Udostępniasz klientom płatności bezgotówkowe? A może dopiero planujesz zaoferować im taką możliwość? Kluczem do zwiększenia zadowolenia kupujących, zbudowania lojalności oraz wizerunku nowoczesnego przedsiębiorcy jest właściwy wybór terminala płatniczego oraz dostępnych na nim usług dodatkowych. Jakie urządzenie warto wybrać? Podpowiadamy.
Popularność płatności bezgotówkowych nieustannie rośnie. Jak wskazują dane z badania zrealizowanego na zlecenie Warszawskiego Instytutu Bankowości, aż 79 proc. Polaków jako najbardziej preferowaną formę płatności wskazuje kartę płatniczą, bankowość internetową lub płatność mobilną (np. telefonem lub zegarkiem). Możliwość uregulowania płatności bez użycia banknotów i monet dla wielu osób jest i będzie kluczowym kryterium wyboru punktu handlowego. Co to oznacza dla Twojego biznesu?
Płatności bezgotówkowe a wizerunek biznesu
Instalując terminal płatniczy, przyciągniesz nowych klientów, zwiększysz obroty i zyski, zbudujesz wizerunek nowoczesnego przedsiębiorcy, ale też przewagę konkurencyjną. Zwłaszcza jeśli działasz w branży, w której dokonanie płatności kartą, smartfonem lub inteligentnym zegarkiem nie jest jeszcze standardem. To jednak nie wszystko. Nie mniej ważny od samego wdrożenia płatności bezgotówkowych jest wybór optymalnego urządzenia. To właśnie od niego zależy sposób realizacji samej transakcji, a co za tym idzie, także wygoda i satysfakcja klienta. Jaki terminal płatniczy wybrać?
Terminale płatnicze – porównanie ofert
Wśród dostępnych na rynku najpopularniejszych urządzeń płatniczych znajdują się modele stacjonarne, terminale mobilne, PIN pady programowalne oraz najnowocześniejsze rozwiązania płatnicze typu SoftPOS, które pozwalają zmienić telefon w terminal płatniczy.
To, które urządzenie najlepiej spełni potrzeby Twojego biznesu i o którym można będzie powiedzieć, że jest to najkorzystniejszy wybór, zależy przede wszystkim od jego specyfiki. Poniżej przygotowaliśmy podstawowe porównanie terminali płatniczych.
- Terminal stacjonarny spełni potrzeby przedsiębiorców prowadzących sprzedaż bezpośrednio przy stanowisku kasowym. Świetnie sprawdzi się więc tam, gdzie priorytetem jest niezawodne działanie oraz możliwość połączenia zarówno z siecią naziemną, jak i mobilną (GPRS): w sklepach, punktach usługowych czy stacjach benzynowych.
- Terminal mobilny to doskonałe rozwiązanie dla firm przyjmujących płatności nie tylko przy kasie, ale wszędzie tam, gdzie jest klient, np. podczas konferencji i branżowych wydarzeń, świadczenia usług z dostawą, przy stoisku targowym. Lekki, poręczny terminal płatniczy zapewnia wygodne użytkowanie w każdych warunkach, a długie godziny pracy na baterii będą gwarancją niezawodnego działania.
- PIN pady kasowe to osobne urządzenia z klawiaturą, które dla komfortu i wygody można umieścić bliżej klienta. PIN pad eliminuje konieczność podawania terminala klientowi, zapewniając komfort wykonywania transakcji zarówno kupującemu, jak i osobie go obsługującej. Takie urządzenia znakomicie odnajdą się w sklepach z obsługą kasową, zwłaszcza tych z dużym ruchem, obsługujących ponadprzeciętną liczbę klientów.
- Rozwiązanie typu SoftPOS, które umożliwia – po zainstalowaniu specjalnej aplikacji – przekształcenie smartfona lub tabletu w terminal płatniczy. Taka możliwość zapewnia jeszcze większą niezależność płatności oraz ich mobilność. Terminal płatniczy w telefonie to najkorzystniejsze rozwiązanie dla freelancerów, przedstawicieli branży kreatywnych, osób świadczących mobilne usługi fryzjerskie, kosmetyczne, medyczne czy transportowe bowiem umożliwia przyjmowanie płatności bezgotówkowych bezpośrednio na telefonie.
Terminal płatniczy – jaki wybrać?
Na pytanie „jaki jest najlepszy terminal płatniczy” najprościej jest odpowiedzieć – taki, który wprost odpowie na obecne potrzeby Twojego biznesu oraz pozwoli go rozwijać. Pod uwagę trzeba zatem wziąć zarówno specyfikę prowadzonej działalności, jak i dostępne funkcje urządzenia i usługi dodatkowe.
Jeśli interesuje Cię tani terminal płatniczy, to musisz wiedzieć, że o kosztach... możesz zapomnieć – o ile przystąpisz do Programu Polska Bezgotówkowa. Powód? Terminal otrzymasz za darmo i nie poniesiesz kosztów obsługi płatności bezgotówkowych przez pierwszy rok. Dotyczy to przedsiębiorców, którzy w ciągu ostatnich 12 miesiącach nie mieli terminala płatniczego (umowy z agentem rozliczeniowym). W takiej perspektywie hasło „tanie terminale” nabiera zupełnie innego znaczenia.
Jeśli nadal masz wątpliwości jaki terminal wybrać - zapraszamy do kontaktu. Wystarczy, że wypełnisz formularz kontaktowy lub zadzwonisz na numer (22) 515 30 05. Przygotujemy dla Ciebie dedykowane porównanie ofert terminali płatniczych, dzięki któremu z pewnością wybierzesz najlepszy terminal płatniczy.