Skip to Contact an Expert Skip to Main Content
PolCard
  • Zadzwoń 22 515 30 05
  • Пропозиція
  • Biuro prasowe
  • Kariera
  • Zaloguj do OnePortal24
PolCard from Fiserv
  • Level 1 menu, Item 1 of 5, Małe i średnie firmy
    Wstecz
    Na skróty
    • Sub Menu Item 1 of 3, Terminal za 0 zł
    • Sub Menu Item 2 of 3, Program Polska Bezgotówkowa
    • Sub Menu Item 3 of 3, Przejdź do PolCard
    Rozwiązania płatnicze
    • Sub Menu Item 1 of 4, Terminale płatnicze
    • Sub Menu Item 2 of 4, Terminal w telefonie
    • Sub Menu Item 3 of 4, Rozwiązania e-commerce
    • Sub Menu Item 4 of 4, Rozwiązania samoobsługowe
    Usługi dodatkowe
    • Sub Menu Item 1 of 7, Wypłata gotówki
    • Sub Menu Item 2 of 7, Wpłata gotówki na kartę
    • Sub Menu Item 3 of 7, Integracje kasowe
    • Sub Menu Item 4 of 7, Płatność w walucie karty (DCC)
    • Sub Menu Item 5 of 7, Szybka pożyczka
    • Sub Menu Item 6 of 7, Doładowania telefonów
    • Sub Menu Item 7 of 7, Zobacz wszystkie usługi
    Rozwiązania dla branż
    • Sub Menu Item 1 of 7, Handel detaliczny
    • Sub Menu Item 2 of 7, Sklepy spożywcze
    • Sub Menu Item 3 of 7, Uroda
    • Sub Menu Item 4 of 7, Taxi
    • Sub Menu Item 5 of 7, Gastronomia
    • Sub Menu Item 6 of 7, Turystyka i hotele
    • Sub Menu Item 7 of 7, Zobacz wszystkie branże
  • Level 1 menu, Item 2 of 5, Duże firmy i instytucje
    Wstecz
    Na skróty
    • Sub Menu Item 1 of 1, Rozwiązania dla sieci handlowych
    Rozwiązania płatnicze
    • Sub Menu Item 1 of 4, Terminale płatnicze
    • Sub Menu Item 2 of 4, Terminal w telefonie
    • Sub Menu Item 3 of 4, Rozwiązania e-commerce
    • Sub Menu Item 4 of 4, Rozwiązania samoobsługowe
    Usługi dodatkowe
    • Sub Menu Item 1 of 8, Szyfrowanie E2EE i P2PE
    • Sub Menu Item 2 of 8, Tokenizacja
    • Sub Menu Item 3 of 8, Wpłata gotówki na kartę
    • Sub Menu Item 4 of 8, Płatność w walucie karty (DCC)
    • Sub Menu Item 5 of 8, Integracja z systemem kasowym
    • Sub Menu Item 6 of 8, Szybka pożyczka
    • Sub Menu Item 7 of 8, Doładowania telefonów
    • Sub Menu Item 8 of 8, Zobacz wszystkie usługi
    Rozwiązania dla branż
    • Sub Menu Item 1 of 7, Sieci handlowe
    • Sub Menu Item 2 of 7, Transport i logistyka
    • Sub Menu Item 3 of 7, Sieci gastronomiczne
    • Sub Menu Item 4 of 7, Hotele
    • Sub Menu Item 5 of 7, Farmacja
    • Sub Menu Item 6 of 7, Administracja publiczna
    • Sub Menu Item 7 of 7, Zobacz wszystkie branże
  • Level 1 menu, Item 3 of 5, Partnerzy
  • Level 1 menu, Item 4 of 5, O nas
    Wstecz
    • Sub Menu Item 1 of 3, Poznaj PolCard from Fiserv
    • Sub Menu Item 2 of 3, Biuro prasowe
    • Sub Menu Item 3 of 3, Kariera
    • Sub Menu Item 1 of 1, Struktura organizacyjna
  • Level 1 menu, Item 5 of 5, Strefa klienta
    Wstecz
    Obsługa klienta
    • Sub Menu Item 1 of 4, Komunikaty
    • Sub Menu Item 2 of 4, Dokumenty i instrukcje
    • Sub Menu Item 3 of 4, Najczęściej zadawane pytania
    • Sub Menu Item 4 of 4, PCI DSS - Bezpieczeństwo płatności
    Platforma raportowa
    • Sub Menu Item 1 of 2, Zaloguj do OnePortal24
    • Sub Menu Item 2 of 2, Co to jest OnePortal24?
    Baza wiedzy
    • Sub Menu Item 1 of 4, Case Studies
    • Sub Menu Item 2 of 4, Eksperci PolCard
    • Sub Menu Item 3 of 4, Płatności w firmie
    • Sub Menu Item 4 of 4, Zobacz wszystkie artykuły
Zamów terminal

Umowa na terminal płatniczy - na co warto zwrócić uwagę?

11.10.2024

Umowa na terminal płatniczy - na co warto zwrócić uwagę?

.

W świecie, w którym coraz mniej klientów nosi gotówkę, a transakcje bezgotówkowe stają się normą, zainstalowanie terminala płatniczego otwiera nowe możliwości dla wielu biznesów. Mimo to, aż 56 proc. ankietowanych przedsiębiorców przyznaje, że nie posiada terminala płatniczego - jak wynika z raportu „Płatności bezgotówkowe w polskich MŚP” PolCard from Fiserv. Co powstrzymuje firmy przed wdrożeniem tego rozwiązania? Obawy dotyczą m.in. skomplikowanych formalności, niezrozumiałych umów oraz bogatej oferty urządzeń i związanych z nimi kosztów terminala płatniczego. Dziś podpowiadamy, na co zwrócić uwagę przy wyborze terminala płatniczego i jakie elementy powinna zawierać umowa, aby rozwiać wszelkie wątpliwości.

Spis treści:

  • Koszty i czas księgowania pieniędzy
  • Szeroka oferta urządzeń i usług dodatkowych
  • Sprawne wsparcie kryzysowe
  • Jak wygląda proces podpisywania umowy?

Koszty i czas księgowania pieniędzy

Aby otrzymać terminal płatniczy, należy spełnić dwa warunki: posiadać zarejestrowaną działalność gospodarczą i firmowe konto bankowe. Miesięczna opłata składa się z dwóch elementów: abonamentu za dzierżawę oraz prowizji za płatność kartą. Wysokość abonamentu zależy od typu urządzenia (mobilny lub stacjonarny), długości trwania umowy oraz profilu firmy (branży i szacowanych obrotów). Prowizja za płatność kartą, pobierana od każdej transakcji, również zależy od okresu obowiązywania umowy i profilu firmy.

Warto pamiętać, że przedsiębiorcy, którzy decydują się na udostępnienie swoim klientom płatności bezgotówkowych po raz pierwszy, mogą dołączyć do Programu Polska Bezgotówkowa. Dzięki temu mogą otrzymać terminal płatniczy (oraz terminal aplikacyjny) dla firm za 0 zł. Do czasu osiągnięcia obrotu 100 tys. zł w ciągu 12 miesięcy nie będą ponosić żadnych kosztów.

Dla większości przedsiębiorców istotny jest czas oczekiwania na transfer pieniędzy z terminala. W PolCard from Fiserv płatności są księgowane zgodnie z umową, od momentu wystawienia raportu wysyłki, generowanego codziennie o północy. Czas oczekiwania na należność może się różnić, jednak celem jest skracanie go do minimum. Warto pamiętać, że banki i wiele innych firm nie pracują w weekendy. Dlatego płatność przyjęta między piątkiem a niedzielą wpłynie na konto najwcześniej w poniedziałek.

Wynajem terminali płatniczych jest obecnie standardem na rynku, zastępując zakup tych urządzeń. Taka forma współpracy jest korzystniejsza dla przedsiębiorców ze względu na wygodę i stosunkowo niskie koszty terminala płatniczego.

Co więcej, stały kontakt z agentem rozliczeniowym zapewnia eksperckie wsparcie merytoryczne i techniczne na każdym etapie współpracy. Terminale są regularnie aktualizowane, co minimalizuje ryzyko przestępstw finansowych. Wynajem terminala płatniczego umożliwia też łatwiejszą wymianę urządzeń na nowsze modele oraz dostosowanie ich liczby do potrzeb biznesu.

 

Szeroka oferta urządzeń i usług dodatkowych

Ważne, aby terminal płatniczy był dostosowany do rodzaju działalności, funkcjonalności lokalu oraz specyfiki biznesu. Dlatego zawsze warto zwrócić uwagę na ofertę urządzeń i usług dodatkowych oraz ich wymiany i wdrożenia przez operatora. Na przykład w PolCard from Fiserv przedsiębiorcy mogą skorzystać z szerokiego wachlarza urządzeń:

  • Terminale stacjonarne: idealne do sprzedaży bezpośredniej przy kasie, działające bez ładowania baterii, na przykład w handlu detalicznym, hotelach i aptekach;
  • Terminale mobilne: świetne na bazarze, podczas dostawy produktów do domu czy na targach;
  • PIN pady: osobne urządzenia z klawiaturą, zintegrowane z systemem kasowym, wygodne na przykład w branży spożywczej;
  • Terminale samoobsługowe: stosowane tam, gdzie obsługa płatności przez kasjera jest niemożliwa lub nieefektywna, pozwalając klientom samodzielnie zapłacić za produkt lub usługę;
  • Aplikacja mobilna PolCard Go: zmieniająca urządzenia z systemem Android w terminal płatniczy.

Od momentu podpisania umowy terminal jest instalowany w punkcie ciągu 2 dni roboczych.

Na rynku jest także wiele usług dodatkowych dostępnych w tego typu urządzeniach, (w PolCard from Fiserv jest ich ponad 40), które mogą pomóc przedsiębiorcom zwiększyć zyski, na przykład cashback, napiwki czy doładowania telefonów prepaid. Możliwa jest także reklama na terminalu i czerpanie zysków z emisji reklam zleconych przez podmioty trzecie.

Terminale mogą również pełnić funkcję wpłatomatów i bankomatów – usługi te są coraz chętniej wykorzystywane przez konsumentów w lokalizacjach z ograniczonym dostępem do bankomatów, wpłatomatów, czy oddziałów banków. Dla przedsiębiorców zaś może być to szczególnie atrakcyjne rozwiązanie, jeśli prowadzą swoje biznesy w mniejszych miejscowościach.

Z kolei właściciele firm, które działają w miejscowościach turystycznych powinni zwrócić uwagę na dostępność funkcji DCC, pozwalającej na płatność kartą w obcych walutach, co jest przydatne w przypadku obsługi klientów z zagranicy.

Sprawne wsparcie kryzysowe

Podpisując umowę warto zwrócić również uwagę na dostępność opiekuna klienta, w zależności od prowadzonego biznesu dostępnego nawet przez całą dobę. Najwygodniejszą opcją jest dostęp do indywidualnego doradcy oraz centrum obsługi klienta działające 24/7.

Jak wygląda proces podpisywania umowy w PolCard from Fiserv?

Akceptację płatności bezgotówkowych warto rozpocząć, mając u boku doświadczonego partnera. Od ponad 30 lat pracujemy na zaufanie i opinie klientów, udostępniając innowacyjne i bezpieczne rozwiązania płatnicze, które ułatwiają proces płatności oraz ich obsługę. Z naszych usług korzysta już ponad 100 tys. polskich firm.

Aby rozpocząć z nami współpracę należy wykonać następujące kroki:

  • Wypełnić formularz kontaktowy na stronie internetowej lub zadzwonić pod numer (22) 515 30 05 (menu: wybierz 1).
  • Podczas rozmowy z ekspertem opowiedzieć o specyfice swojego biznesu i oczekiwaniach, w tym zapytać o cenę terminala płatniczego.
  • Specjalista pomoże dobrać optymalny terminal płatniczy oraz usługi dodatkowe, które najlepiej spełnią potrzeby – wszystko bez opłat.
  • Podpisać umowę i cieszyć się terminalem, zwiększając zyski swojego biznesu.

Potrzebujesz pomocy w wyborze oferty?

Zostaw numer, oddzwonimy do Ciebie

w ciągu 15 minut w dni robocze w godz. 8-16.

Informujemy, że administratorem Państwa danych osobowych jest Fiserv Polska S.A. z siedzibą w Warszawie (00-807), ul. Al. Jerozolimskie 100. Państwa dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu niezbędnym do obsługi zapytania w ramach niniejszego formularza kontaktowego. Podanie danych wskazanych w formularzu jest dobrowolne, ale konieczne do realizacji czynności związanych z obsługą zapytania. Więcej informacji o tym w jaki sposób będą przetwarzane Państwa dane osobowe  oraz przysługujących Państwu praw znajdą Państwo w naszej Polityce Prywatności

Wybierz najlepszą ofertę dla Ciebie

TWÓJ PIERWSZY TERMINAL

Terminal za 0 zł
na prostych zasadach

Odbierz terminal płatniczy lub terminal w telefonie

terminal płatniczy
ZMIEŃ OPERATORA NA POLCARD FROM FISERV

Otrzymasz lepszą ofertę
niż u obecnego operatora!

Terminal już od 1 zł/mies.

terminal płatniczy
PŁATNOŚCI ONLINE

Aktywuj Pakiet
e-commerce za 0 zł

Już od 0,99% za transakcję

płatności online

Zobacz również

Karta kredytowa a debetowa. Jakie są różnice
Płatności w firmie

Karta kredytowa a debetowa. Jakie są różnice?

Ranking terminali płatniczych 2025
Płatności w firmie

Ranking terminali płatniczych 2025

Terminal płatniczy dla firm – sprawdź, jak wybrać najlepszy!
Płatności w firmie

Terminal płatniczy dla firm – sprawdź, jak wybrać najlepszy!

polcard

Potrzebujesz pomocy w znalezieniu najlepszego rozwiązania płatniczego dla swojej firmy?

Skontaktuj się z nami right_arrow

icon-linkedin icon-youtube
  • Na skróty
  • Odbierz terminal za 0 zł
  • Przejdź do PolCard
  • Zostań Partnerem
  • Terminale płatnicze
  • Terminal w telefonie
  • Płatności online
  • Rozwiązania samoobsługowe
  • Usługi dodatkowe
  • PolCard Pay
  • Ranking terminali płatniczych
  • Pożyczka pod obroty z terminala
  • O nas
  • Poznaj nas
  • Biuro prasowe
  • Artykuły
  • Kariera
  • Bezpieczeństwo
  • Informacje prawne
  • Obsługa klienta
  • Kontakt
  • Zaloguj do OnePortal24
  • Komunikaty
  • Dokumenty i instrukcje
  • FAQ
  • Strony regionalne
  • Warszawa
  • Kraków
  • Poznań
  • Gdynia
  • Gdańsk
  • Katowice
  • Wrocław
  • Łódź
  • Bydgoszcz
  • Bielsko-Biała
  • Rzeszów
Polityka prywatności
Polityka cookies
Zgłaszanie incydentów

© 2025 Fiserv Polska S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone. Niniejsza treść nie stanowi oferty w rozumieniu art.66 Kodeksu Cywilnego. Ma charakter wyłącznie informacyjny i stanowi zaproszenie do zawarcia umowy w myśl art. 71 Kodeksu cywilnego. Fiserv Polska S.A. jest krajową instytucją płatniczą w rozumieniu art. 2 pkt 16 Ustawy z dnia 19 sierpnia 2011r. o usługach płatniczych, wpisana do rejestru Krajowych Instytucji Płatniczych prowadzonym przez Urząd Komisji Nadzoru Finansowego pod numerem IP8/2013. Fiserv Polska S.A. (właściciel znaku towarowego PolCard), Al. Jerozolimskie 100, 00-807 Warszawa Sąd rejestrowy: Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy, nr KRS 0000061293, kapitał zakładowy: 123 609 300 zł, kapitał wpłacony: 123 609 300 zł, NIP: 526-02-10-429.

Selektor witryn