Polcard
  • Polska Bezgotówkowa
  • Rozwiązania płatnicze
    • Terminale płatnicze
    • Terminal w telefonie
    • Rozwiązania samoobsługowe
    • Płatności online
  • Twoja branża
    • Handel detaliczny
    • e-commerce
    • Usługi
    • Restauracje i hotele
    • Agent ubezpieczeniowy
    • Taxi
    • Administracja publiczna
    • Apteki
    • Medycyna
    • Handel spożywczy
  • Strefa klienta
    • OnePortal24
    • Dokumenty i instrukcje
    • FAQ
    • Polecaj i zarabiaj
  • Partnerzy
Kontakt
OnePortal24
  • Polska Bezgotówkowa
  • Rozwiązania płatnicze
    Strona główna
    • Terminale płatnicze
    • Terminal w telefonie
    • Rozwiązania samoobsługowe
    • Płatności online
  • Twoja branża
    Strona główna
    • Handel detaliczny
    • e-commerce
    • Usługi
    • Restauracje i hotele
    • Agent ubezpieczeniowy
    • Taxi
    • Administracja publiczna
    • Apteki
    • Medycyna
    • Handel spożywczy
  • Strefa klienta
    Strona główna
    • OnePortal24
    • Dokumenty i instrukcje
    • FAQ
    • Polecaj i zarabiaj
  • Partnerzy
  • OnePortal24
Kontakt

Ile kosztuje terminal płatniczy?

16.11.2020

Ile kosztuje terminal płatniczy? | Polcard

W ostatnich latach obserwujemy spadek kosztów związanych z obsługą płatności bezgotówkowych. Coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na instalację terminala płatniczego, odpowiadając w ten sposób na oczekiwania i preferencje swoich klientów. Akceptacja płatności bezgotówkowych to jeden z najlepszych sposobów na zwiększenie obrotów (klienci płacący kartą wydają więcej) i zbudowanie wizerunku nowoczesnej firmy.

Jakie są koszty terminala płatniczego?

Miesięczne opłaty składają się z dwóch elementów: abonamentu za dzierżawę terminala i prowizji. Dzierżawa to miesięczna opłata za użytkowanie terminala płatniczego. Jej wysokość uzależniona jest od trzech czynników: typu urządzenia (terminal mobilny lub terminal stacjonarny), długości trwania umowy oraz profilu firmy (branży i szacowanych obrotów).

Wysokość prowizji, która pobierana jest od każdej transakcji, zależy podobnie jak w przypadku dzierżawy – od długości trwania umowy oraz profilu firmy. Co składa się na prowizję?

  • Opłata interchange – pobierana procentowo lub kwotowo z tytułu każdej zrealizowanej transakcji kartą płatniczą, należna wydawcom kart,
  • Opłata systemowa – opłata ustalana przez organizacje kartowe od każdej zrealizowanej transakcji, należna tym organizacjom,
  • Marża agenta rozliczeniowego – opłata stanowiącą wynagrodzenie z tytułu obsługi transakcji płatniczej.

Terminal płatniczy za darmo w Programie Polska Bezgotówkowa

Przedsiębiorcy, którzy w ciągu ostatnich 12 miesięcy nie posiadali terminala płatniczego (umowy z agentem rozliczeniowym) mają możliwość otrzymania go bezpłatnie dzięki Programowi Polska Bezgotówkowa.

Program to wspólna inicjatywa uczestników rynku usług płatniczych, której celem jest upowszechnienie w Polsce płatności bezgotówkowych. 

Przedsiębiorcy, którzy zdecydują się dołączyć do Programu, przez pierwsze 12 miesięcy nie ponoszą kosztów z tytułu użytkowania terminala płatniczego do czasu osiągnięcia na poszczególnych urządzeniach obrotu 100 tys. zł w skali 12 miesięcy.

Przedsiębiorecy mogą otrzymać do 3 terminali, a okres dofinansowania dla każdego z nich jest liczony osobno – od momentu instalacji. Wyjątkiem są przedsiębiorcy z sektora prywatnego międzymiastowego transportu, którzy mogą odebrać do 20 urządzeń.

Jakie korzyści uzyskasz dołączając do Programu Polska Bezgotówkowa?

1. Większe zyski

Udostępnienie możliwości płatności kartą, jest odpowiedzą na oczekiwania klientów. Warto przy tym podkreślić, że klienci, którzy płacą bezgotówkowo, zwykle wydają więcej od tych, którzy płacą gotówką.

2. Brak opłat

Przez pierwsze 12 miesięcy, nie ponosisz żadnych opłat za terminal płatniczy (do czasu osiągnięcia na poszczególnych terminalach obrotu 100 tys. zł). Dzięki temu, możesz bez dodatkowych kosztów i ryzyka przetestować ten sposób płatności i zwiększyć swoje obroty.

3. Bezpieczeństwo

Transakcje bezgotówkowe są w pełni bezpieczne – pieniądze trafiają na konto firmowe, nie ma konieczności przechowywania ich w kasie.

Kto może otrzymać bezpłatny terminal? 

  • Zarówno mikro - jak i małe przedsiębiorstwa, a także jednostki administracji publicznej, które przez ostatni rok nie umożliwiały klientom przeprowadzania transakcji bezgotówkowych.
  • Podmioty działające w ramach franczyz oraz inne przyjmujące płatności, a niebędące przedsiębiorcami. To m.in. urzędy, sądy, uczelnie wyższe, szpitale, kościoły, instytucje kultury, sztuki i sportu. Program dodatkowo został rozszerzony o sektor urządzeń vendingowych.

Co ważne, przedsiębiorcy, którzy posiadają już terminal płatniczy i nie kwalifikują się do Programu, mogą rozpocząć z nami współpracę na preferencyjnych warunkach. W Polcard koszt dzierżawy terminala to tylko 1 zł miesięcznie (nawet przez pierwsze 12 miesięcy).

Usługi dodatkowe na terminalu płatniczym

Terminal płatniczy to nie tylko płatności bezgotówkowe za produkty i usługi. To także dodatkowe możliwości zwiększenia przychodów dzięki udostępnieniu klientom usług dodatkowych.

Najpopularniejsze z nich to:
  • Cash back – możliwość wypłaty gotówki podczas dokonywania płatności kartą,
  • DCC (obsługa kart zagranicznych) – klienci mogą przeprowadzać transakcje w walucie swojej karty,
  • Doładowania telefonów – możliwość doładowania telefonu za pośrednictwem terminala płatniczego.

Na co zwrócić uwagę, wybierając terminal płatniczy?

Aspekty, na które należy zwrócić szczególną uwagę:

  • Abonament – comiesięczny koszt dzierżawy terminala,
  • Wysokość prowizji – opłata za przeprowadzoną transakcję,
  • Czas księgowania – zwykle wynosi do 2 dni roboczych. To okres, jaki upływa od momentu przeprowadzenia transakcji, do czasu, kiedy pieniądze znajdą się na koncie firmy,
  • Raporty online – możliwość śledzenia i kontrolowania zawieranych transakcji w wygodny sposób, przez Internet,
  • Szkolenie – możliwość przeprowadzenia szkolenia dla pracowników z zakresu działania i obsługi terminala oraz dostęp do instrukcji w wersji elektronicznej,
  • Serwis – w przypadku PolCard, przedsiębiorcy otrzymują wsparcie Centrum Obsługi Klienta przez 24 h na dobę, 7 dni w tygodniu.

Zapraszamy do współpracy. Wypełnij formularz kontaktowy lub zadzwoń (22) 515 30 05

Rozpocznij współpracę: Rozpocznij współpracę:
Zadzwoń (22) 515 30 05 Zadzwoń (22) 515 30 05
Wypełnij formularz Wypełnij formularz
LinkedIn Youtube

PolCard from Fiserv

  • Kontakt
  • O nas
  • Blog
  • Kariera

Bezpieczeństwo i prawo

  • Polityka prywatności
  • Polityka cookies
  • Zasady ładu korporacyjnego
  • Struktura organizacyjna
  • Rozwiązywanie sporów konsumenckich
  • Opłata akceptanta
  • Zgodność z PCI DSS
  • Zgłaszanie incydentów
  • Prawa konsumenta przy dokonywaniu płatności w Europie
  • Realizacja strategii podatkowej

Strefa klienta

  • OnePortal24
  • Dokumenty
  • FAQ
  • Polecaj i zarabiaj

Strony regionalne

  • Warszawa
  • Kraków
  • Poznań
  • Gdynia
  • Gdańsk
  • Katowice
  • Wrocław
  • Łódź
  • Bydgoszcz
  • Bielsko-Biała


Niniejsza treść nie stanowi oferty w rozumieniu art.66 Kodeksu Cywilnego. Ma charakter wyłącznie informacyjny i stanowi zaproszenie do zawarcia umowy w myśl art. 71 Kodeksu cywilnego.

 

Fiserv Polska S.A. jest krajową instytucją płatniczą w rozumieniu art. 2 pkt 16 Ustawy z dnia 19 sierpnia 2011r. o usługach płatniczych, wpisana do rejestru Krajowych Instytucji Płatniczych prowadzonym przez Urząd Komisji Nadzoru Finansowego pod numerem IP8/2013. 

Fiserv Polska S.A. (właściciel znaku towarowego Polcard), Al. Jerozolimskie 100, 00-807 Warszawa Sąd rejestrowy: Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy, nr KRS 0000061293, kapitał zakładowy: 123 609 300 zł, kapitał wpłacony: 123 609 300 zł, NIP: 526-02-10-429.

 

Copyright© 2022 Fiserv Polska S.A. Wszelkie Prawa Zastrzeżone.



Selektor witryn