.
.
Przedsiębiorcy w Polsce mogą skorzystać z Programu Wsparcia Obrotu Bezgotówkowego, który ma na celu upowszechnienie płatności bezgotówkowych. Sprawdź, jak działa PWOB i jak do niego dołączyć.
Z artykułu dowiesz się:
Czym jest Program Wsparcia Obrotu Bezgotówkowego (PWOB) i jakie są jego główne cele.
Kto może skorzystać z programu i jakie warunki trzeba spełnić.
Jakie korzyści oferuje PWOB przedsiębiorcom wdrażającym płatności bezgotówkowe.
Jak wygląda proces przystąpienia do programu krok po kroku.
Spis treści:
Program Wsparcia Obrotu Bezgotówkowego, znany także jako Polska Bezgotówkowa, to inicjatywa realizowana wspólnie przez Fundację Polska Bezgotówkowa, Związek Banków Polskich, Ministerstwo Rozwoju, organizacje płatnicze oraz agentów rozliczeniowych, takich jak PolCard. Program powstał w odpowiedzi na potrzebę zwiększenia liczby terminali płatniczych w Polsce i wyrównania poziomu dostępności płatności bezgotówkowych do standardów krajów rozwiniętych. Swoją działalność rozpoczął w 2018 roku i jest skierowany przede wszystkim do przedsiębiorców.
Polska Bezgotówkowa ma konkretne założenia. Celem programu jest rozpowszechnianie płatności bezgotówkowych w Polsce oraz zwiększenie ich dostępności w polskich firmach. Wszystko po to, aby podążać za światowymi trendami w sektorze płatniczym oraz jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby konsumentów. W ramach programu zwraca się uwagę również na wyrównywanie szans oraz stosuje różnego rodzaju zachęty zwłaszcza dla firm z sektora MŚP. Na przestrzeni kilku ostatnich lat obserwuje się wzrost liczby terminali płatniczych oraz większą popularność różnych nowoczesnych form płatności. Idealnie wpisuje się to w potrzeby konsumentów. Już około 75% Polaków deklaruje, że regularnie korzysta z płatności bezgotówkowych. Dane te pochodzą z badania „Preferencje płatnicze Polaków 2024” przeprowadzonego przez PolCard.
Wiesz już, czym jest Polska Bezgotówkowa, o co chodzi w tym programie i jakie są jego podstawowe założenia. Warto zastanowić się nad tym, jakie kryteria muszą spełnić przedsiębiorcy, aby móc skorzystać z PWOB. O dofinansowanie na wdrożenie terminala płatniczego mogą ubiegać się przedsiębiorcy, którzy spełniają następujące kryteria:
przedsiębiorca w ciągu ostatnich 12 miesięcy przed podpisaniem umowy z agentem rozliczeniowym nie miał żadnej takiej umowy oraz nie przyjmował płatności kartą za pomocą terminala;
przedsiębiorca do tej pory nie brał udziału w Programie Polska Bezgotówkowa;
przedsiębiorca będzie przyjmował płatności instrumentami płatniczymi opartymi o kartę zgodnie z wymaganiami stawianymi przez organizacje płatnicze (VISA, MasterCard);
przedsiębiorca zawrze stosowną umowę z agentem rozliczeniowym.
W przypadku wątpliwości dotyczących kwalifikacji do programu, warto skonsultować się ze specjalistą PolCard, który wyjaśni zasady i pomoże sprawdzić, czy Twoja firma spełnia wymagania.
Program Polska Bezgotówkowa oferuje określone benefity dla przedsiębiorców, którzy do niego dołączą. Dzięki temu mogą jeszcze łatwiej wdrożyć terminal płatniczy w firmie. Jeżeli przedsiębiorca zakwalifikuje się do dofinansowania, to może otrzymać terminal od PolCard na rok (lub do przekroczenia obrotu 100 000 złotych na terminalu) bez żadnych kosztów - 0 zł za terminal i 0 zł opłaty prowizyjnej. W przypadku, gdy będzie chciał zostać dłużej, PolCard oferuje dzierżawę terminala nawet za 1 zł miesięcznie przez kolejne 12 miesięcy.
Inne kluczowe korzyści z punktu widzenia przedsiębiorcy to:
oferowanie nowoczesnych metod płatności;
większa liczba klientów (brak rezygnacji z powodu braku opcji płatności kartą);
większe obroty przedsiębiorstwa;
oszczędność czasu przy obsłudze klientów;
poprawa zadowolenia klientów i budowanie ich lojalności;
budowanie wizerunku firmy nowoczesnej i świadomej technologicznie;
zyskanie przewagi konkurencyjnej;
utrzymanie wysokiego standardu bezpieczeństwa płatności i minimalizowanie błędów w rozliczeniach.
To tylko niektóre powody, dla których warto rozważyć przystąpienie do Programu Wsparcia Obrotu Bezgotówkowego z PolCard.
Chcesz dołączyć do Programu Polska Bezgotówkowa? W tym celu wystarczy wypełnić formularz kontaktowy na stronie PolCard i podać w nim podstawowe dane. Na tej podstawie specjalista PolCard skontaktuje się z Tobą, aby poznać Twoje potrzeby i sprawdzić, czy Twoja firma spełnia warunki udziału w programie. Jeśli kwalifikujesz się do PWOB, możesz otrzymać terminal płatniczy oraz skorzystać z innych benefitów.
Do kiedy trwa program Polska Bezgotówkowa? Program działa od 2018 roku i zgodnie z nową strategią będzie dostępny co najmniej do końca 2028 roku. Z dofinansowania można korzystać przez 12 miesięcy od momentu instalacji terminala.
Nie zwlekaj – skontaktuj się z ekspertem PolCard i sprawdź, jak możesz skorzystać z Programu Wsparcia Obrotu Bezgotówkowego. Zapoznaj się z ofertą PolCard.
Oddzwonimy w 15 minut
między 8:00 a 16:00 w dni robocze
Administratorem Państwa danych osobowych jest Fiserv Polska S.A. z siedzibą w Warszawie (00-807), ul. Al. Jerozolimskie 100. Państwa dane osobowe będą przetwarzane zgodnie z zasadami opisanymi w Polityce prywatności.
Potrzebujesz pomocy
w znalezieniu najlepszego rozwiązania płatniczego
dla swojej firmy?