Skip to Contact an Expert Skip to Main Content
PolCard
  • Zadzwoń 22 515 30 05
  • Пропозиція
  • Biuro prasowe
  • Kariera
  • Zaloguj do OnePortal24
PolCard from Fiserv
  • Level 1 menu, Item 1 of 5, Małe i średnie firmy
    Wstecz
    Na skróty
    • Sub Menu Item 1 of 3, Terminal za 0 zł
    • Sub Menu Item 2 of 3, Program Polska Bezgotówkowa
    • Sub Menu Item 3 of 3, Przejdź do PolCard
    Rozwiązania płatnicze
    • Sub Menu Item 1 of 5, Terminale płatnicze
    • Sub Menu Item 2 of 5, Terminal w telefonie
    • Sub Menu Item 3 of 5, Rozwiązania e-commerce
    • Sub Menu Item 4 of 5, Rozwiązania samoobsługowe
    • Sub Menu Item 5 of 5, Zobacz wszystkie urządzenia
    Usługi dodatkowe
    • Sub Menu Item 1 of 7, Wypłata gotówki
    • Sub Menu Item 2 of 7, Wpłata gotówki na kartę
    • Sub Menu Item 3 of 7, Integracje kasowe
    • Sub Menu Item 4 of 7, Płatność w walucie karty (DCC)
    • Sub Menu Item 5 of 7, Szybka pożyczka
    • Sub Menu Item 6 of 7, Doładowania telefonów
    • Sub Menu Item 7 of 7, Zobacz wszystkie usługi
    Rozwiązania dla branż
    • Sub Menu Item 1 of 7, Handel detaliczny
    • Sub Menu Item 2 of 7, Sklepy spożywcze
    • Sub Menu Item 3 of 7, Uroda
    • Sub Menu Item 4 of 7, Taxi
    • Sub Menu Item 5 of 7, Gastronomia
    • Sub Menu Item 6 of 7, Turystyka i hotele
    • Sub Menu Item 7 of 7, Zobacz wszystkie branże
  • Level 1 menu, Item 2 of 5, Duże firmy i instytucje
    Wstecz
    Na skróty
    • Sub Menu Item 1 of 1, Rozwiązania dla sieci handlowych
    Rozwiązania płatnicze
    • Sub Menu Item 1 of 5, Terminale płatnicze
    • Sub Menu Item 2 of 5, Terminal w telefonie
    • Sub Menu Item 3 of 5, Rozwiązania e-commerce
    • Sub Menu Item 4 of 5, Rozwiązania samoobsługowe
    • Sub Menu Item 5 of 5, Zobacz wszystkie urządzenia
    Usługi dodatkowe
    • Sub Menu Item 1 of 8, Szyfrowanie E2EE i P2PE
    • Sub Menu Item 2 of 8, Tokenizacja
    • Sub Menu Item 3 of 8, Wpłata gotówki na kartę
    • Sub Menu Item 4 of 8, Płatność w walucie karty (DCC)
    • Sub Menu Item 5 of 8, Integracja z systemem kasowym
    • Sub Menu Item 6 of 8, Szybka pożyczka
    • Sub Menu Item 7 of 8, Doładowania telefonów
    • Sub Menu Item 8 of 8, Zobacz wszystkie usługi
    Rozwiązania dla branż
    • Sub Menu Item 1 of 7, Sieci handlowe
    • Sub Menu Item 2 of 7, Transport i logistyka
    • Sub Menu Item 3 of 7, Sieci gastronomiczne
    • Sub Menu Item 4 of 7, Hotele
    • Sub Menu Item 5 of 7, Farmacja
    • Sub Menu Item 6 of 7, Administracja publiczna
    • Sub Menu Item 7 of 7, Zobacz wszystkie branże
  • Level 1 menu, Item 3 of 5, Partnerzy
  • Level 1 menu, Item 4 of 5, O nas
    Wstecz
    • Sub Menu Item 1 of 3, Poznaj PolCard from Fiserv
    • Sub Menu Item 2 of 3, Biuro prasowe
    • Sub Menu Item 3 of 3, Kariera
    • Sub Menu Item 1 of 1, Struktura organizacyjna
  • Level 1 menu, Item 5 of 5, Strefa klienta
    Wstecz
    Obsługa klienta
    • Sub Menu Item 1 of 5, Komunikaty
    • Sub Menu Item 2 of 5, Dokumenty i formularze
    • Sub Menu Item 3 of 5, Najczęściej zadawane pytania
    • Sub Menu Item 4 of 5, PCI DSS - Bezpieczeństwo płatności
    • Sub Menu Item 5 of 5, Instrukcje
    Platforma raportowa
    • Sub Menu Item 1 of 2, Zaloguj do OnePortal24
    • Sub Menu Item 2 of 2, Co to jest OnePortal24?
    Baza wiedzy
    • Sub Menu Item 1 of 4, Case Studies
    • Sub Menu Item 2 of 4, Eksperci PolCard
    • Sub Menu Item 3 of 4, Płatności w firmie
    • Sub Menu Item 4 of 4, Zobacz wszystkie artykuły
Terminal za 0 zł
  1. Blog
  2. Unieważnienie transakcji na terminalu - instrukcja

Unieważnienie transakcji na terminalu - sprawdź jak to zrobić!

22.07.2025

Unieważnienie transakcji na terminalu - instrukcja

.

Podczas realizacji płatności na terminalu mogą zdarzyć się różne błędy, na przykład wprowadzenie niewłaściwej kwoty transakcji. Na szczęście istnieje sposób, aby to naprawić. Sprawdź, na czym polega unieważnienie transakcji na terminalu płatniczym.

 

Z artykułu dowiesz się: 

  • Czym jest unieważniona transakcja na terminalu 

  • Kiedy należy unieważnić transakcję na terminalu 

  • Jak przebiega proces unieważnienia transakcji

  • Po jakim czasie po unieważnieniu transakcji następuje zwrot środków 

Spis treści: 

  • „Transakcja unieważniona” - co to znaczy?

  • Kiedy i dlaczego warto unieważnić transakcję na terminalu PolCard?

  • Jak przeprowadzić unieważnienie transakcji na terminalu PolCard?

  • Kiedy spodziewać się zwrotu środków po unieważnieniu transakcji?

„Transakcja unieważniona” - co to znaczy?

Zastanawiasz się, co oznacza komunikat „transakcja unieważniona”? W skrócie, jest to operacja usunięcia błędnie zrealizowanej transakcji z terminala płatniczego. Najczęściej dotyczy sytuacji, w których sprzedawca przez pomyłkę wprowadził nieprawidłową kwotę lub doszło do innego błędu podczas płatności. W takim przypadku konieczne jest anulowanie transakcji, czyli jej unieważnienie, aby klient mógł ponownie zapłacić właściwą kwotę.

 

Warto zwrócić uwagę na to, że unieważnienie transakcji to coś innego, niż zwrot na terminalu płatniczym. 

  • Unieważnienie można zrealizować tylko przed zamknięciem dnia i wysłaniem raportu. 

  • Zwrot na terminalu możliwy jest nawet kilka dni lub tygodni po przeprowadzeniu transakcji i funkcja ta wykorzystywana jest przy zwrotach towarów i usług. Wówczas do terminala należy przystawić tę samą kartę płatniczą, którą realizowana była płatność. 

Jeszcze czymś innym jest transakcja odrzucona. To transakcja, która nie dochodzi do skutku ze względu na takie czynniki, jak m.in.:

  • błąd w połączeniu z siecią;

  • brak środków na koncie (odmowa);

  • źle wpisany kod PIN lub brak autoryzacji (błędny kod PIN). 

Jeżeli na terminalu pojawia się informacja, że transakcja została odrzucona, to posiadacz karty ma pewność, że nie zostały z niej pobrane żadne środki. 

Przeczytaj również: Płatności internetowe - jakie metody są najpopularniejsze?

Kiedy i dlaczego warto unieważnić transakcję na terminalu PolCard?

Unieważnienie transakcji na terminalu Polcard to przydatna funkcja. Dzięki niej można szybko zaradzić podstawowym błędom wynikającym m.in. z pośpiechu lub nieuwagi. Proces unieważnienia płatności za pomocą terminala warto przeprowadzić w takich sytuacjach jak m.in.:

  • wprowadzenie błędnej kwoty transakcji (wynikającej z pomyłki lub problemów technicznych);

  • nieprawidłowy wybór metody płatności;

  • szybka zmiana decyzji przez klienta tuż po dokonaniu płatności;

  • podwójne obciążenie rachunku klienta;

  • prośba klienta o zmianę sposobu zapłaty. 

Dlaczego warto z tego korzystać? W ten sposób ułatwia się prowadzenie księgowości oraz jeszcze lepiej odpowiada na potrzeby klientów. W kwestiach rozliczeń wszystko powinno zgadzać się co do grosza. 

Jak przeprowadzić unieważnienie transakcji na terminalu PolCard?

Unieważnienie transakcji na terminalu PolCard można wykonać tylko wtedy, gdy nie został jeszcze zrealizowany dzienny raport wysyłki. Funkcja ta pozwala anulować ostatnią transakcję przeprowadzoną na terminalu. Do przeprowadzenia unieważnienia potrzebny jest paragon z terminala, na którym znajduje się numer transakcji (oznaczony jako „Rachunek nr”).

Aby unieważnić transakcję, postępuj według poniższych kroków:

  1. Po włączeniu terminala należy przejść do MENU (przycisk nr 2). 

  2. Na tym etapie do wyboru jest kilka funkcji. W menu wybierz opcję TRANSAKCJE (przycisk nr 1). 

  3. Na samym dole powinna znajdować się funkcja UNIEWAŻNIENIE (przycisk nr 4). 

  4. Wprowadź numer transakcji z paragonu.

  5. Dokładnie sprawdź, czy został on przepisany prawidłowo, a następnie zatwierdź czynność zielonym przyciskiem. W tym momencie terminal płatniczy będzie łączył się z bankiem w celu weryfikacji. 

  6. Po akceptacji unieważnienia terminal wydrukuje potwierdzenie, na którym znajdziesz numer terminala, numer rachunku, kwotę transakcji oraz informację o jej anulowaniu.

Cała procedura jest prosta i intuicyjna. Jeśli masz wątpliwości lub napotkasz trudności, skorzystaj z instrukcji dołączonej do urządzenia lub skontaktuj się ze specjalistą PolCard

Przeczytaj również: Terminal POS - co to jest i jak działa?

Unieważnienie transakcji na terminalu - kiedy zwrot środków?

Zastanawiasz się, kiedy środki wrócą na konto po unieważnieniu transakcji? Termin zwrotu zależy od kilku czynników, przede wszystkim od procedur banku obsługującego kartę. Najczęściej pieniądze pojawiają się na koncie jeszcze tego samego dnia. Jeśli unieważnienie nastąpiło bezpośrednio po transakcji, środki mogą nawet nie zostać pobrane z konta klienta. W przypadku dłuższego oczekiwania zwrot następuje zwykle w kolejnym dniu roboczym. Warto pamiętać, że operator terminala płatniczego nie ma wpływu na czas księgowania zwrotu - decyduje o tym bank klienta.

Pamiętaj, że pomyłka podczas pobierania płatności na terminalu to nie problem bez wyjścia. Dzięki funkcji unieważnienia transakcji dostępnej na terminalach PolCard możesz szybko naprawić błąd. Zachęcamy do zapoznania się z ofertą i możliwościami, jakie daje terminal PolCard. 

 

Terminal płatniczy za 0 zł przez rok

Oddzwonimy w 15 minut

między 8:00 a 16:00 w dni robocze

terminal płatniczy

Administratorem Państwa danych osobowych jest Fiserv Polska S.A. z siedzibą w Warszawie (00-807), ul. Al. Jerozolimskie 100. Państwa dane osobowe będą przetwarzane zgodnie z zasadami opisanymi w Polityce prywatności.

Zobacz również

Pierwszy terminal dla nowej firmy. Jak wybrać i uniknąć błędów?
Poradniki

Pierwszy terminal dla nowej firmy. Jak wybrać i uniknąć błędów?

Program lojalnościowy. Na czym polega i jakie są korzyści?
Poradniki

Program lojalnościowy. Na czym polega i jakie są korzyści?

Jak doładować telefon? Zaproponuj to swoim klientom przy użyciu terminala
Poradniki

Jak doładować telefon? Zaproponuj to swoim klientom przy użyciu terminala

Wybierz najlepszą ofertę dla Ciebie

TWÓJ PIERWSZY TERMINAL

Terminal za 0 zł
na prostych zasadach

Odbierz terminal płatniczy lub terminal w telefonie

terminal płatniczy
ZMIEŃ OPERATORA NA POLCARD FROM FISERV

Otrzymasz lepszą ofertę
niż u obecnego operatora!

Terminal już od 1 zł/mies.

terminal płatniczy
PŁATNOŚCI ONLINE

Aktywuj Pakiet
e-commerce za 0 zł

Już od 0,99% za transakcję

płatności online
polcard

Potrzebujesz pomocy
w znalezieniu najlepszego rozwiązania płatniczego
dla swojej firmy?

Skontaktuj się z nami right_arrow

icon-linkedin icon-youtube
  • Na skróty
  • Terminal za 0 zł przez rok
  • Przejdź do PolCard
  • Zostań Partnerem
  • Ranking terminali płatniczych
  • Oferta
  • Terminale płatnicze
  • Polska Bezgotówkowa
  • Terminal w telefonie
  • Rozwiązania e-commerce
  • Rozwiązania samoobsługowe
  • Rozwiązania dla sieci handlowych
  • Usługi na terminalu
  • Aplikacja PolCard Go
  • Aplikacja PolCard Pay
  • Wszystkie urządzenia
  • Szybka Pożyczka
  • O nas
  • Poznaj nas
  • Biuro prasowe
  • Artykuły
  • Kariera
  • Bezpieczeństwo
  • Strony regionalne
  • Informacje prawne
  • Obsługa klienta
  • Centrum Obsługi Klienta
  • Zapytaj o ofertę
  • Zaloguj do OnePortal24
  • Komunikaty
  • Dokumenty
  • Instrukcje
  • FAQ
  • Kontakt
Polityka prywatności
Polityka cookies
Zgłaszanie incydentów

© 2025 Fiserv Polska S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone. Niniejsza treść nie stanowi oferty w rozumieniu art.66 Kodeksu Cywilnego. Ma charakter wyłącznie informacyjny i stanowi zaproszenie do zawarcia umowy w myśl art. 71 Kodeksu cywilnego. Fiserv Polska S.A. jest krajową instytucją płatniczą w rozumieniu art. 2 pkt 16 Ustawy z dnia 19 sierpnia 2011r. o usługach płatniczych, wpisana do rejestru Krajowych Instytucji Płatniczych prowadzonym przez Urząd Komisji Nadzoru Finansowego pod numerem IP8/2013. Fiserv Polska S.A. (właściciel znaku towarowego PolCard), Al. Jerozolimskie 100, 00-807 Warszawa Sąd rejestrowy: Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy, nr KRS 0000061293, kapitał zakładowy: 123 609 300 zł, kapitał wpłacony: 123 609 300 zł, NIP: 526-02-10-429.

Selektor witryn