Skip to Contact an Expert Skip to Main Content
Polcard
  • Polska Bezgotówkowa
  • Rozwiązania płatnicze
    • Terminale płatnicze
    • Terminal w telefonie
    • Rozwiązania samoobsługowe
    • Płatności online
    • Rozwiązania korporacyjne
  • Twoja branża
    • Handel detaliczny
    • e-commerce
    • Usługi
    • Restauracje i hotele
    • Agent ubezpieczeniowy
    • Taxi
    • Administracja publiczna
    • Apteki
    • Medycyna
    • Handel spożywczy
  • Strefa klienta
    • Komunikaty
    • OnePortal24
    • Dokumenty i instrukcje
    • FAQ
    • Polecaj i zarabiaj
  • Partnerzy
Kontakt
OnePortal24
  • Item 1 of 5, Polska Bezgotówkowa
  • Item 2 of 5, Rozwiązania płatnicze
    Strona główna
    • Item 1 of 5, Terminale płatnicze
    • Item 2 of 5, Terminal w telefonie
    • Item 3 of 5, Rozwiązania samoobsługowe
    • Item 4 of 5, Płatności online
    • Item 5 of 5, Rozwiązania korporacyjne
  • Item 3 of 5, Twoja branża
    Strona główna
    • Item 1 of 10, Handel detaliczny
    • Item 2 of 10, e-commerce
    • Item 3 of 10, Usługi
    • Item 4 of 10, Restauracje i hotele
    • Item 5 of 10, Agent ubezpieczeniowy
    • Item 6 of 10, Taxi
    • Item 7 of 10, Administracja publiczna
    • Item 8 of 10, Apteki
    • Item 9 of 10, Medycyna
    • Item 10 of 10, Handel spożywczy
  • Item 4 of 5, Strefa klienta
    Strona główna
    • Item 1 of 5, Komunikaty
    • Item 2 of 5, OnePortal24
    • Item 3 of 5, Dokumenty i instrukcje
    • Item 4 of 5, FAQ
    • Item 5 of 5, Polecaj i zarabiaj
  • Item 5 of 5, Partnerzy
  • OnePortal24
Kontakt

Płatność BLIK-iem – jak włączyć ją na terminalu płatniczym?

21.02.2022

Płatność BLIK-iem – jak włączyć ją na terminalu płatniczym? | PolCard from Fiserv

Pod koniec drugiego kwartału 2021 r. z płatności BLIK-iem aktywnie korzystało blisko 8 mln użytkowników. To niemal 50 proc. więcej niż rok wcześniej. Okazuje się więc, że coraz więcej konsumentów wybiera właśnie ten sposób regulowania swoich zobowiązań. W artykule wyjaśnimy, na czym w praktyce polegają płatności BLIK-iem. Podpowiemy także, jak włączyć ich obsługę na terminalu płatniczym i dlaczego warto to zrobić.

Jak wynika z danych udostępnionych przez operatora systemu płatności mobilnych BLIK, od kwietnia do czerwca 2021 r. zrealizowano za jego pośrednictwem niemal 176 mln transakcji o łącznej wartości 24 mld zł. Liczba płatności BLIK-iem w tradycyjnych terminalach płatniczych wzrosła rok do roku aż o 133 proc., do poziomu 19,6 mln w drugim kwartale roku. Ich wartość w tym czasie przekroczyła miliard złotych, a średnia wartość transakcji wyniosła 54 zł. Czym konkretnie jest BLIK i jak włączyć płatności BLIK-iem na terminalu?

Czym są płatności BLIK-iem?

BLIK to nowoczesny system płatności bezgotówkowych. Umożliwia wygodne i bezpieczne płacenie w sklepach internetowych, stacjonarnych i punktach usługowych. Pozwala także na przesyłanie pieniędzy na numer telefonu, wpłaty we wpłatomatach i urządzeniach dualnych oraz wypłaty w bankomatach i niektórych terminalach płatniczych (BLIK cashback) bez konieczności używania karty płatniczej. Transakcje BLIK-iem odbywają się przy pomocy jednorazowych 6-cyfrowych kodów (wyjątkiem są czeki BLIK działające na 9-cyfrowych kodach), generowanych przez bankowe aplikacje mobilne oraz – od niedawna – także zbliżeniowo.

Płatność BLIK-iem na terminalach płatniczych jako opcja płatności za zakupy i usługi

Dzięki płatnościom BLIK-iem Twoi klienci zapłacą za zakupy i usługi wygodniej niż kiedykolwiek wcześniej. Nie tylko „tradycyjnie”, wpisując na terminalu płatniczym sześciocyfrowy kod z aplikacji, lecz także zbliżeniowo – przy pomocy smartfona (usługa dostępna w wybranych bankach). Biorąc pod uwagę rosnącą popularność BLIK-a, udostępnienie tej formy płatności klientom powinno być dziś nie wyborem, lecz absolutną koniecznością niosącą za sobą wymierne korzyści. Jakie?

6 najważniejszych korzyści płynących ze wdrożenia płatności BLIK-iem w Twojej firmie:

  • Płatności bez portfela i karty. Dzięki płatności BLIK-iem Twoi klienci zapłacą za zakupy, nawet jeśli nie mają przy sobie portfela i karty płatniczej. Do realizacji transakcji potrzebny im będzie jedynie smartfon.
  • Wygoda, szybkość, bezpieczeństwo transakcji. Płatności BLIK-iem umożliwiają realizację transakcji w zaledwie kilkadziesiąt sekund. Wygodnie i bezpiecznie.
  • Możliwość zwiększenia obrotów i zysków. Udostępniając klientom płatności bezgotówkowe, w tym płatności BLIK-iem, zwiększysz obroty i zyski. Możliwość opłacenia rachunku bez posiadania gotówki jest dziś jednym z najważniejszych argumentów decydujących o wyborze dostawcy produktów i usług.
  • Zbudowanie wizerunku nowoczesnego przedsiębiorcy. Wdrożenie wygodnych płatności bezgotówkowych pozwoli Ci stworzyć wizerunek nowoczesnego, podążającego za trendami przedsiębiorcy. A to jeden z najważniejszych elementów budowania lojalności klientów, także w długofalowej perspektywie.
  • Zdobycie przewagi konkurencyjnej. Choć płatności bezgotówkowe są dziś bardzo popularne, nie w każdej branży są standardem. Twoi konkurenci nie oferują swoim klientom możliwości opłacenia rachunku BLIK-iem? Bądź pionierem. Taka postawa pomoże Ci zdeklasować rywali i przyciągnąć konsumentów, którzy preferują płatności bezgotówkowe.
  • Możliwość pozyskania nowych klientów, którzy odwiedzą placówkę, aby skorzystać z usług dodatkowych, oferowanych przez terminal – np. cashback.

Jak włączyć BLIK na terminalu – praktyczna instrukcja krok po kroku

Czy w każdym terminalu można dokonywać płatności BLIK-iem? Nie. Jeśli chcesz, by Twoi klienci mogli to robić, musisz przekazać nam taką informację. W ten sposób w dokumencie znajdzie się stosowny zapis, a urządzenie będzie przygotowane do obsługi tego typu płatności. W efekcie będziesz mieć do dyspozycji tzw. terminal BLIK. Co ważne, odbędzie się to bez konieczności konfiguracji czy włączania dodatkowych kolejnych funkcji. Sprawa jest więc niezwykle prosta.

Jak obsługiwać płatności BLIK-iem?

Jeśli Twój klient chce wykonać płatność kodem BLIK w terminalu POS:

  • Wpisz kwotę transakcji na terminalu i potwierdź zielonym przyciskiem.
  • Naciśnij przycisk „BLIK” znajdujący się po prawej stronie pod wyświetlaczem.
  • Poproś klienta, aby wpisał kod BLIK z aplikacji mobilnej banku i potwierdził go zielonym przyciskiem.
  • Poczekaj, aż klient potwierdzi płatność na urządzeniu mobilnym.
  • Po uzyskaniu zgody pojawi się kod autoryzacji.

Jeśli Twój klient chce wykonać płatność zbliżeniową BLIK-iem:

  • Wpisz kwotę transakcji na terminalu i potwierdź zielonym przyciskiem.
  • Poproś klienta, aby odblokował telefon i zbliżył do czytnika NFC terminala.
  • Po uzyskaniu zgody pojawi się kod autoryzacji.

Wszystko wskazuje na to, że dzięki unikalnym zaletom popularność płatności BLIK-iem będzie rosła. Aby precyzyjnie odpowiedzieć na potrzeby świadomych konsumentów już dziś sięgnij po tzw. terminal płatniczy BLIK, a więc wyposażony w możliwość obsługi takiej formy płatności.

  • Rozpocznij współpracę:
  • Zadzwoń (22) 515 30 05
  • Wypełnij formularz
LinkedIn Youtube

PolCard from Fiserv

  • Item 1 of 4, Kontakt
  • Item 2 of 4, O nas
  • Item 3 of 4, Blog
  • Item 4 of 4, Kariera

Bezpieczeństwo i prawo

  • Item 1 of 10, Polityka prywatności
  • Item 2 of 10, Polityka cookies
  • Item 3 of 10, Zasady ładu korporacyjnego
  • Item 4 of 10, Struktura organizacyjna
  • Item 5 of 10, Rozwiązywanie sporów konsumenckich
  • Item 6 of 10, Opłata akceptanta
  • Item 7 of 10, Zgodność z PCI DSS
  • Item 8 of 10, Zgłaszanie incydentów
  • Item 9 of 10, Prawa konsumenta przy dokonywaniu płatności w Europie
  • Item 10 of 10, Realizacja strategii podatkowej

Strefa klienta

  • Item 1 of 4, OnePortal24
  • Item 2 of 4, Dokumenty
  • Item 3 of 4, FAQ
  • Item 4 of 4, Polecaj i zarabiaj

Strony regionalne

  • Item 1 of 10, Warszawa
  • Item 2 of 10, Kraków
  • Item 3 of 10, Poznań
  • Item 4 of 10, Gdynia
  • Item 5 of 10, Gdańsk
  • Item 6 of 10, Katowice
  • Item 7 of 10, Wrocław
  • Item 8 of 10, Łódź
  • Item 9 of 10, Bydgoszcz
  • Item 10 of 10, Bielsko-Biała


Niniejsza treść nie stanowi oferty w rozumieniu art.66 Kodeksu Cywilnego. Ma charakter wyłącznie informacyjny i stanowi zaproszenie do zawarcia umowy w myśl art. 71 Kodeksu cywilnego.

 

Fiserv Polska S.A. jest krajową instytucją płatniczą w rozumieniu art. 2 pkt 16 Ustawy z dnia 19 sierpnia 2011r. o usługach płatniczych, wpisana do rejestru Krajowych Instytucji Płatniczych prowadzonym przez Urząd Komisji Nadzoru Finansowego pod numerem IP8/2013. 

Fiserv Polska S.A. (właściciel znaku towarowego PolCard), Al. Jerozolimskie 100, 00-807 Warszawa Sąd rejestrowy: Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy, nr KRS 0000061293, kapitał zakładowy: 123 609 300 zł, kapitał wpłacony: 123 609 300 zł, NIP: 526-02-10-429.

 

Copyright© 2023 Fiserv Polska S.A. Wszelkie Prawa Zastrzeżone.



Selektor witryn