Branża hotelowa chętnie sięga po innowacyjne technologie płatnicze, które pozytywnie wpływają na samopoczucie gości, zapewniając im komfort i wyjątkowe doświadczenia – od rezerwacji po wymeldowanie. Nowoczesne rozwiązania płatnicze to nie tylko odpowiedź na rosnące oczekiwania rynku, lecz także sposób na zwiększenie przewagi konkurencyjnej.
Pierwsze terminale Polcard w branży hotelarskiej zainstalowano w latach 90. w nowo powstałym wówczas SPA Dr Ireny Eris. O tej współpracy piszemy więcej tutaj. Dziś urządzenia płatnicze z logo Polcard wspierają obsługę gości w co trzecim hotelu w Polsce. Ciągły rozwój usług i technologii płatniczych pozwala pozytywnie wpływać na doświadczenia coraz bardziej wymagających gości.
Hotelowy Generator linków
Doświadczenie płatnicze w hotelu rozpoczyna się najczęściej na długo przed przekroczeniem przez klienta progu pokoju. Już na etapie rezerwacji pobytu goście mogą wygodnie i bezpiecznie zapłacić online. Hotelom współpracującym z Polcard pomaga w tym Generator linków. To rozwiązanie, które można zintegrować z systemem rezerwacji internetowej albo wykorzystywać podczas bookingu telefonicznego lub mailowego. Za pomocą tego narzędzia pracownik recepcji hotelowej generuje unikalny link, który przesyła e-mailem klientowi. Gość, poprzez kliknięcie w link, automatycznie zostaje przekierowany do strony płatności, na której może zapłacić kartą, BLIK-iem lub e-przelewem.
Generator linków to wygodny i bezpieczny sposób płatności, który:
- chroni przed ryzykiem pomyłek i wyłudzeń
- minimalizuje liczbę reklamacji z tytułu zasadności pobrania płatności
Transakcję autoryzuje i zatwierdza samodzielnie gość, a pieniądze trafiają na konto hotelu natychmiast po zaksięgowaniu. Z opłaconą rezerwacją w kieszeni gość może wygodnie zameldować się w hotelu.
Usługi płatnicze dla hoteli
W przypadku gości, którzy nie opłacili wcześniej pobytu, z pomocą przychodzą dodatkowe funkcje terminali Polcard. Klienci zagraniczni zazwyczaj chętnie korzystają z usługi DCC (dynamic currency conversion), za sprawą której terminal automatycznie rozpoznaje zagraniczną kartę i proponuje jej właścicielowi transakcję np. w euro. Klient od razu wie, ile zapłaci, jaki jest obecny kurs oraz ile wynosi prowizja przewalutowania. Dzięki temu płatność staje się szybka, wygodna i transparentna. Goście hotelowi korzystają też z usług cashback i doładowań telefonu na terminalu płatniczym. Za sprawą cashback klient może wygodnie wypłacić gotówkę w recepcji – bez potrzeby szukania najbliższego bankomatu.
W hotelowym barze czy restauracji goście nie muszą martwić się o gotówkę, a nawet wstawać od stolika, by zapłacić za posiłek czy drinka. W ofercie Fiserv Polska S.A. znajdują się bowiem mobilne terminale płatnicze, które idealnie sprawdzają się w restauracjach hotelowych. Kelnerzy i barmani na życzenie klienta mogą też bardzo łatwo doliczyć do kwoty transakcji napiwek, a potwierdzenie transakcji trwa zaledwie kilka sekund.
W przypadku hoteli umożliwiających samodzielne zameldowanie doskonale sprawdzają się urządzenia samoobsługowe. Dzięki nim gość może samodzielnie – w automacie – zapłacić za pobyt lub usługę. Analogiczne rozwiązania są również stosowane do pobierania opłat parkingowych lub w maszynach vendingowych. Współpraca z Fiserv Polska S.A. to możliwość wyboru najwłaściwszego rozwiązania związanego z samoobsługowymi płatnościami.
Pakiet korzyści dla hoteli
Bezgotówkowy system płatności to nie tylko wygoda klienta, lecz także szereg korzyści dla hoteli. Dzięki współpracy z Fiserv Polska S.A. hotelarze mają do dyspozycji komplet narzędzi ułatwiających kontrolę nad przepływami bezgotówkowymi w firmie oraz usprawniających obsługę klienta. Najważniejszym z nich jest OnePortal24 – autorska platforma raportowania, która daje przedsiębiorcom stały wgląd w bieżące dane o procesach płatniczych, autoryzacjach, przelewach, wystawionych fakturach czy raportach rozliczeniowych.
To także zaawansowane, ale proste w obsłudze narzędzie do analizowania transakcji, które zapewnia szybki dostęp do aktualnych danych rozliczeniowych. Fiserv Polska S.A. od lat współpracuje z firmami projektującymi oprogramowania property management system (PMS). Dzięki temu ma gotowe integracje terminali płatniczych z systemami hotelowymi wspierającymi zarządzanie obiektem.
Branża, która potrzebuje wyjątkowych rozwiązań
Jak wskazuje Renata Miszczycha, dyrektor ds. sprzedaży w Fiserv Polska S.A., specjalizująca się we współpracy z sektorem HoReCa, hotele to wyjątkowa branża, która wymaga szytych na miarę rozwiązań. Na horyzoncie pojawiają się już kolejne wyzwania, związane m.in. z budowaniem przewagi konkurencyjnej. Warto je podjąć u boku solidnego, doświadczonego partnera, jakim jest Fiserv Polska S.A., właściciel marki Polcard.