Polcard
  • Polska Bezgotówkowa
  • Rozwiązania płatnicze
    • Terminale płatnicze
    • Terminal w telefonie
    • Rozwiązania samoobsługowe
    • Płatności online
  • Twoja branża
    • Handel detaliczny
    • e-commerce
    • Usługi
    • Restauracje i hotele
    • Agent ubezpieczeniowy
    • Taxi
    • Administracja publiczna
    • Apteki
    • Medycyna
    • Handel spożywczy
  • Strefa klienta
    • OnePortal24
    • Dokumenty i instrukcje
    • FAQ
    • Polecaj i zarabiaj
  • Partnerzy
Kontakt
OnePortal24
  • Polska Bezgotówkowa
  • Rozwiązania płatnicze
    Strona główna
    • Terminale płatnicze
    • Terminal w telefonie
    • Rozwiązania samoobsługowe
    • Płatności online
  • Twoja branża
    Strona główna
    • Handel detaliczny
    • e-commerce
    • Usługi
    • Restauracje i hotele
    • Agent ubezpieczeniowy
    • Taxi
    • Administracja publiczna
    • Apteki
    • Medycyna
    • Handel spożywczy
  • Strefa klienta
    Strona główna
    • OnePortal24
    • Dokumenty i instrukcje
    • FAQ
    • Polecaj i zarabiaj
  • Partnerzy
  • OnePortal24
Kontakt

Ranking terminali płatniczych 2021

01.12.2020

Terminale płatnicze - Ranking modeli na rok 2021 | Polcard

Polacy chcą i lubią płacić bezgotówkowo - wynika z raportu Narodowego Banku Polskiego. Na koniec II kwartału 2020 r. Polacy mieli w swoich portfelach o ponad 200 tys. kart więcej niż w marcu i milion więcej niż w czerwcu 2019 r.

Terminal płatniczy, inaczej terminal POS (ang. point of sale), jest urządzeniem, które umożliwia obsługę płatności bezgotówkowych – zarówno za pomocą karty płatniczej, jak i przy użyciu smartfona lub smartwatcha. Ze względu na przeznaczenie i funkcje, terminale płatnicze mogą zostać podzielone na trzy podstawowe grupy: terminale stacjonarne, terminale mobilne (przenośne) oraz PIN pady kasowe.

Terminale stacjonarne

Terminale stacjonarne wymagają stałego zasilania prądem – nie ma możliwości swobodnego przenoszenia ich z miejsca na miejsca. Dlatego terminale tego typu sprawdzają się najlepiej przy stanowiskach kasowych w hipermarketach, sklepach i punktach usługowych. Urządzenia z tej grupy podłącza się do Internetu poprzez użycie odpowiedniego kabla lub bezprzewodowo za pośrednictwem nadajników sieci komórkowej 3G. 

Istotną zaletą terminali stacjonarnych jest możliwość ich współpracy z systemami kasowymi – dzięki temu sprzedawca nie musi ręcznie wpisywać kwoty na terminalu, która jest automatycznie przesyłana z systemu kasowego. Pozwala to uniknąć ewentualnych pomyłek, zaoszczędzić czas klienta i usprawnić pracę kasjera.

Ingenico Desk 3200 z PIN padem IPP310

Terminal stacjonarny Ingenico Desk 3200 z PINpadem IPP310 to urządzenie, które doskonale sprawdzi się przy stanowiskach kasowych w sklepach, marketach czy na stacjach paliw.

Najważniejsze parametry techniczne:

  • Łączność: Ethernet / 3G (tryb Dual SIM)
  • Wyświetlacz: 2,7 cala, czarno-biały
  • Obsługa wszystkich najpopularniejszych metod płatności (w tym również płatności mobilne BLIK, Apple Pay, Google Pay)
  • Płatność w trybie NFC
  • Usługi dodatkowe: DCC, Cash back, MOTO, Multimerchant

Terminale mobilne (przenośne)

Terminale mobilne mają wbudowaną baterię i w przeciwieństwie do terminali stacjonarnych nie potrzebują zasilania sieciowego. Wyróżniają się małymi rozmiarami i lekką, ale wytrzymałą konstrukcją. Urządzenia z tej grupy z powodzeniem mogą być przenoszone z miejsca na miejsca i są powszechnie wykorzystywane przez kurierów, taksówkarzy, kelnerów i barmanów.

Terminale przenośne wyposażone są w gniazdo na kartę SIM, która umożliwia łączenie się z siecią komórkową 3G oraz za pomocą WIFI. Bardziej zaawansowane modele mogą pracować w trybie Dual SIM – umożliwia on użycie dwóch kart SIM różnych operatorów. Funkcja ta jest  przydatna zwłaszcza w miejscach, w których występują problemy z zasięgiem – powoduje automatyczne przełączanie się terminala na dostępną sieć zapewniając w ten sposób brak przerw w przyjmowaniu płatności na terminalu.

Wybierając terminal mobilny, warto zwrócić uwagę na czas pracy baterii.

Terminal mobilny Ingenico Move 2500

Terminal mobilny Ingenico Move 2500 doskonale sprawdza się wszędzie tam, gdzie płatności dokonuje się w ruchu. Jest to model polecany pracownikom restauracji i i kurierom, a dzięki wytrzymałej baterii może być także wykorzystywany w czasie imprez plenerowych.

Najważniejsze parametry techniczne:

  • Łączność: 3G (tryb Dual SIM)
  • Wyświetlacz: 2,4 cala, kolorowy
  • Obsługa płatności BLIK, Apple Pay, Google Pay
  • Płatność w trybie NFC
  • Usługi dodatkowe: DCC, Cash back, MOTO, Multimerchant
  • Pojemność baterii: 2200 mAh
Terminal mobilny Ingenico Move 3500

Terminal mobilny Ingenico Move 3500 oferuje tryb Dual SIM. Idealny dla punktów, w których występują problemy z zasięgiem sieci komórkowych.

Najważniejsze parametry techniczne:

  • Łączność: 3G (tryb Dual SIM) / WIFI
  • Wyświetlacz: 3,2 cala, kolorowy
  • Obsługa płatności BLIK, Apple Pay, Google Pay
  • Płatność w trybie NFC
  • Funkcje dodatkowe: DCC, cash back, logo, napiwek
  • Pojemność baterii: 2200 mAh

PIN pady kasowe

PIN pady zintegrowane z systemem kasowym wykorzystywane są przede wszystkim w aptekach, sklepach i dużych sieciach handlowych. Urządzenia tego typu podłączane są do systemu kasowego z użyciem dedykowanych przewodów i automatycznie pobierają z systemu kasowego informacje o kwocie do zapłaty. 

W znacznym stopniu przyspiesza to proces obsługi i wyklucza pomyłki. W przypadku PIN padów zintegrowanych z systemem kasowym wydruki potwierdzeń transakcji realizuje drukarka fiskalna.

Ingenico Lane 3000

Ingenico Lane 3000 to prosty w obsłudze i niezawodny PIN pad. Kompaktowe rozmiary sprawiają, że bez problemu zmieści się przy stanowisku kasowym. Instalację PIN pada w punkcie handlowo-usługowym musi poprzedzić integracja z systemem kasowym wykonywana przez dostawcę danego systemu kasowego. Prawidłowość integracji jest potwierdzana w wewnętrznych testach, których wyniki akceptuje i certyfikuje Polcard. Tak sprawdzona integracja jest gotowa do produkcyjnego stosowania u Klientów.

Najważniejsze parametry techniczne:

  • Łączność: Ethernet,
  • Wyświetlacz: 2,8 cala, kolorowy
  • Obsługa wszystkich najpopularniejszych metod płatności (w tym również płatności mobilne BLIK, Apple Pay, Google Pay)
  • Płatność w trybie NFC
  • Usługi dodatkowe: DCC, cash back

Dodatkowe możliwości terminala płatniczego - warto wiedzieć i korzystać!

Terminale płatnicze to także dodatkowe możliwości, z których mogą skorzystać klienci, dlatego warto sprawdzić, jakie funkcjonalności są na nich dostępne. Dzięki nim terminal płatniczy zmieni się w dodatkowe źródło dochodów oraz pomoże zbudować przewagę konkurencyjną, zwiększyć lojalność i zadowolenie klientów.

Najpopularniejsze usługi dodatkowe na terminalu płatniczym:

  • DCC (Dynamic Currency Conversion) – dzięki tej funkcji terminal płatniczy automatycznie rozpoznaje zagraniczną kartę i umożliwia płatność w jej walucie,
  • Cash back – funkcja umożliwia wypłatę gotówki przy okazji robienia zakupów,
  • Doładowania telefonów – dzięki tej funkcji terminal może posłużyć do generowania wydruków z kodami doładowującymi telefony na kartę,
  • MOTO – metoda płatności bez obecności karty, np. za usługi zamawiane mailem lub telefonicznie.

Wybór terminala powinien być przemyślaną decyzją. To, jakie urządzenie wybierzesz, ma duży wpływ na komfort Twój, twoich klientów oraz pracowników. 

Czytaj także: Ile kosztuje terminal płatniczy?

Decydując się na konkretny model urządzenia, należy uwzględnić specyfikę prowadzonej przez Ciebie działalności i wybrać optymalny zestaw usług dodatkowych.

Zapraszamy do współpracy. 

Wypełnij formularz kontaktowy lub zadzwoń (22) 515 30 05

Rozpocznij współpracę: Rozpocznij współpracę:
Zadzwoń (22) 515 30 05 Zadzwoń (22) 515 30 05
Wypełnij formularz Wypełnij formularz
LinkedIn Youtube

PolCard from Fiserv

  • Kontakt
  • O nas
  • Blog
  • Kariera

Bezpieczeństwo i prawo

  • Polityka prywatności
  • Polityka cookies
  • Zasady ładu korporacyjnego
  • Struktura organizacyjna
  • Rozwiązywanie sporów konsumenckich
  • Opłata akceptanta
  • Zgodność z PCI DSS
  • Zgłaszanie incydentów
  • Prawa konsumenta przy dokonywaniu płatności w Europie
  • Realizacja strategii podatkowej

Strefa klienta

  • OnePortal24
  • Dokumenty
  • FAQ
  • Polecaj i zarabiaj

Strony regionalne

  • Warszawa
  • Kraków
  • Poznań
  • Gdynia
  • Gdańsk
  • Katowice
  • Wrocław
  • Łódź
  • Bydgoszcz
  • Bielsko-Biała


Niniejsza treść nie stanowi oferty w rozumieniu art.66 Kodeksu Cywilnego. Ma charakter wyłącznie informacyjny i stanowi zaproszenie do zawarcia umowy w myśl art. 71 Kodeksu cywilnego.

 

Fiserv Polska S.A. jest krajową instytucją płatniczą w rozumieniu art. 2 pkt 16 Ustawy z dnia 19 sierpnia 2011r. o usługach płatniczych, wpisana do rejestru Krajowych Instytucji Płatniczych prowadzonym przez Urząd Komisji Nadzoru Finansowego pod numerem IP8/2013. 

Fiserv Polska S.A. (właściciel znaku towarowego Polcard), Al. Jerozolimskie 100, 00-807 Warszawa Sąd rejestrowy: Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy, nr KRS 0000061293, kapitał zakładowy: 123 609 300 zł, kapitał wpłacony: 123 609 300 zł, NIP: 526-02-10-429.

 

Copyright© 2022 Fiserv Polska S.A. Wszelkie Prawa Zastrzeżone.



Selektor witryn