
.
.
E-commerce, czyli handel elektroniczny, stał się fundamentem nowoczesnej gospodarki. Od momentu swojego powstania zrewolucjonizował on sposób, w jaki robimy zakupy i prowadzimy działalność biznesową. Dzięki e-commerce możemy kupować i sprzedawać towary oraz usługi w internecie, korzystając z komputerów lub urządzeń mobilnych, a płatności online stały się integralną częścią tego procesu. Obecnie jest to dynamiczna branża o wartości globalnej sprzedaży detalicznej, szacowanej na 5,8 biliona USD w 2023 roku, z prognozami wzrostu do ponad 8 bilionów USD do 2027 roku, według danych zebranych przez statista.com. Aby przedsiębiorcy mogli skutecznie konkurować na tym rynku, muszą być świadomi najnowszych trendów i umiejętnie je wykorzystywać. Oto pięć kluczowych trendów, które będą kształtować przyszłość e-commerce.
Spis treści:
Sztuczna inteligencja (AI) i uczenie maszynowe są obecnie powszechnie znane. W ciągu ostatnich kilku lat sztuczna inteligencja zrewolucjonizowała branżę e-commerce, umożliwiając markom automatyzację każdego aspektu ich działalności. Od usprawnienia obsługi klienta za pomocą chatbotów po personalizację rekomendacji produktów i optymalizację łańcucha dostaw - naprawdę nie ma ograniczeń co do tego, jak sztuczna inteligencja może wpłynąć na biznes. Według raportu Grand View Research, Inc. rynek chatbotów osiągnie wartość 3,99 miliarda USD do 2030 roku, co pokazuje, jak bardzo technologia ta jest istotna dla natychmiastowej i efektywnej obsługi klienta.
W najbliższym czasie można spodziewać się kilku głównych zmian. Sztuczna inteligencja poprawi indywidualne doświadczenia zakupowe w sklepach internetowych, wykorzystując dane do zwiększenia personalizacji i poprawy obsługi klienta. Będzie świadczyć usługi podobne do tych, których oczekuje konsument podczas interakcji z prawdziwym sprzedawcą. Na przykład generatywna sztuczna inteligencja pomoże kupującym znaleźć produkty, odpowiedzieć na ich pytania, zrealizować zamówienia i przetworzyć zwroty.
Finalizacja płatności to jeden z kluczowych momentów w podróży klienta. Nawet najmniejsza przeszkoda podczas tego procesu może zmienić sprzedaż w utratę klienta na zawsze. Dla wielu kupujących najważniejsze doświadczenia związane z zamykaniem płatności w internecie to te, które oferują elastyczne opcje. Według danych zebranych przez Instytut Baymarda 13 proc. klientów porzuci swoje koszyki, jeśli nie znajdą wystarczającej liczby dostępnych metod płatności.
PolCard from Fiserv wspiera firmy, oferując rozwiązania, które upraszczają procesy płatnicze i dostosowują się do wymagań rynku. W ofercie znajdują się dwa narzędzia do obsługi transakcji kartą - bramka płatnicza i Generator Linków.
Bramka płatnicza umożliwia bezproblemową integrację płatności z witryną e-commerce, obsługując różne metody płatności, w tym karty kredytowe, debetowe, przelewy bankowe, pay-by-link oraz portfele elektroniczne, takie jak Google Pay, Apple Pay, VISA Mobile i płatności mobilne BLIK. Dostosowuje się również do wyświetlacza, ułatwiając kupującym rozliczenia online, niezależnie od urządzenia. To rozwiązanie nie tylko zmniejsza liczbę porzuconych koszyków, ale także zapewnia lepsze doświadczenia zakupowe klientom.
Generator Linków pozwala natomiast na szybkie i łatwe generowanie bezpiecznego linku lub kodu QR do płatności internetowych, który można wysłać klientowi. Po kliknięciu klient zostaje przekierowany do bramki płatniczej, gdzie może skorzystać z preferowanych metod płatności, takich jak płatność kartą online, BLIK lub e-przelew. Przedsiębiorca może dowolnie zdefiniować czas ważności takiego linku oraz określić termin płatności. Środki z transakcji wpływają na konto nawet następnego dnia roboczego.
To narzędzie jest dobrym rozwiązaniem dla firm prowadzących sprzedaż poza tradycyjnymi platformami e-commerce lub oferujących usługi. Na rynku jest także wiele usług dodatkowych dla e-commerce (w PolCard from Fiserv jest ich ponad 20), które zwiększą zyski, bezpieczeństwo i zadowolenie klienta. Na przykład eDCC - obsługa płatności kartą w 27 najpopularniejszych walutach. Udostępniamy kupującym m.in. obsługę portfeli cyfrowych, płatności cyklicznych, OneClick oraz szybkich e-przelewów.
Około 15 proc. światowej populacji cierpi na jakiś rodzaj niepełnosprawności. Umożliwienie osobom niepełnosprawnym robienia zakupów online jest nie tylko inkluzyjne i słuszne, ale również wymagane przez prawo. Europejscy sprzedawcy e-commerce będą musieli udostępnić swoje produkty i usługi osobom niepełnosprawnym do 28 czerwca 2025 roku na mocy Europejskiego Aktu o Dostępności.
W Stanach Zjednoczonych taki obowiązek już istnieje. Rok 2024 to więc ostatni moment dla sprzedawców z UE na zrobienie przeglądu doświadczeń użytkowników ich stron internetowych i wprowadzenie niezbędnych ulepszeń, aby uniknąć ewentualnych kłopotów w przyszłości. Lepsza dostępność nie tylko zapobiega problemom prawnym, ale również generuje gwarantowany wzrost sprzedaży i ROI. Włączenie wszystkich klientów, niezależnie od ich sprawności, jest korzystne dla biznesu i społeczeństwa.
Dla wielu konsumentów zrównoważony rozwój jest kluczowym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji zakupowych. Jak podaje pwc.com, ponad 70 proc. kupujących jest gotowych zapłacić więcej za produkty wyprodukowane w sposób zrównoważony. Marki, które priorytetowo traktują etyczne i przyjazne dla środowiska praktyki, zyskują lojalność młodszych pokoleń. To nie tylko obowiązek, ale również szansa na zwiększenie sprzedaży i poprawę wizerunku firmy.
Zwłaszcza w branży modowej i odzieżowej młodsi kupujący faworyzują marki, które priorytetowo traktują etyczne i przyjazne dla środowiska praktyki, a nie te, które tego nie robią. Według badania przeprowadzonego przez Drapers i BigCommerce, 57 proc. pokolenia Z i milenialsów twierdzi, że zrównoważony rozwój jest ważny, jeśli chodzi o zakupy odzieży, akcesoriów lub obuwia - wzrost z 47 proc. w badaniu z 2022 roku. Ta zmiana w decyzjach zakupowych odzwierciedla rosnący trend, w którym konsumenci coraz częściej biorą pod uwagę wpływ swoich zakupów na środowisko, wpływając na ich lojalność i ogólne postrzeganie marki.
Wyróżniającą się cechą było udane przyjęcie rzeczywistości rozszerzonej (AR) i wirtualnej (VR) w branży e-commerce przez duże marki z branż modowej, spożywczej czy wyposażenia wnętrz. Te technologie zyskały na popularności dzięki swojej zdolności do tworzenia bardziej angażujących i interaktywnych doświadczeń zakupowych.
Jednak technologia AR i VR to nie jedyne innowacje zmieniające oblicze handlu detalicznego. Robotyka w magazynach również odgrywa kluczową rolę w optymalizacji procesów logistycznych. Roboty mogą automatyzować wiele zadań, takich jak sortowanie, pakowanie i transport towarów, co znacząco przyspiesza cały proces realizacji zamówień. Te zaawansowane technologie są na razie dostępne głównie dla większych operacji, co podkreśla ciągłe wyzwania dla większości magazynów w zakresie niedoborów kadrowych i rosnących płac.
Dlatego firmy powinny inwestować w nowoczesne technologie, aby sprostać rosnącym oczekiwaniom klientów i utrzymać konkurencyjność na dynamicznie rozwijającym się rynku e-commerce. Integracja AR, VR i robotyki nie tylko poprawi efektywność operacyjną, ale także znacząco wpłynie na satysfakcję klientów i ich lojalność wobec marki.
Dodatkowo, w przyszłości można spodziewać się większego polegania na tych technologiach w celu personalizacji zakupów oraz poprawy doświadczeń użytkowników. Na przykład, interaktywne podróże zakupowe oparte na AR/VR oraz automatyzacja magazynów przy użyciu robotów mogą stać się standardem w branży e-commerce.
Przyszłość handlu elektronicznego wygląda bardzo obiecująco. Dzięki dynamicznemu rozwojowi technologii e-commerce nieustannie się zmienia, oferując coraz to nowsze rozwiązania. PolCard from Fiserv przyczynia się do tego trendu, oferując innowacyjne metody płatności elektronicznych. Inwestowanie w te nowoczesne technologie pozwoli firmom sprostać rosnącym oczekiwaniom klientów i utrzymać konkurencyjność na dynamicznie rozwijającym się rynku e-commerce.
Zostaw numer, oddzwonimy do Ciebie
w ciągu 15 minut w dni robocze w godz. 8-16.
Informujemy, że administratorem Państwa danych osobowych jest Fiserv Polska S.A. z siedzibą w Warszawie (00-807), ul. Al. Jerozolimskie 100. Państwa dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu niezbędnym do obsługi zapytania w ramach niniejszego formularza kontaktowego. Podanie danych wskazanych w formularzu jest dobrowolne, ale konieczne do realizacji czynności związanych z obsługą zapytania. Więcej informacji o tym w jaki sposób będą przetwarzane Państwa dane osobowe oraz przysługujących Państwu praw znajdą Państwo w naszej Polityce Prywatności
Potrzebujesz pomocy w znalezieniu najlepszego rozwiązania płatniczego dla swojej firmy?