUM KOMUNIKACJI (w zależności od typu komunikacji należy wskazać: GPRS, LAN, WI-FI,) i zatwierdź zielonym przyciskiem.

 

• GPRS – terminale które łączą się za pośrednictwem karty SIM

• LAN – terminale które łączą się za pośrednictwem przewodowego Internetu 

• Wifi – terminale które łączą się za pośrednictwem bezprzewodowego Internetu 

 

RAPORT DCC

Z raportu możesz skorzystać, gdy potrzebujesz wygenerować raport wszystkich zrealizowanych transakcji w walucie obcej przed przekazaniem ich do systemu rozliczeniowego (raport wysyłki). Aby wygenerować raport, należy na terminalu wybrać kolejno: MENU, POMOCNICZE, RAPORTY, RAPORT DCC.

 

KURSY DCC

Z raportu możesz skorzystać, gdy potrzebujesz wydrukować aktualne kursy walut. Aby wygenerować raport, należy na terminalu wybrać kolejno: MENU, POMOCNICZE, RAPORTY, KURSY DCC.

 

RAPORT DŁUGI

Z raportu możesz skorzystać, gdy potrzebujesz wygenerować szczegółowy raport wszystkich zrealizowanych transakcji przed przekazaniem ich do systemu rozliczeniowego (raport wysyłki). Aby wygenerować raport, należy na terminalu wybrać kolejno: MENU, POMOCNICZE, RAPORTY, RAPORT DŁUGI.

 

RAPORT KRÓTKI

Z raportu możesz skorzystać, gdy potrzebujesz wygenerować uproszczony raport wszystkich zrealizowanych transakcji przed przekazaniem ich do systemu rozliczeniowego (raport wysyłki). Aby wygenerować raport, należy na terminalu wybrać kolejno: MENU, POMOCNICZE, RAPORTY, RAPORT KRÓTKI.

 

RAPORT KASJERA

Raport kasjera jest zestawieniem wszystkich transakcji z danego dnia z podziałem na kasjerów. Aby wygenerować raport, należy na terminalu wybrać kolejno: MENU, POMOCNICZE, RAPORTY, RAPORT KASJERA.

 

RAPORT RAZEM

Raport razem jest zestawieniem wszystkich typów transakcji z podziałem na rodzaje kart. Zerując raport, decydujesz o zamknięciu okresu podsumowującego ich liczbę i rodzaj. Aby wygenerować raport, należy na terminalu wybrać kolejno: MENU, POMOCNICZE, RAPORTY, RAPORT RAZEM.

Aby wykonać transakcję Uznawania (Zwrot) na terminalu wybierz MENU, następnie TRANSAKCJE, dalej ZWROT, wprowadź kwotę transakcji i zatwierdź zielonym przyciskiem. Terminal wydrukuje potwierdzenie operacji.

Aby rozpocząć unieważnienie transakcji, wybierz na terminalu MENU, następnie TRANSAKCJE, dalej UNIEWAŻNIENIE. Wprowadź numer usuwanej transakcji i zatwierdź zielonym przyciskiem. Poczekaj, aż terminal wydrukuje potwierdzenie operacji. Pamiętaj, że usunąć możesz tylko ostatnią transakcję, zanim zostanie ona przekazana do rozliczenia.

Instrukcję jak wykonać sprzedaż doładowania znajdziesz tutaj (Obsługa Terminala Płatniczego - Funkcje Podstawowe).

Komunikat ODMOWA jest informacją z banku wydawcy karty, która oznacza brak zgody na realizację transakcji. W celu uzyskania szczegółowych informacji prosimy o kontakt okaziciela karty z bankiem wydawcą. Komunikat DECLINE występuje przy transakcjach realizowanych w walucie karty (DCC) i ma takie samo znaczenie.

Aby rozpocząć sprzedaż, naciśnij MENU, dalej SPRZEDAŻ. Wpisz kwotę sprzedaży i zatwierdź zielonym przyciskiem. Wybierz przycisk pod napisem BLIK. Poproś klienta o wprowadzenie kodu BLIK i zatwierdzenie go zielonym przyciskiem. Zaczekaj, aż terminal wykona autoryzację i potwierdzi ją wydrukiem.

Aby rozpocząć preautoryzację, naciśnij MENU, dalej TRANSAKCJE. Wybierz funkcję PREAUTORYZACJA, wpisz kwotę i zatwierdź zielonym przyciskiem. Włóż kartę do czytnika i poproś klienta o PIN. Poczekaj, aż terminal wykona autoryzację i potwierdzi ją wydrukiem.

Aby rozpocząć sprzedaż typu MOTO, wybierz MENU, następnie TRANSAKCJE, wprowadź kwotę i zatwierdź ją zielonym przyciskiem. Wprowadź numer karty z klawiatury terminala, datę ważności i zatwierdź zielonym przyciskiem, a następnie wprowadź kod zabezpieczający CVV i również zatwierdź zielonym przyciskiem. Poczekaj, aż terminal wykona autoryzację i potwierdzi ją wydrukiem.

Możesz wykonać kopię ostatniego lub dowolnego rachunku. Aby wykonać tę operację, wybierz MENU, POMOCNICZE, OSTATNIA KOPIA RACHUNKU i poczekaj na wydruk. Jeżeli potrzebujesz kopii rachunku wcześniej wykonanej transakcji, wybierz DOWOLNA KOPIA RACHUNKU. Wprowadź numer transakcji, do której potrzebujesz rachunek, i zatwierdź zielonym przyciskiem, a następnie poczekaj na wydruk. Pamiętaj, że możesz wydrukować kopię tylko tych transakcji, które nie zostały jeszcze przekazane do rozliczenia.

Twoja umowa

 

Tutaj zebraliśmy informacje dotyczące naszej współpracy.

Weryfikacja przelewu poprzez platformę rozliczeniową OnePortal24

 

Dokładne informacje, jakie dane składowe zawiera przelew, są dostępne na platformie rozliczeniowej OnePortal24 – zachęcamy do zalogowania się i sprawdzenia w zakładce Finanse – Przelewy.

 

Są także zawarte w raportach rozliczeniowych do przelewów – zachęcamy do zdefiniowania wybranego raportu, który może być wysyłany cyklicznie mailem na wskazany adres i/lub podstawiany do sekcji raportowej na OnePortal24. Aby zdefiniować raport, prosimy o kontakt na adres akceptanci@polcard.pl i wpisanie w temacie: Raport.

 

Weryfikacja przelewu – na którym terminalu wykonano sprzedaż

 

Informację, na którym terminalu zostały przeprowadzone transakcje rozliczane następnie w przelewie, możesz znaleźć na platformie rozliczeniowej OnePortal24. To najprostszy i najwygodniejszy sposób, aby sprawdzić składniki przelewu i szczegóły transakcji. Po zalogowaniu się do OnePortal24  należy przejść do sekcji Przelewy, odszukać przelew, potem jego składniki – transakcje, a wśród opisujących je parametrów dostępny jest numer punktu MID, w którym została zawarta. Zachęcamy do korzystania z OnePortal24 , a klientów, którzy jeszcze z OnePortal24 nie korzystają – do założenia kont i ich aktywacji.

 

Nieprawidłowy przelew (przelew różny od raportu wysyłki, nierozliczone wszystkie transakcje itp.)

 

Poprzez platformę OnePortal24 możesz zweryfikować, jakie transakcje zostały rozliczone w danym przelewie (patrz wyżej). Jeśli widzisz rozbieżność między raportem wysyłki a przelewem, należy sprawdzić:

  • czy przelew rzeczywiście dotyczy wskazanego raportu wysyłki (jak sprawdzić, co zawiera przelew, patrz wyżej),
  • czy raport wysyłki zawierał transakcje BLIK lub realizowane kartami American Express bądź inne, które rozliczają się w innym cyklu płatności, tak więc te transakcje zostaną rozliczone w innym przelewie. Sprawdź, czy transakcje występują na platformie OnePortal24 w zakładce Finanse – Autoryzacje. Jeśli tak, oznacza to, że zostaną rozliczone w innym terminie.

Aby zmienić dane na wydrukach z terminala, skorzystaj z dyspozycji. 

Uzupełnij ją, czytelnie podpisz (imieniem i nazwiskiem) zgodnie z reprezentacją firmy oraz odeślij jej skan na adres akceptanci@polcard.pl, w temacie maila wpisując: Zmiana danych.

 

Aby zmienić dane firmy, takie jak nazwa , adres , e-mail, telefon, skorzystaj z dyspozycji.

Uzupełnij ją, czytelnie podpisz (imieniem i nazwiskiem) zgodnie z reprezentacją firmy oraz odeślij jej skan na adres akceptanci@polcard.pl, w temacie maila wpisując: Zmiana danych.

 

Jeśli zmienione mają być zarówno dane firmy, jak i dane na wydrukach z terminala, prosimy o przesłanie obu dyspozycji. W temacie maila wpisz: Zmiana danych.

Informacje dotyczące warunków współpracy, opłat znajdziesz w umowie. Jeśli nie masz własnego egzemplarza umowy, możemy wysłać jej kopię. Pobierz odpowiedni formularz, wypełnij go i prześlij na akceptanci@polcard.pl. 

 

Wiele informacji dotyczących opłat znajdziesz na platformie rozliczeniowej OnePortal24.

 

W pozostałych przypadkach prosimy o zgłoszenie do Centrum Obsługi Klienta (telefon: 22 515 30 05, e-mail: akceptanci@polcard.pl) lub do opiekuna handlowego Twojej firmy.

Aby zmienić numer rachunku bankowego, wypełnij formularz oraz postępuj zgodnie z instrukcją, która w przyjazny sposób przeprowadzi Cię przez cały proces zmiany konta.

Faktury za usługi świadczone Twojej firmie przez Fiserv Polska S.A. są wystawiane zgodnie z warunkami umowy i rozliczane poprzez kompensatę z bieżącego obrotu – sumy transakcji zrealizowanych na Twoich terminalach.

 

Kompensata oznacza, że jeśli powstanie należność do zapłaty na fakturze, to w pierwszej kolejności będziemy pobierać ją z transakcji, które przeprowadzasz na terminalu.

 

Jedynie w przypadku braku obrotu Fiserv Polska S.A. podejmie próbę pobrania środków z Twojego rachunku bankowego, pod warunkiem podpisania przez Twoją firmę zgody na obciążenie rachunku bankowego, tzw. polecenie zapłaty (PZ).

 

Natomiast w przypadku braku uruchomionego aktualnego PZ oraz braku bieżącego obrotu (transakcji na terminalu) – czyli powstania zaległości finansowej na rzecz Fiserv Polska S.A. – należy wnieść opłatę za fakturę, wykonując przelew na rachunek Fiserv Polska S.A. o numerze: 33114021050000233184001002. Prosimy o każdorazowe wpisanie numeru NIP swojej firmy w tytule przelewu. Ułatwi nam to identyfikację wpłaty.

 

Faktury nie trzeba opłacać, jeśli:

  • po wystawieniu faktury suma transakcji na terminalu w kolejnych dniach przekracza wartość z pola „do zapłaty lub kompensaty”,
  • faktura zawiera zapis, że wpłaty dokona Fundacja Polska Bezgotówkowa: faktura została wystawiona, przyjmując spełnienie przez odbiorcę wymagań Programu Wsparcia Obrotu Bezgotówkowego (PWOB). Wpłata zostanie przekazana przez Fundację Polska Bezgotówkowa w przypadku pozytywnej weryfikacji. Data wpłaty za fakturę przez Fundację zostanie wykazana w raportach Fiserv Polska S.A. i portalu internetowym OnePortal24. 

 

Jeśli masz dodatkowe pytania, zapraszamy do kontaktu z Centrum Obsługi Klienta 22 515 30 05 lub akceptanci@polcard.pl. W tytule maila wpisz: Faktura.

W celu wyjaśnienia wątpliwości związanych z naliczonym opłatami na fakturze skontaktuj się z Centrum Obsługi Klienta 22 515 30 05 lub akceptanci@polcard.pl. W temacie wpisz: Faktura.

Jeśli powodem problemów z zalogowaniem się do platformy rozliczeniowej OnePortal24 jest jedna z niżej wymienionych przyczyn, to postępuj według poniższych wskazówek.

 

Nie pamiętasz hasła

Wejdź na stronę OnePortal24

 

Następnie wybierz opcję „Zapomniałeś hasła? ”

 

System przeprowadzi Cię przez proces odzyskiwania hasła. Na adres mailowy otrzymasz link do resetu hasła, który wymusi nadanie nowego hasła do systemu. Pamiętaj, aby nowe hasło do systemu różniło się od poprzedniego, zawierało dużą i małą literę, cyfry oraz znak specjalny (tylko z tych, które podpowiada system) i miało minimum 8 znaków.

 

Przed dokonaniem resetu hasła zalecane jest wyczyszczenie plików „cookie” z przeglądarki internetowej.

 

Nie pamiętasz loginu

Login znajduje się w wiadomości potwierdzającej aktywację, którą otrzymałeś z adresu fdp@oneportal24.pl Login zaczyna się od „pl”. Temat wiadomości: „OnePortal24 – potwierdzenie aktywacji konta”.

 

Komunikat, że konto jest zablokowane lub inny, wyżej niewymieniony problem

Skontaktuj się z Centrum Obsługi Klienta pod numerem 22 515 30 05.

Jeżeli chcesz zapoznać się z naszą ofertą zadzwoń do nas do Centrum Obsługi Klienta pod numer 22 515 30 05 lub wyślij wiadomość na adres akceptanci@polcard.pl, przekażemy Ci wszelkie niezbędne informacje.

 

Jeśli chcesz dobrać kolejny terminal do już istniejącej umowy i/lub jesteś zainteresowany dodatkową usługą

 

Wniosek o kolejny terminal możesz złożyć, wysyłając dyspozycję na adres: akceptanci@polcard.pl. Pamiętaj o czytelnym podpisie (imię i nazwisko) zgodnym z reprezentacją firmy.

 

Jeśli chcesz wymienić sprawny terminal na inny model lub zmienić model ze względu na inną formę jego komunikacji

 

Zgłoś wniosek do Centrum Obsługi Klienta, telefon: 22 515 30 05, mail: akceptanci@polcard.pl.  

 

Natomiast w celu naprawy bądź wymiany terminala spowodowanej awarią urządzenia skontaktuj się serwisem terminali pod numerem 22 515 30 05, wybierając w menu cyfrę 2, następnie 3 i 1.

Zadzwoń do nas do Centrum Obsługi Klienta pod numer 22 515 30 05, przekażemy Ci wszelkie niezbędne informacje.

Twoja umowa

 

Tutaj zebraliśmy informacje dotyczące naszej współpracy.

Weryfikacja przelewu poprzez platformę rozliczeniową OnePortal24

 

Dokładne informacje, jakie dane składowe zawiera przelew, są dostępne na platformie rozliczeniowej OnePortal24 – zachęcamy do zalogowania się i sprawdzenia w zakładce Finanse – Przelewy.

 

Są także zawarte w raportach rozliczeniowych do przelewów – zachęcamy do zdefiniowania wybranego raportu, który może być wysyłany cyklicznie mailem na wskazany adres i/lub podstawiany do sekcji raportowej na OnePortal24. Aby zdefiniować raport, prosimy o kontakt na adres akceptanci@polcard.pl i wpisanie w temacie: Raport.

 

Weryfikacja przelewu – na którym terminalu wykonano sprzedaż

 

Informację, na którym terminalu zostały przeprowadzone transakcje rozliczane następnie w przelewie, możesz znaleźć na platformie rozliczeniowej OnePortal24. To najprostszy i najwygodniejszy sposób, aby sprawdzić składniki przelewu i szczegóły transakcji. Po zalogowaniu się do OnePortal24  należy przejść do sekcji Przelewy, odszukać przelew, potem jego składniki – transakcje, a wśród opisujących je parametrów dostępny jest numer punktu MID, w którym została zawarta. Zachęcamy do korzystania z OnePortal24 , a klientów, którzy jeszcze z OnePortal24 nie korzystają – do założenia kont i ich aktywacji.

 

Nieprawidłowy przelew (przelew różny od raportu wysyłki, nierozliczone wszystkie transakcje itp.)

 

Poprzez platformę OnePortal24 możesz zweryfikować, jakie transakcje zostały rozliczone w danym przelewie (patrz wyżej). Jeśli widzisz rozbieżność między raportem wysyłki a przelewem, należy sprawdzić:

  • czy przelew rzeczywiście dotyczy wskazanego raportu wysyłki (jak sprawdzić, co zawiera przelew, patrz wyżej),
  • czy raport wysyłki zawierał transakcje BLIK lub realizowane kartami American Express bądź inne, które rozliczają się w innym cyklu płatności, tak więc te transakcje zostaną rozliczone w innym przelewie. Sprawdź, czy transakcje występują na platformie OnePortal24 w zakładce Finanse – Autoryzacje. Jeśli tak, oznacza to, że zostaną rozliczone w innym terminie.

Aby zmienić dane na wydrukach z terminala, skorzystaj z dyspozycji. 

Uzupełnij ją, czytelnie podpisz (imieniem i nazwiskiem) zgodnie z reprezentacją firmy oraz odeślij jej skan na adres akceptanci@polcard.pl, w temacie maila wpisując: Zmiana danych.

 

Aby zmienić dane firmy, takie jak nazwa , adres , e-mail, telefon, skorzystaj z dyspozycji.

Uzupełnij ją, czytelnie podpisz (imieniem i nazwiskiem) zgodnie z reprezentacją firmy oraz odeślij jej skan na adres akceptanci@polcard.pl, w temacie maila wpisując: Zmiana danych.

 

Jeśli zmienione mają być zarówno dane firmy, jak i dane na wydrukach z terminala, prosimy o przesłanie obu dyspozycji. W temacie maila wpisz: Zmiana danych.

Informacje dotyczące warunków współpracy, opłat znajdziesz w umowie. Jeśli nie masz własnego egzemplarza umowy, możemy wysłać jej kopię. Pobierz odpowiedni formularz, wypełnij go i prześlij na akceptanci@polcard.pl. 

 

Wiele informacji dotyczących opłat znajdziesz na platformie rozliczeniowej OnePortal24.

 

W pozostałych przypadkach prosimy o zgłoszenie do Centrum Obsługi Klienta (telefon: 22 515 30 05, e-mail: akceptanci@polcard.pl) lub do opiekuna handlowego Twojej firmy.

Aby zmienić numer rachunku bankowego, wypełnij formularz oraz postępuj zgodnie z instrukcją, która w przyjazny sposób przeprowadzi Cię przez cały proces zmiany konta.

Faktury za usługi świadczone Twojej firmie przez Fiserv Polska S.A. są wystawiane zgodnie z warunkami umowy i rozliczane poprzez kompensatę z bieżącego obrotu – sumy transakcji zrealizowanych na Twoich terminalach.

 

Kompensata oznacza, że jeśli powstanie należność do zapłaty na fakturze, to w pierwszej kolejności będziemy pobierać ją z transakcji, które przeprowadzasz na terminalu.

 

Jedynie w przypadku braku obrotu Fiserv Polska S.A. podejmie próbę pobrania środków z Twojego rachunku bankowego, pod warunkiem podpisania przez Twoją firmę zgody na obciążenie rachunku bankowego, tzw. polecenie zapłaty (PZ).

 

Natomiast w przypadku braku uruchomionego aktualnego PZ oraz braku bieżącego obrotu (transakcji na terminalu) – czyli powstania zaległości finansowej na rzecz Fiserv Polska S.A. – należy wnieść opłatę za fakturę, wykonując przelew na rachunek Fiserv Polska S.A. o numerze: 33114021050000233184001002. Prosimy o każdorazowe wpisanie numeru NIP swojej firmy w tytule przelewu. Ułatwi nam to identyfikację wpłaty.

 

Faktury nie trzeba opłacać, jeśli:

  • po wystawieniu faktury suma transakcji na terminalu w kolejnych dniach przekracza wartość z pola „do zapłaty lub kompensaty”,
  • faktura zawiera zapis, że wpłaty dokona Fundacja Polska Bezgotówkowa: faktura została wystawiona, przyjmując spełnienie przez odbiorcę wymagań Programu Wsparcia Obrotu Bezgotówkowego (PWOB). Wpłata zostanie przekazana przez Fundację Polska Bezgotówkowa w przypadku pozytywnej weryfikacji. Data wpłaty za fakturę przez Fundację zostanie wykazana w raportach Fiserv Polska S.A. i portalu internetowym OnePortal24. 

 

Jeśli masz dodatkowe pytania, zapraszamy do kontaktu z Centrum Obsługi Klienta 22 515 30 05 lub akceptanci@polcard.pl. W tytule maila wpisz: Faktura.

W celu wyjaśnienia wątpliwości związanych z naliczonym opłatami na fakturze skontaktuj się z Centrum Obsługi Klienta 22 515 30 05 lub akceptanci@polcard.pl. W temacie wpisz: Faktura.

Jeśli powodem problemów z zalogowaniem się do platformy rozliczeniowej OnePortal24 jest jedna z niżej wymienionych przyczyn, to postępuj według poniższych wskazówek.

 

Nie pamiętasz hasła

Wejdź na stronę OnePortal24

 

Następnie wybierz opcję „Zapomniałeś hasła? ”

 

System przeprowadzi Cię przez proces odzyskiwania hasła. Na adres mailowy otrzymasz link do resetu hasła, który wymusi nadanie nowego hasła do systemu. Pamiętaj, aby nowe hasło do systemu różniło się od poprzedniego, zawierało dużą i małą literę, cyfry oraz znak specjalny (tylko z tych, które podpowiada system) i miało minimum 8 znaków.

 

Przed dokonaniem resetu hasła zalecane jest wyczyszczenie plików „cookie” z przeglądarki internetowej.

 

Nie pamiętasz loginu

Login znajduje się w wiadomości potwierdzającej aktywację, którą otrzymałeś z adresu fdp@oneportal24.pl Login zaczyna się od „pl”. Temat wiadomości: „OnePortal24 – potwierdzenie aktywacji konta”.

 

Komunikat, że konto jest zablokowane lub inny, wyżej niewymieniony problem

Skontaktuj się z Centrum Obsługi Klienta pod numerem 22 515 30 05.

Jeżeli chcesz zapoznać się z naszą ofertą zadzwoń do nas do Centrum Obsługi Klienta pod numer 22 515 30 05 lub wyślij wiadomość na adres akceptanci@polcard.pl, przekażemy Ci wszelkie niezbędne informacje.

 

Jeśli chcesz dobrać kolejny terminal do już istniejącej umowy i/lub jesteś zainteresowany dodatkową usługą

 

Wniosek o kolejny terminal możesz złożyć, wysyłając dyspozycję na adres: akceptanci@polcard.pl. Pamiętaj o czytelnym podpisie (imię i nazwisko) zgodnym z reprezentacją firmy.

 

Jeśli chcesz wymienić sprawny terminal na inny model lub zmienić model ze względu na inną formę jego komunikacji

 

Zgłoś wniosek do Centrum Obsługi Klienta, telefon: 22 515 30 05, mail: akceptanci@polcard.pl.  

 

Natomiast w celu naprawy bądź wymiany terminala spowodowanej awarią urządzenia skontaktuj się serwisem terminali pod numerem 22 515 30 05, wybierając w menu cyfrę 2, następnie 3 i 1.

Zadzwoń do nas do Centrum Obsługi Klienta pod numer 22 515 30 05, przekażemy Ci wszelkie niezbędne informacje.

OnePortal24

 

Najczęstsze pytania dotyczące platformy raportowej

Uwierzytelnianie wieloskładnikowe jest procesem, który wymaga od użytkownika potwierdzenia tożsamości na dwa sposoby, zanim uzyska dostęp do OnePortal24.

 

Dzięki temu znacząco obniżone zostaje ryzyko nieautoryzowanego dostępu, gdyż nawet w przypadku wykradzenia jednego z elementów uwierzytelniających (na przykład hasła), nieuprawniony użytkownik będzie potrzebował innych wybranych przez Państwa metod weryfikacyjnych, aby zalogować się na konto.

Platforma OnePortal24 posiada dwustopniową weryfikację użytkowników.

 

Krok 1. Wprowadzenie loginu i hasła

 

Pierwszym etapem weryfikacji jest poproszenie o wpisanie loginu i hasła przez użytkownika.

 

Krok 2. Wybranie jednej z dodatkowych metod uwierzytelniania, a następnie potwierdzenie logowania za pomocą jednej z nich:

 

Jednorazowe hasła SMS:

Przy każdej próbie logowania użytkownik otrzymuje smsem jednorazowy, 8-cyfrowy kod

 

Google Authenticator:

Wymagana jest instalacja aplikacji Google Authenticator na telefonie użytkownika (Google Play, App Store) lub wtyczki w przeglądarce Google Chrome

Każde logowanie wymaga od użytkownika przepisania (lub skopiowania) 6-cyfrowego kodu z aplikacji lub wtyczki, który należy wpisać we wskazane miejsce.

 

WebAuthn - weryfikacja biometryczna lub przy użyciu indywidualnego klucza sprzętowego

Polega na zabezpieczeniach dostępnych na telefonie lub komputerze (potwierdzenie logowania odciskiem palca, rozpoznanie twarzy) lub użycia fizycznego klucza zabezpieczeń.

Jest to metoda weryfikacji pojawiająca się tylko podczas pierwszego logowania. Kod wysyłany jest na zgłoszony do platformy adres e-mail. Kod jest ważny tylko 5 min od otrzymania wiadomości.

Należy wygenerować nowy kod poprzez kliknięcie w opcję: „Wyślij kod weryfikacyjny jeszcze raz”.

Po zalogowaniu do konta, w dolnym lewym rogu ekranu należy kliknąć w ikonkę ustawień (koło zębate), a następnie opcje Metody uwierzytelniania i dokonać zmiany.

Zmiany maila lub nr telefonu należy dokonać wypełniając formularz aktualizacji danych firmy. Wypełniony i podpisany przez osobę upoważnioną do reprezentacji firmy (zgodnie z CEIDG, KRS) druk należy przesłać na adres akceptanci@fiserv.com

Do blokady konta OnePortal24 dochodzi w dwóch sytuacjach:

 

  • Po 3 nieudanych próbach logowania. Konto zostaje czasowo zablokowane na 24 godziny.
  • Platforma automatycznie i trwale blokuje konta, które nie były używane przez 90 dni.

 

W celu odblokowania konta, prosimy o kontakt e-mail na adres akceptanci@fiserv.com. W temacie wiadomości należy wpisać: Odblokowanie Oneportal24, a w treści podać login użytkownika. W przypadku blokady 24 godzinnej odczekaj na automatyczne odblokowanie konta.

W ustawianiach przeglądarki należy wyłączyć opcję tłumaczenia strony, następnie zamknąć przeglądarkę. Po wykonaniu tych czynności i ponownym otworzeniu przeglądarki przycisk "Zaloguj się" będzie aktywny.

Podczas aktywacji konta platforma wysyła na Państwa e-mail potwierdzenie aktywacji konta, które zawiera login. W skrzynce odbiorczej można odszukać wiadomość z loginem wyszukując ją po adresie mail: fdp@oneportal24.pl

 

Informacje o loginie można uzyskać również wysyłając zapytanie na maila akceptanci@fiserv.com podając w temacie maila: login do OnePortal24 

  • Hasło nie może zawierać imienia, nazwiska, nazwy użytkownika
  • Musi zawierać od 9 do 64 znaków,
  • Wymagane są wielkie i małe litery
  • Liczba znaków specjalnych np. !@#$%^&* i cyfr: co najmniej 1
  • Hasło nie może zawierać białych znaków (np. spacji)
  • Hasło nie może zawierać więcej niż 2 występujących po sobie takich samych znaków
  • Hasło nie może być takie samo, jak dowolne z 14 ostatnio użytych haseł
  • Hasło nie może zawierać znaków np. / , . + ) ] } „” : ; > =

Białymi znakami nazywane są symbole, które są używane w tekście i nie posiadają swojej reprezentacji graficznej np. spacja, tabulator. Nie należy ich używać tworząc hasło do platformy.

Należy upewnić się, czy do platformy został wskazany poprawny adres mail. Jeżeli nie, należy dokonać jego zmiany, wypełniając formularz aktualizacji danych firmy. Wypełniony i podpisany przez osobę upoważnioną do reprezentacji firmy (zgodnie z CEIDG, KRS) druk należy przesłać na maila akceptanci@fiserv.com

 

Jeżeli adres mail jest poprawny, a wiadomości nadal nie docierają (brak w skrzynce odbiorczej i spam) należy zgłosić to do działu IT lub operatora poczty u którego została założona skrzynka mailowa. Należy zweryfikować czy adres mail fdp@oneportal24.pl nie został zablokowany przez serwer poczty.

Ze względu bezpieczeństwa nie jest zalecane zapisywanie danych logowania w przeglądarce internetowej. Login i hasło powinny być wprowadzane podczas każdego logowania.

 

Informujemy również, że po wpisaniu loginu i hasła przeglądarka zapyta, czy je zapisać, a następnie platforma OnePortal24 poprosi o dodatkowe uwierzytelnienie np. kodem sms. Po wpisaniu kodu przeglądarka ponownie zapyta o to, czy zapisać dane logowanie uznając kod z SMSa za nowe hasło. W taki sposób zostaną zapisane w przeglądarce błędne dane logowanie i nie będzie możliwe zalogowanie lub po 3 nieudanych próbach konto zostanie zablokowane na 24h. 

Zarządzanie kontami utworzonymi przez administratora firmy możliwe jest tylko przez tę osobę. Fiserv nie ma możliwości edycji danych tych użytkowników.

Krok 1   Otwórz wiadomość zawierającą link aktywacyjny, którą wysłała platforma z adresu fdp@oneportal24.pl

 

Krok 2  Kliknij w link, który rozpocznie proces aktywacji konta.

 

Krok 3W przeglądarce otworzy się strona z oknem do wpisania jednorazowego kodu weryfikacyjnego, który zostanie wysłany na e-maila. Uwaga kod ważny jest tylko 5 min.

 

Krok 4  Utwórz hasło zgodnie z wymaganiami i zapisz login

 

Krok 5  Wybierz z rozwijanej listy dodatkową metodę uwierzytelniania, o którą platforma będzie prosiła podczas logowania, dostępne opcje to: jednorazowe hasła SMS, Google Authenticator, WebAuthn- weryfikacja biometryczna lub przy użycia indywidualnego klucza sprzętowego.

 

Krok 6 Zaloguj się 

Krok 1 Na stronie logowania do OnePortal24 kliknij na opcje „ Zapomniałeś hasła”

 

Krok 2 Wprowadź nazwę użytkownika (login) i kliknij „Zresetuj swoje hasło”

 

Krok 3 Platforma wyśle wiadomość z klinkiem do resetu hasła z adresu fdp@oneportal24.pl

 

Krok 4 Kliknij w link zawarty w mailu

 

Krok 5 Platforma poprosi o uwierzytelnienie za pomocą jednej z metod (kodu SMS, Google Authenticatora lub WebAuthn- weryfikacji biometrycznej lub przy użyciu indywidualnego klucza sprzętowego)

 

Krok 6 Utwórz nowe hasło zgodnie z wymaganiami podanymi na stronie

 

Krok 7 Zaloguj się nowym hasłem 

Wpisz login i hasło, a następnie kliknij zaloguj. Pojawi się ekran na którym należy dokonać potwierdzenia logowania za pomocą  kodu SMS,  kodu wygenerowanego przez aplikację  Google Authenticator lub WebAuthn (weryfikacją biometryczną lub przy użyciu indywidualnego klucza sprzętowego). W celu zmiany metody uwierzytelniania na inną kliknij na opcję „Zapomniałeś urządzenia”.  Platforma  OnePortal24 prześle na e-mail kod weryfikacyjny, który pozwoli na wybranie innej metody uwierzytelniania. 

Rachunek bankowy Fiserv Polska S.A.

Rachunek bankowy Fiserv Polska S.A. dedykowany wpłatom należności od Akceptantów:
PLN: 33 1140 2105 0000 2331 8400 1002
prowadzony przez:
mBank S.A. IV Oddział Korporacyjny Warszawa
Prosimy o wpisanie numeru NIP swojej firmy w tytule przelewu. 
Ułatwi nam to identyfikację wpłaty.
polcard

Potrzebujesz pomocy w znalezieniu najlepszego rozwiązania płatniczego dla swojej firmy?

Skontaktuj się z nami right_arrow

icon-linkedin icon-youtube
  • Na skróty
  • Odbierz terminal za 0 zł
  • Przejdź do PolCard
  • Zostań Partnerem
  • Terminale płatnicze
  • Terminal w telefonie
  • Płatności online
  • Rozwiązania samoobsługowe
  • Usługi dodatkowe
  • PolCard Pay
  • Ranking terminali płatniczych
  • Pożyczka pod obroty z terminala
  • O nas
  • Poznaj nas
  • Biuro prasowe
  • Artykuły
  • Kariera
  • Bezpieczeństwo
  • Informacje prawne
  • Obsługa klienta
  • Kontakt
  • Zaloguj do OnePortal24
  • Komunikaty
  • Dokumenty i instrukcje
  • FAQ
  • Strony regionalne
  • Warszawa
  • Kraków
  • Poznań
  • Gdynia
  • Gdańsk
  • Katowice
  • Wrocław
  • Łódź
  • Bydgoszcz
  • Bielsko-Biała
  • Rzeszów
Polityka prywatności
Polityka cookies
Zgłaszanie incydentów

© 2025 Fiserv Polska S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone. Niniejsza treść nie stanowi oferty w rozumieniu art.66 Kodeksu Cywilnego. Ma charakter wyłącznie informacyjny i stanowi zaproszenie do zawarcia umowy w myśl art. 71 Kodeksu cywilnego. Fiserv Polska S.A. jest krajową instytucją płatniczą w rozumieniu art. 2 pkt 16 Ustawy z dnia 19 sierpnia 2011r. o usługach płatniczych, wpisana do rejestru Krajowych Instytucji Płatniczych prowadzonym przez Urząd Komisji Nadzoru Finansowego pod numerem IP8/2013. Fiserv Polska S.A. (właściciel znaku towarowego PolCard), Al. Jerozolimskie 100, 00-807 Warszawa Sąd rejestrowy: Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy, nr KRS 0000061293, kapitał zakładowy: 123 609 300 zł, kapitał wpłacony: 123 609 300 zł, NIP: 526-02-10-429.

Selektor witryn