Dowiedz się, dlaczego warto korzystać z OnePortal24, autorskiego systemu First Data Polska dla przedsiębiorców. Rozmowa z Iwoną Sabałą, Project Managerem w First Data Polska (Fiserv).
Czym jest OnePortal24?
OnePortal24 to platforma, do której dostęp automatycznie zyskują wszyscy nowi klienci First Data Polska (dalej PolCard). Za pomocą portalu udostępniamy klientom istotne dane finansowe na temat transakcji bezgotówkowych dokonywanych w ich firmach w ramach współpracy z Polcard.
Jakiego rodzaju informacje można znaleźć na portalu?
Już od pierwszego dnia korzystania z naszych usług klient może śledzić na bieżąco wszystkie transakcje, autoryzacje, przelewy oraz raporty rozliczeniowe – dzienne, tygodniowe i miesięczne. Prezentujemy tam również dane o doładowaniach kart przedpłaconych, tzw. prepaidów. Za pomocą platformy klient może dużo szybciej dowiedzieć się, jaka kwota zostanie danego dnia przelana na jego rachunek bankowy, zanim jeszcze środki zostaną zaksięgowane. To bardzo duże ułatwienie dla naszych kontrahentów, którzy zanim zaczęli korzystać z OnePortal24, często dzwonili do nas w tej sprawie. Teraz nie muszą tego robić.
Logują się do platformy i mogą to szybko sprawdzić na dowolnym urządzeniu z internetem i w dowolnym momencie. Od razu widzą również, czy dana transakcja została autoryzowana poprawnie. Dane na ten temat są aktualizowane co 15-20 minut. Dzięki portalowi Klienci mają też możliwość śledzenia wszystkich wysyłek z terminala POS. To umożliwia dużo większą kontrolę nad firmowymi finansami.
Jakich informacji klienci najczęściej poszukają w OnePortal24?
Informacje, po które klienci najczęściej dziś zaglądają, to te dotyczące autoryzacji, transakcji, przelewów i faktur. Platforma umożliwia weryfikację, jaki towar lub usługa została zafakturowana. Funkcjonalności platformy umożliwiają przejście przez wszystkie pozycje faktury do listy transakcji lub do listy obciążeń i umożliwia sprawdzenie, z czego wynikają poszczególne kwoty obciążenia.
Dokładnie tak samo wygląda to w przypadku przelewów oraz wysyłek z terminali POS. Portal umożliwia wygodne przejście od przelewu do transakcji oraz od wysyłki do transakcji. Nasz klient może na bieżąco kontrolować i weryfikować rozliczenia, filtrując dane na ekranie transakcyjnym według systemu kart lub typu transakcji, kanału – POS czy e-commerce i wreszcie usługi jak np. cashback, DCC, BLIK.
Czy OnePortal24 może zastąpić narzędzia analityczne w firmie?
W wielu przypadkach myślę, że tak. Na pulpicie OnePortalu znaleźć można dane o transakcjach przeprowadzonych w ostatnich dwóch tygodniach. Możemy je wygodnie przeglądać w ujęciu dziennym, tygodniowym, porównywać trendy. Mamy dodatkowo dostęp do informacji dotyczących liczby klientów, podawaną na podstawie numerów kart płatniczych użytych w danym zakresie czasu - w całej sieci klienta lub w danym punkcie. To cenna informacja pozwalająca śledzić, jak kształtuje się aktywność naszych klientów. Nie trzeba mieć do tego własnych narzędzi analitycznych. Wystarczy Portal.
Klienci mogą w ten sposób analizować również dane o sprzedawcach, którzy dokonywali poszczególnych transakcji – w ramach usługi Logowanie kasjera. To przydatna funkcjonalność zwłaszcza w branży hotelowej. Menedżerowie hoteli czasem rozliczają swoich recepcjonistów na podstawie liczby transakcji DCC zrealizowanych w danym okresie i to stanowi podstawę ich systemu premiowego. Dzięki Portalowi nie muszą stosować dodatkowych systemów i analityki. My dostarczamy im komplet informacji na temat tego, która transakcja przez kogo została zrealizowana.
Czyli można powiedzieć, że OnePortal24 pozwala nie tylko rozliczać płatności, ale też zyskać pełną kontrolę nad transakcjami bezgotówkowymi w firmie?
Tak. Mało tego, w ten sposób udostępniamy klientom pełną historię transakcji. To bardzo duże ułatwienie. Użytkownik w dowolnym momencie może zalogować się i na przykład udostępnić te dane np. urzędowi skarbowemu w przypadku kontroli. Nie musi ich zamawiać u nas i czekać. Pełną historię ma dostępną od ręki.
Kto najczęściej i najchętniej korzysta z funkcjonalności OnePortal24?
To przede wszystkim księgowi, którzy przeglądają faktury, raporty czy dane o przelewach. Dużo rzadziej z Portalu korzystają pracownicy sklepu, sprzedawcy, ponieważ najczęściej nie dostają dostępu do platformy. W trakcie procesu wytwórczego platformy OnePortal24, przewidzieliśmy możliwość tworzenia różnych profili uprawnień. Jednym z nich jest właśnie profil sprzedawcy, który nie powinien mieć dostępu do danych typowo finansowych, jak przelewy czy faktury, ale powinien widzieć transakcję i jej autoryzację. Jeśli dana transakcja, którą zrealizował parę minut temu, budzi jego wątpliwość – może ją łatwo zweryfikować.
Zdarzają się sytuacje, gdy sprzedawcy nie uda się wydrukować raportu dnia: wystąpi błąd drukarki czy skończy się papier. Kasjer zastanawia się, czy raport na pewno został przekazany. I zamiast dzwonić do nas z pytaniem, czy wysyłka nastąpiła, może to sam sprawdzić od ręki logując się do portalu.
Co ważne, każdy właściciel firmy ma możliwość samodzielnego zarządzania użytkownikami i tworzenia dowolnej liczby kont dla swoich pracowników. Może zalogować się, utworzyć nowego użytkownika i zdefiniować jego profil dostępu – księgowy lub sprzedawca z ograniczonym poziomem uprawnień.
W jaki jeszcze sposób OnePortal24 usprawnia procesy na linii Polcard – klient?
Niebawem wprowadzamy nasz nowy flagowy produkt: aplikację typu softpos - PolCard Go, dzięki której będzie można przyjmować płatności kartą za pomocą telefonu lub tabletu. Dostęp do aplikacji będzie aktywowany właśnie z poziomu Portalu. Wystarczy tylko, że klient podpisze z nami umowę, otworzy link powitalny prowadzący do platformy, wejdzie w proces aktywacji konta i od razu będzie mógł utworzyć profil nowego użytkownika. Rynek potrzebuje takich innowacyjnych, ale jednocześnie prostych rozwiązań. I to jest właśnie nasza odpowiedź na to zapotrzebowanie.
Czy zdarzało się, że klienci, którzy przechodzili do Polcard od konkurencyjnych dostawców, robili to właśnie ze względu na OnePortal24?
Tak. Niejednokrotnie słyszałam od klientów, że jest to rozwiązanie intuicyjne w obsłudze i przejrzyste w porównaniu do innych dostępnych na rynku. Jest dużo czytelniejsze chociażby w kontekście łatwego wyszukiwania i filtrowania danych, przechowywania historii raportów, faktur, informacji o logowaniach kasjera, eksportu danych do pliku. Nie każdy operator udostępnia użytkownikowi tak długą historię transakcji na platformie internetowej. Nasz zespół bardzo intensywnie pracuje nad kolejnymi funkcjonalnościami i rozwojem Portalu, żeby wszechstronnie wykorzystać jego możliwości. W naszej branży ważne jest, by nie tylko nadążać za zmianami, ale je wyprzedzać. OnePortal24 jest jednym z takich obszarów.
Jakiej wielkości firmy najbardziej skorzystają z możliwości platformy?
Wartość w OnePortal24 mogą dostrzec przede wszystkim małe firmy, które nie mają rozbudowanych raportów, zaczytujących się do systemów finansowo-księgowych. Ale narzędzie jest oczywiście zaprojektowane zarówno z myślą o małych, jak i dużych przedsiębiorstwach. Każda firma, niezależnie od wielkości, może według własnych potrzeb wykorzystywać je w takim stopniu i częstotliwości, w jakiej tego potrzebuje.
Czy to narzędzie jest bezpłatne dla każdego klienta w pełnym zakresie, niezależnie od tego, czy jest to mała czy duża firma?
Dokładnie tak. OnePortal24 to bezpłatna usługa, dostępna dla każdego klienta First Data Polska. Z OnePortal24 można także korzystać na smartfonie w wersji aplikacji mobilnej, którą należy pobrać w Google Play.
Dowiedz się więcej o OnePortal24 i sprawdź jak uzyskać do niego dostęp.
Jesteś zainteresowany zmianą operatora płatności bezgotówkowych i rozwiązaniem OnePortal24? Rozpocznij współpracę na korzystnych warunkach: Przejdź do Polcard