Polcard
  • Polska Bezgotówkowa
  • Rozwiązania płatnicze
    • Terminale płatnicze
    • Terminal w telefonie
    • Rozwiązania samoobsługowe
    • Płatności online
  • Twoja branża
    • Handel detaliczny
    • e-commerce
    • Usługi
    • Restauracje i hotele
    • Agent ubezpieczeniowy
    • Taxi
    • Administracja publiczna
    • Apteki
    • Medycyna
    • Handel spożywczy
  • Strefa klienta
    • OnePortal24
    • Dokumenty i instrukcje
    • FAQ
    • Polecaj i zarabiaj
  • Partnerzy
Kontakt
OnePortal24
  • Polska Bezgotówkowa
  • Rozwiązania płatnicze
    Strona główna
    • Terminale płatnicze
    • Terminal w telefonie
    • Rozwiązania samoobsługowe
    • Płatności online
  • Twoja branża
    Strona główna
    • Handel detaliczny
    • e-commerce
    • Usługi
    • Restauracje i hotele
    • Agent ubezpieczeniowy
    • Taxi
    • Administracja publiczna
    • Apteki
    • Medycyna
    • Handel spożywczy
  • Strefa klienta
    Strona główna
    • OnePortal24
    • Dokumenty i instrukcje
    • FAQ
    • Polecaj i zarabiaj
  • Partnerzy
  • OnePortal24
Kontakt

Jak włączyć BLIK na terminalu płatniczym?

21.02.2022

Przyjmowanie płatności BLIK na terminalu POS: Jak włączyć? | PolCard

Na koniec drugiego kwartału 2021 r. z BLIK-a aktywnie korzystało blisko 8 mln użytkowników. To niemal 50 proc. więcej niż rok wcześniej. Ta forma płatności jest więc jedną z ulubionych i bardzo pożądanych przez współczesnych konsumentów. W artykule wyjaśnimy, czym w praktyce jest BLIK. Podpowiemy także, jak włączyć BLIK na terminalu płatniczym i dlaczego warto to zrobić.

Jak wynika z danych udostępnionych przez operatora systemu płatności mobilnych BLIK, od kwietnia do czerwca 2021 r. użytkownicy BLIK-a zrealizowali niemal 176 mln transakcji o łącznej wartości 24 mld zł. Liczba transakcji w tradycyjnych terminalach płatniczych wzrosła rok do roku aż o 133 proc. do poziomu 19,6 mln w drugim kwartale roku. Ich wartość w tym czasie przekroczyła miliard złotych, a średnia wartość transakcji wyniosła 54 zł. Czym jest BLIK i jak włączyć BLIK na terminalu?

Czym jest BLIK?

BLIK to nowoczesny system płatności bezgotówkowych. Umożliwia wygodne i bezpieczne wykonywanie płatności w sklepach internetowych, stacjonarnych i punktach usługowych. Pozwala także na przesyłanie pieniędzy na numer telefonu, wpłaty we wpłatomatach i urządzeniach dualnych oraz wypłaty w bankomatach i niektórych terminalach płatniczych (BLIK cash back) bez konieczności używania karty płatniczej. Transakcje BLIK-iem odbywają się przy pomocy jednorazowych 6-cyfrowych kodów (wyjątkiem są czeki BLIK działające na 9-cyfrowych kodach), generowanych przez bankowe aplikacje mobilne oraz – od niedawna – także zbliżeniowo.

BLIK na terminalach płatniczych jako opcja płatności za zakupy i usługi

Dzięki systemowi BLIK Twoi klienci zapłacą za zakupy i usługi wygodniej niż kiedykolwiek wcześniej, także zbliżeniowo – przy pomocy smartfona (usługa płatności zbliżeniowych BLIK jest dostępna wyłącznie dla klientów banków, które uruchomiły tę usługę). Biorąc pod uwagę rosnącą popularność takiej formy płatności, udostępnienie jej klientom powinno być dziś nie wyborem, lecz absolutną koniecznością, niosącą za sobą wymierne korzyści. Jakie?

6 najważniejszych korzyści płynących ze wdrożenia płatności bezgotówkowych BLIK-iem

BLIK jest wygodnym i intuicyjnym systemem płatności, który przynosi korzyści zarówno sprzedawcy, jak i kupującym. Dlatego przyjmowanie płatności BLIK przyniesie korzyści Twojemu biznesowi.

  • Płatności bez portfela i karty. Dzięki BLIK-owi Twoi klienci zapłacą za zakupy, nawet jeśli nie mają przy sobie portfela i karty płatniczej. Do realizacji transakcji potrzebny im będzie jedynie smartfon.
  • Wygoda, szybkość, bezpieczeństwo transakcji. BLIK umożliwia dokonanie płatności w ciągu zaledwie kilkudziesięciu sekund. Wygodnie i bezpiecznie.
  • Możliwość zwiększenia obrotów i zysków. Udostępniając klientom płatności bezgotówkowe, w tym płatności BLIK, zwiększysz obroty i zyski. Możliwość opłacenia rachunku bez posiadania gotówki jest dziś jednym z najważniejszych argumentów decydujących o wyborze dostawcy produktów i usług.
  • Zbudowanie wizerunku nowoczesnego przedsiębiorcy. Wdrożenie wygodnych płatności bezgotówkowych pozwoli Ci stworzyć wizerunek nowoczesnego, podążającego za trendami przedsiębiorcy. A to jeden z najważniejszych elementów budowania lojalności klientów, także w długofalowej perspektywie.
  • Zdobycie przewagi konkurencyjnej. Choć płatności bezgotówkowe są dziś bardzo popularne, nie w każdej branży są standardem. Twoi konkurenci nie oferują swoim klientom możliwości opłacenia rachunku BLIK-iem? Bądź pionierem. Taka postawa pomoże Ci zdeklasować rywali i przyciągnąć konsumentów, którzy preferują płatności bezgotówkowe.
  • Możliwość pozyskania nowych klientów, którzy odwiedzą placówkę, aby skorzystać z usług dodatkowych, oferowanych przez terminal – np. cash back.

Jak włączyć BLIK na terminalu – praktyczna instrukcja krok po kroku

Czy w każdym terminalu można płacić BLIK-iem? Nie. Jeśli chcesz, by Twoi klienci mogli to robić, musisz przekazać taką informację Fiserv. W ten sposób w dokumencie znajdzie się stosowny zapis, a urządzenie będzie przygotowane do obsługi tego typu płatności. W efekcie będziesz mieć do dyspozycji tzw. terminal BLIK. Co ważne, odbędzie się to bez konieczności konfiguracji czy włączania dodatkowych kolejnych funkcji. Sprawa jest więc niezwykle prosta.

Jak obsługiwać płatności BLIK?

Jeśli Twój klient chce wykonać płatność kodem BLIK w terminalu POS:

  • wpisz kwotę transakcji na terminalu i potwierdź zielonym przyciskiem.
  • naciśnij przycisk „BLIK” znajdujący się po prawej stronie pod wyświetlaczem.
  • poproś klienta, aby wpisał kod BLIK z aplikacji mobilnej banku i potwierdził go zielonym przyciskiem.
  • poczekaj, aż klient potwierdzi płatność na urządzeniu mobilnym.
  • po uzyskaniu zgody pojawi się kod autoryzacji.

Jeśli Twój klient chce wykonać płatność zbliżeniową BLIK-iem:

  • wpisz kwotę transakcji na terminalu i potwierdź zielonym przyciskiem.
  • poproś klienta, aby odblokował telefon i zbliżył do czytnika NFC terminala.
  • po uzyskaniu zgody pojawi się kod autoryzacji.

Wszystko wskazuje na to, że dzięki unikalnym zaletom popularność płatności BLIK będzie rosła. Aby precyzyjnie odpowiedzieć na potrzeby świadomych konsumentów już dziś sięgnij po tzw. terminal płatniczy BLIK, a więc wyposażony w możliwość obsługi takiej formy płatności.

Rozpocznij współpracę: Rozpocznij współpracę:
Zadzwoń (22) 515 30 05 Zadzwoń (22) 515 30 05
Wypełnij formularz Wypełnij formularz
LinkedIn Youtube

PolCard from Fiserv

  • Kontakt
  • O nas
  • Blog
  • Kariera

Bezpieczeństwo i prawo

  • Polityka prywatności
  • Polityka cookies
  • Zasady ładu korporacyjnego
  • Struktura organizacyjna
  • Rozwiązywanie sporów konsumenckich
  • Opłata akceptanta
  • Zgodność z PCI DSS
  • Zgłaszanie incydentów
  • Prawa konsumenta przy dokonywaniu płatności w Europie
  • Realizacja strategii podatkowej

Strefa klienta

  • OnePortal24
  • Dokumenty
  • FAQ
  • Polecaj i zarabiaj

Strony regionalne

  • Warszawa
  • Kraków
  • Poznań
  • Gdynia
  • Gdańsk
  • Katowice
  • Wrocław
  • Łódź
  • Bydgoszcz
  • Bielsko-Biała


Niniejsza treść nie stanowi oferty w rozumieniu art.66 Kodeksu Cywilnego. Ma charakter wyłącznie informacyjny i stanowi zaproszenie do zawarcia umowy w myśl art. 71 Kodeksu cywilnego.

 

Fiserv Polska S.A. jest krajową instytucją płatniczą w rozumieniu art. 2 pkt 16 Ustawy z dnia 19 sierpnia 2011r. o usługach płatniczych, wpisana do rejestru Krajowych Instytucji Płatniczych prowadzonym przez Urząd Komisji Nadzoru Finansowego pod numerem IP8/2013. 

Fiserv Polska S.A. (właściciel znaku towarowego Polcard), Al. Jerozolimskie 100, 00-807 Warszawa Sąd rejestrowy: Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy, nr KRS 0000061293, kapitał zakładowy: 123 609 300 zł, kapitał wpłacony: 123 609 300 zł, NIP: 526-02-10-429.

 

Copyright© 2022 Fiserv Polska S.A. Wszelkie Prawa Zastrzeżone.



Selektor witryn