Skip to Contact an Expert Skip to Main Content
PolCard
  • Zadzwoń 22 515 30 05
  • Пропозиція
  • Biuro prasowe
  • Kariera
  • Zaloguj do OnePortal24
PolCard from Fiserv
  • Level 1 menu, Item 1 of 5, Małe i średnie firmy
    Wstecz
    Na skróty
    • Sub Menu Item 1 of 3, Terminal za 0 zł
    • Sub Menu Item 2 of 3, Program Polska Bezgotówkowa
    • Sub Menu Item 3 of 3, Przejdź do PolCard
    Rozwiązania płatnicze
    • Sub Menu Item 1 of 4, Terminale płatnicze
    • Sub Menu Item 2 of 4, Terminal w telefonie
    • Sub Menu Item 3 of 4, Rozwiązania e-commerce
    • Sub Menu Item 4 of 4, Rozwiązania samoobsługowe
    Usługi dodatkowe
    • Sub Menu Item 1 of 7, Wypłata gotówki
    • Sub Menu Item 2 of 7, Wpłata gotówki na kartę
    • Sub Menu Item 3 of 7, Integracje kasowe
    • Sub Menu Item 4 of 7, Płatność w walucie karty (DCC)
    • Sub Menu Item 5 of 7, Szybka pożyczka
    • Sub Menu Item 6 of 7, Doładowania telefonów
    • Sub Menu Item 7 of 7, Zobacz wszystkie usługi
    Rozwiązania dla branż
    • Sub Menu Item 1 of 7, Handel detaliczny
    • Sub Menu Item 2 of 7, Sklepy spożywcze
    • Sub Menu Item 3 of 7, Uroda
    • Sub Menu Item 4 of 7, Taxi
    • Sub Menu Item 5 of 7, Gastronomia
    • Sub Menu Item 6 of 7, Turystyka i hotele
    • Sub Menu Item 7 of 7, Zobacz wszystkie branże
  • Level 1 menu, Item 2 of 5, Duże firmy i instytucje
    Wstecz
    Na skróty
    • Sub Menu Item 1 of 1, Rozwiązania dla sieci handlowych
    Rozwiązania płatnicze
    • Sub Menu Item 1 of 4, Terminale płatnicze
    • Sub Menu Item 2 of 4, Terminal w telefonie
    • Sub Menu Item 3 of 4, Rozwiązania e-commerce
    • Sub Menu Item 4 of 4, Rozwiązania samoobsługowe
    Usługi dodatkowe
    • Sub Menu Item 1 of 8, Szyfrowanie E2EE i P2PE
    • Sub Menu Item 2 of 8, Tokenizacja
    • Sub Menu Item 3 of 8, Wpłata gotówki na kartę
    • Sub Menu Item 4 of 8, Płatność w walucie karty (DCC)
    • Sub Menu Item 5 of 8, Integracja z systemem kasowym
    • Sub Menu Item 6 of 8, Szybka pożyczka
    • Sub Menu Item 7 of 8, Doładowania telefonów
    • Sub Menu Item 8 of 8, Zobacz wszystkie usługi
    Rozwiązania dla branż
    • Sub Menu Item 1 of 7, Sieci handlowe
    • Sub Menu Item 2 of 7, Transport i logistyka
    • Sub Menu Item 3 of 7, Sieci gastronomiczne
    • Sub Menu Item 4 of 7, Hotele
    • Sub Menu Item 5 of 7, Farmacja
    • Sub Menu Item 6 of 7, Administracja publiczna
    • Sub Menu Item 7 of 7, Zobacz wszystkie branże
  • Level 1 menu, Item 3 of 5, Partnerzy
  • Level 1 menu, Item 4 of 5, O nas
    Wstecz
    • Sub Menu Item 1 of 3, Poznaj PolCard from Fiserv
    • Sub Menu Item 2 of 3, Biuro prasowe
    • Sub Menu Item 3 of 3, Kariera
    • Sub Menu Item 1 of 1, Struktura organizacyjna
  • Level 1 menu, Item 5 of 5, Strefa klienta
    Wstecz
    Obsługa klienta
    • Sub Menu Item 1 of 4, Komunikaty
    • Sub Menu Item 2 of 4, Dokumenty i instrukcje
    • Sub Menu Item 3 of 4, Najczęściej zadawane pytania
    • Sub Menu Item 4 of 4, PCI DSS - Bezpieczeństwo płatności
    Platforma raportowa
    • Sub Menu Item 1 of 2, Zaloguj do OnePortal24
    • Sub Menu Item 2 of 2, Co to jest OnePortal24?
    Baza wiedzy
    • Sub Menu Item 1 of 4, Case Studies
    • Sub Menu Item 2 of 4, Eksperci PolCard
    • Sub Menu Item 3 of 4, Płatności w firmie
    • Sub Menu Item 4 of 4, Zobacz wszystkie artykuły
Zamów terminal

OnePortal24: wszystkie dane w jednym miejscu

12.04.2021

OnePortal24

Dowiedz się, dlaczego warto korzystać z OnePortal24, autorskiego systemu First Data Polska dla przedsiębiorców. Rozmowa z Iwoną Sabałą, Project Managerem w First Data Polska (Fiserv).

Czym jest OnePortal24?

OnePortal24 to platforma, do której dostęp automatycznie zyskują wszyscy nowi klienci First Data Polska (dalej PolCard). Za pomocą portalu udostępniamy klientom istotne dane finansowe na temat transakcji bezgotówkowych dokonywanych w ich firmach w ramach współpracy z Polcard.

Jakiego rodzaju informacje można znaleźć na portalu?

Już od pierwszego dnia korzystania z naszych usług klient może śledzić na bieżąco wszystkie transakcje, autoryzacje, przelewy oraz raporty rozliczeniowe – dzienne, tygodniowe i miesięczne. Prezentujemy tam również dane o doładowaniach kart przedpłaconych, tzw. prepaidów. Za pomocą platformy klient może dużo szybciej dowiedzieć się, jaka kwota zostanie danego dnia przelana na jego rachunek bankowy, zanim jeszcze środki zostaną zaksięgowane. To bardzo duże ułatwienie dla naszych kontrahentów, którzy zanim zaczęli korzystać z OnePortal24, często dzwonili do nas w tej sprawie. Teraz nie muszą tego robić. 

Logują się do platformy i mogą to szybko sprawdzić na dowolnym urządzeniu z internetem i w dowolnym momencie. Od razu widzą również, czy dana transakcja została autoryzowana poprawnie. Dane na ten temat są aktualizowane co 15-20 minut. Dzięki portalowi Klienci mają też możliwość śledzenia wszystkich wysyłek z terminala POS. To umożliwia dużo większą kontrolę nad firmowymi finansami. 

Jakich informacji klienci najczęściej poszukają w OnePortal24?

Informacje, po które klienci najczęściej dziś zaglądają, to te dotyczące autoryzacji, transakcji, przelewów i faktur. Platforma umożliwia weryfikację, jaki towar lub usługa została zafakturowana. Funkcjonalności platformy umożliwiają przejście przez wszystkie pozycje faktury do listy transakcji lub do listy obciążeń i umożliwia sprawdzenie, z czego wynikają poszczególne kwoty obciążenia.

Dokładnie tak samo wygląda to w przypadku przelewów oraz wysyłek z terminali POS. Portal umożliwia wygodne przejście od przelewu do transakcji oraz od wysyłki do transakcji. Nasz klient może na bieżąco kontrolować i weryfikować rozliczenia, filtrując dane na ekranie transakcyjnym według systemu kart lub typu transakcji, kanału –  POS  czy e-commerce i wreszcie usługi jak np. cashback, DCC, BLIK.

Czy OnePortal24 może zastąpić narzędzia analityczne w firmie?

W wielu przypadkach myślę, że tak. Na pulpicie OnePortalu znaleźć można dane o transakcjach przeprowadzonych w ostatnich dwóch tygodniach. Możemy je wygodnie przeglądać w ujęciu dziennym, tygodniowym, porównywać trendy. Mamy dodatkowo dostęp do informacji dotyczących liczby klientów, podawaną na podstawie numerów kart płatniczych użytych w danym zakresie czasu - w całej sieci klienta lub w danym punkcie. To cenna informacja pozwalająca śledzić, jak kształtuje się aktywność naszych klientów. Nie trzeba mieć do tego własnych narzędzi analitycznych. Wystarczy Portal.

Klienci mogą w ten sposób analizować również dane o sprzedawcach, którzy dokonywali poszczególnych transakcji – w ramach usługi Logowanie kasjera. To przydatna funkcjonalność zwłaszcza w branży hotelowej. Menedżerowie hoteli czasem rozliczają swoich recepcjonistów na podstawie liczby transakcji DCC zrealizowanych w danym okresie i to stanowi podstawę ich systemu premiowego. Dzięki Portalowi nie muszą stosować dodatkowych systemów i analityki. My dostarczamy im komplet informacji na temat tego, która transakcja przez kogo została zrealizowana.

Czyli można powiedzieć, że OnePortal24 pozwala nie tylko rozliczać płatności, ale też zyskać pełną kontrolę nad transakcjami bezgotówkowymi w firmie?

Tak. Mało tego, w ten sposób udostępniamy klientom pełną historię transakcji. To bardzo duże ułatwienie. Użytkownik w dowolnym momencie może zalogować się i na przykład udostępnić te dane np. urzędowi skarbowemu w przypadku kontroli. Nie musi ich zamawiać u nas i czekać. Pełną historię ma dostępną od ręki.

Kto najczęściej i najchętniej korzysta z funkcjonalności OnePortal24?

To przede wszystkim księgowi, którzy przeglądają faktury, raporty czy dane o przelewach. Dużo rzadziej z Portalu korzystają pracownicy sklepu, sprzedawcy, ponieważ najczęściej nie dostają dostępu do platformy. W trakcie procesu  wytwórczego platformy OnePortal24, przewidzieliśmy możliwość tworzenia różnych profili uprawnień. Jednym z nich jest właśnie profil sprzedawcy, który nie powinien mieć dostępu do danych typowo finansowych, jak przelewy czy faktury, ale powinien widzieć transakcję i jej autoryzację. Jeśli dana transakcja, którą zrealizował parę minut temu, budzi jego wątpliwość – może ją łatwo zweryfikować. 

Zdarzają się sytuacje, gdy sprzedawcy nie uda się wydrukować raportu dnia: wystąpi błąd drukarki czy skończy się papier. Kasjer zastanawia się, czy raport na pewno został przekazany. I zamiast dzwonić do nas z pytaniem, czy wysyłka nastąpiła, może to sam sprawdzić od ręki logując się do portalu. 

Co ważne, każdy właściciel firmy ma możliwość samodzielnego zarządzania użytkownikami i tworzenia dowolnej liczby kont dla swoich pracowników. Może zalogować się, utworzyć nowego użytkownika i zdefiniować jego profil dostępu – księgowy lub sprzedawca z ograniczonym poziomem uprawnień.

W jaki jeszcze sposób OnePortal24 usprawnia procesy na linii Polcard – klient?

Niebawem wprowadzamy nasz nowy flagowy produkt: aplikację typu softpos - PolCard Go, dzięki której będzie można przyjmować płatności kartą za pomocą telefonu lub tabletu. Dostęp do aplikacji będzie aktywowany właśnie z poziomu Portalu. Wystarczy tylko, że klient podpisze z nami umowę, otworzy link powitalny prowadzący do platformy, wejdzie w proces aktywacji konta i od razu będzie mógł utworzyć profil nowego użytkownika. Rynek potrzebuje takich innowacyjnych, ale jednocześnie prostych rozwiązań. I to jest właśnie nasza odpowiedź na to zapotrzebowanie.

Czy zdarzało się, że klienci, którzy przechodzili do Polcard od konkurencyjnych dostawców, robili to właśnie ze względu na OnePortal24?

Tak. Niejednokrotnie słyszałam od klientów, że jest to rozwiązanie intuicyjne w obsłudze i przejrzyste w porównaniu do innych dostępnych na rynku. Jest dużo czytelniejsze chociażby w kontekście łatwego wyszukiwania i filtrowania danych, przechowywania historii raportów, faktur, informacji o logowaniach kasjera, eksportu danych do pliku. Nie każdy operator udostępnia użytkownikowi tak długą historię transakcji na platformie internetowej. Nasz zespół bardzo intensywnie pracuje nad kolejnymi funkcjonalnościami i rozwojem Portalu, żeby wszechstronnie wykorzystać jego możliwości. W naszej branży ważne jest, by nie tylko nadążać za zmianami, ale je wyprzedzać. OnePortal24 jest jednym z takich obszarów.

Jakiej wielkości firmy najbardziej skorzystają z możliwości platformy?

Wartość w OnePortal24 mogą dostrzec przede wszystkim małe firmy, które nie mają rozbudowanych raportów, zaczytujących się do systemów finansowo-księgowych. Ale narzędzie jest oczywiście zaprojektowane zarówno z myślą o małych, jak i dużych przedsiębiorstwach. Każda firma, niezależnie od wielkości, może według własnych potrzeb wykorzystywać je w takim stopniu i częstotliwości, w jakiej tego potrzebuje.

Czy to narzędzie jest bezpłatne dla każdego klienta w pełnym zakresie, niezależnie od tego, czy jest to mała czy duża firma?

Dokładnie tak. OnePortal24 to bezpłatna usługa, dostępna dla każdego klienta First Data Polska. Z OnePortal24 można także korzystać na smartfonie w wersji aplikacji mobilnej, którą należy pobrać w Google Play.

Dowiedz się więcej o OnePortal24 i sprawdź jak uzyskać do niego dostęp.

Jesteś zainteresowany zmianą operatora płatności bezgotówkowych i rozwiązaniem OnePortal24? Rozpocznij współpracę na korzystnych warunkach: Przejdź do Polcard

Wybierz najlepszą ofertę dla Ciebie

TWÓJ PIERWSZY TERMINAL

Terminal za 0 zł
na prostych zasadach

Odbierz terminal płatniczy lub terminal w telefonie

terminal płatniczy
ZMIEŃ OPERATORA NA POLCARD FROM FISERV

Otrzymasz lepszą ofertę
niż u obecnego operatora!

Terminal już od 1 zł/mies.

terminal płatniczy
PŁATNOŚCI ONLINE

Aktywuj Pakiet
e-commerce za 0 zł

Już od 0,99% za transakcję

płatności online

Zobacz również

Karta kredytowa a debetowa. Jakie są różnice
Płatności w firmie

Karta kredytowa a debetowa. Jakie są różnice?

Ranking terminali płatniczych 2025
Płatności w firmie

Ranking terminali płatniczych 2025

Terminal płatniczy dla firm – sprawdź, jak wybrać najlepszy!
Płatności w firmie

Terminal płatniczy dla firm – sprawdź, jak wybrać najlepszy!

polcard

Potrzebujesz pomocy w znalezieniu najlepszego rozwiązania płatniczego dla swojej firmy?

Skontaktuj się z nami right_arrow

icon-linkedin icon-youtube
  • Na skróty
  • Odbierz terminal za 0 zł
  • Przejdź do PolCard
  • Zostań Partnerem
  • Terminale płatnicze
  • Terminal w telefonie
  • Płatności online
  • Rozwiązania samoobsługowe
  • Usługi dodatkowe
  • PolCard Pay
  • Ranking terminali płatniczych
  • Pożyczka pod obroty z terminala
  • O nas
  • Poznaj nas
  • Biuro prasowe
  • Artykuły
  • Kariera
  • Bezpieczeństwo
  • Informacje prawne
  • Obsługa klienta
  • Kontakt
  • Zaloguj do OnePortal24
  • Komunikaty
  • Dokumenty i instrukcje
  • FAQ
  • Strony regionalne
  • Warszawa
  • Kraków
  • Poznań
  • Gdynia
  • Gdańsk
  • Katowice
  • Wrocław
  • Łódź
  • Bydgoszcz
  • Bielsko-Biała
  • Rzeszów
Polityka prywatności
Polityka cookies
Zgłaszanie incydentów

© 2025 Fiserv Polska S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone. Niniejsza treść nie stanowi oferty w rozumieniu art.66 Kodeksu Cywilnego. Ma charakter wyłącznie informacyjny i stanowi zaproszenie do zawarcia umowy w myśl art. 71 Kodeksu cywilnego. Fiserv Polska S.A. jest krajową instytucją płatniczą w rozumieniu art. 2 pkt 16 Ustawy z dnia 19 sierpnia 2011r. o usługach płatniczych, wpisana do rejestru Krajowych Instytucji Płatniczych prowadzonym przez Urząd Komisji Nadzoru Finansowego pod numerem IP8/2013. Fiserv Polska S.A. (właściciel znaku towarowego PolCard), Al. Jerozolimskie 100, 00-807 Warszawa Sąd rejestrowy: Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy, nr KRS 0000061293, kapitał zakładowy: 123 609 300 zł, kapitał wpłacony: 123 609 300 zł, NIP: 526-02-10-429.

Selektor witryn