
.
.
75 proc. Polaków regularnie wybiera płatności bezgotówkowe. Dlatego warto posiadać terminal w firmie, aby zachować przewagę konkurencyjną. Zatem pytanie, które należy sobie postawić to nie „czy”, ale jaki terminal płatniczy wybrać. Dokładna analiza pozwoli na dobranie idealnego rozwiązania, które będzie najlepiej pasować do specyfiki firmy i przyśpieszy obsługę klienta. Poznaj najpopularniejsze rodzaje terminali oraz ich podstawową charakterystykę. Dowiedz się, jaki terminal płatniczy wybrać i który z nich najlepiej sprawdzi się w Twoim przypadku.
Spis treści:
W zależności od specyfiki działania urządzenia możemy podzielić je na:
Każdy z nich ma nieco inną specyfikę. Modele stacjonarne przeznaczone są do obsługi płatności przy stanowisku kasowym. Mogą być urządzeniami samodzielnymi, a także można połączyć je z PINpadami lub zintegrować z kasą bądź systemem kasowym.
Terminale mobilne (przenośne) świetnie sprawdzą się w miejscach, w których płatności są akceptowane poza stanowiskiem kasowym np. w restauracji kelner może przyjąć płatność przy stoliku.
Terminale androidowe, które dzięki otwartemu systemowi łatwo można zintegrować z innymi aplikacjami. Jego interfejs został zaprojektowany tak, aby był czytelny i intuicyjny dla użytkowników. Pod wieloma względami jego obsługa przypomina korzystanie ze smartfonu. Dodatkowym atrybutem terminala androidowego jest jego estetyczny i minimalistyczny wygląd, który szczególnie docenią przedsiębiorcy z branży beauty.
Trzecim rodzajem są aplikacje typu softpos (np. PolCard Go). Instaluje się je na urządzeniu mobilnym (smartfon lub tablet) i zmienia się je w funkcjonalny terminal płatniczy. To rozwiązanie, które zyskuje na popularności i sprawdza się szczególnie w przypadku działalności mobilnej. Sięgają po nie np. kurierzy, ale z powodzeniem korzystać z niego mogą też przedsiębiorcy świadczący usługi z dojazdem do klienta, jak hydraulicy czy makijażystki.
PINpad kasowy jest niezależnym urządzeniem umożliwiającym realizację płatności kartą, które może działać w połączeniu z systemem kasowym lub kasą fiskalną. Służy do bezpiecznego wprowadzania kodu PIN oraz przetwarzania transakcji bezgotówkowych w punktach sprzedaży.
To, jaki wybrać terminal płatniczy, zależy przede wszystkim od specyfiki Twojej branży oraz Twoich oczekiwań.
Standardem jest to, że terminale płatnicze umożliwiają przyjmowanie płatności przy pomocy kart płatniczych, BLIKA i urządzeń typu „smart”. Standardowo może odbywać się to zbliżeniowo lub po wpisaniu kodu PIN.
Ponadto wśród dodatkowych funkcji terminali płatniczych wymienia się m.in.:
Według raportu NBP, potencjał liczby transakcji bezgotówkowych rośnie z roku na rok. W 2023 transakcje bezgotówkowe stanowiły 94,9% liczby wszystkich transakcji kartami płatniczymi. A na koniec marca 2024 r. na krajowym rynku wydanych było 45,9 mln kart płatniczych, tj. o 487,8 tys. więcej (wzrost o 1,1%) w porównaniu z końcem 2023 r. Te dane pokazują, że warto wdrożyć płatności bezgotówkowe do swojego modelu biznesowego, jednak przed podjęciem decyzji należy dokładnie zapoznać się z charakterystyką danego modelu, zanim zdecydujesz się, jaki terminal wybrać.
Główną zaletą modeli stacjonarnych jest brak konieczności ładowania baterii w urządzeniu. Doskonale sprawdzają się w intensywnym użytkowaniu na stałych stanowiskach kasowych. Pamiętaj, że wymagają one zapewnienia stałego podłączenia do sieci elektrycznej.
Terminale mobilne wyposażone są w baterię, dzięki czemu nie ma konieczności ich stałego podłączenia do gniazdka elektrycznego. Ponadto są lżejsze i wygodniejsze w użytkowaniu, ponieważ można przyjmować płatności w różnych miejscach w zależności od potrzeb przedsiębiorcy.
Atutem terminali aplikacyjnych typu softpos jest to, że opłaty za nie są niższe, niż te związane z dzierżawą fizycznego terminala. To ciekawa opcja zwłaszcza dla freelancerów i przedsiębiorców świadczących usługi na dużym obszarze. Aplikacje nie mają jednak wielu usług dodatkowych.
Wiesz już, czym charakteryzuje się dany terminal płatniczy. Jaki wybrać do swojego biznesu? Spróbujemy odpowiedzieć na to pytanie w dalszej części artykułu.
W przypadku sklepów detalicznych i punktów usługowych, gdzie płatność odbywa się przy kasie (np. warsztaty samochodowe, salony kosmetyczne itd.), rekomendowane są modele stacjonarne. Jeżeli jednak świadczysz usługi o dużej mobilności, to lepszym wyborem będzie terminal przenośny. To dobra odpowiedź na to, jaki terminal płatniczy wybrać do taxi i innych usług mobilnych, a także do restauracji, gdzie płatności przyjmowane są przez kelnera przy stoliku.
Zastanawiasz się nad tym, jaki terminal płatniczy wybrać? W procesie tym warto zwrócić uwagę na kilka aspektów. Przede wszystkim określ swoje realne potrzeby oraz to, w jaki sposób terminal będzie użytkowany. Poza wsparciem technicznym ważny jest również przejrzysty system raportowy, który pozwala na monitoring transakcji, faktur czy płatności. Te i inne funkcjonalności zgromadziliśmy dla Ciebie w jednym miejscu, tworząc OnePortal24 dostępny dla klientów PolCard from Fiserv w celu usprawnienia kontroli transakcji w firmie.
Chcesz wiedzieć więcej? Zapoznaj się z ofertą PolCard from Fiserv! Od lat wspieramy przedsiębiorców w płatnościach bezgotówkowych, dostarczając im nowoczesne technologie i rozwiązania, w tym m.in. terminale płatnicze.
Zostaw numer, oddzwonimy do Ciebie
w ciągu 15 minut w dni robocze w godz. 8-16.
Informujemy, że administratorem Państwa danych osobowych jest Fiserv Polska S.A. z siedzibą w Warszawie (00-807), ul. Al. Jerozolimskie 100. Państwa dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu niezbędnym do obsługi zapytania w ramach niniejszego formularza kontaktowego. Podanie danych wskazanych w formularzu jest dobrowolne, ale konieczne do realizacji czynności związanych z obsługą zapytania. Więcej informacji o tym w jaki sposób będą przetwarzane Państwa dane osobowe oraz przysługujących Państwu praw znajdą Państwo w naszej Polityce Prywatności
Potrzebujesz pomocy w znalezieniu najlepszego rozwiązania płatniczego dla swojej firmy?