BLIK, Google Pay, Apple Pay – to najpopularniejsze metody bezgotówkowych płatności mobilnych. Polacy przekonali się do nich i chętnie z nich korzystają. Według serwisu Cashless w I kwartale 2020 r. klienci banków z Polski płacili za pomocą takich rozwiązań jak Apple Pay i Google Pay prawie 60 mln razy.
To o ok. 2 mln więcej niż w IV kwartale 2019 r. i ponad dwa razy więcej niż w I kwartale zeszłego roku. Ta liczba jest imponująca, ale prawdziwe wrażenie robi dopiero dynamika wzrostu – bo w IV kwartale 2019 r. odnotowano o 125% więcej transakcji niż w I kwartale tego samego roku.
Wniosek jest jeden – terminal płatniczy obsługujący BLIK i inne płatności mobilne to już nie tylko ciekawy gadżet, ale wręcz niezbędne wyposażenie każdego punktu handlowego lub usługowego.
Płatności mobilne – dlaczego klienci tak chętnie z nich korzystają?
Obsługa płatności mobilnych jest niezwykle prosta. W przypadku systemu BLIK, wystarczy na terminalu wprowadzić sześciocyfrowy kod wygenerowany przez aplikację banku. W przypadku płatności za pośrednictwem Google Pay lub Apple Pay, wystarczy aktywować funkcję na urządzeniu i zbliżyć je do terminala płatniczego.
Płatności mobilne są niezwykle wygodne i bardzo szybkie, a dodatkowo do jednego urządzenia mobilnego można mieć podpiętych kilka kart płatniczych i korzystać z nich na przemian.
Bardzo istotne są również względy bezpieczeństwa. Z Google Pay lub Apple Pay nie można skorzystać bez odblokowania telefonu, a to oznacza, że trzeba podać PIN urządzenia lub zeskanować odcisk palca lub twarz. Dodatkowo płacąc BLIKIEM, nie trzeba pamiętać kodu PIN – wprowadza się jedynie automatycznie wygenerowany jednorazowy kod przedstawiony w aplikacji bankowej, a następnie zatwierdza tę transakcję.
Płatności mobilne na terminalach płatniczych Polcard
Płatności mobilne dynamicznie zyskują na popularności. Wynikająca z nich wygoda, bezpieczeństwo, i szybkość została doceniona przez klientów. Dotyczy to zwłaszcza osób młodych, w przypadku których jest o wiele większe prawdopodobieństwo, że wyjdą z domu bez portfela i karty płatniczej niż bez smartfonu. W takim przypadku brak możliwości przeprowadzania transakcji mobilnej równa się utracie klienta.
Jeśli prowadzisz punkt handlowy lub usługowy i chciałbyś udostępnić swoim klientom możliwość akceptacji płatności mobilnych, skontaktuj się z nami.
Pamiętaj również, że terminal płatniczy możesz otrzymać za darmo i bez żadnych dodatkowych kosztów na okres 12 miesięcy w ramach Programu Polska Bezgotówkowa. Wystarczy, że w ciągu ostatniego roku nie posiadałeś terminala płatniczego
Zapraszamy do współpracy. Wypełnij formularz kontaktowy lub zadzwoń (22) 515 30 05