
.
.
W świecie, w którym coraz mniej klientów nosi gotówkę, a transakcje bezgotówkowe stają się normą, zainstalowanie terminala płatniczego otwiera nowe możliwości dla wielu biznesów. Mimo to, aż 56 proc. ankietowanych przedsiębiorców przyznaje, że nie posiada terminala płatniczego - jak wynika z raportu „Płatności bezgotówkowe w polskich MŚP” PolCard from Fiserv. Co powstrzymuje firmy przed wdrożeniem tego rozwiązania? Obawy dotyczą m.in. skomplikowanych formalności, niezrozumiałych umów oraz bogatej oferty urządzeń i związanych z nimi kosztów terminala płatniczego. Dziś podpowiadamy, na co zwrócić uwagę przy wyborze terminala płatniczego i jakie elementy powinna zawierać umowa, aby rozwiać wszelkie wątpliwości.
Spis treści:
Aby otrzymać terminal płatniczy, należy spełnić dwa warunki: posiadać zarejestrowaną działalność gospodarczą i firmowe konto bankowe. Miesięczna opłata składa się z dwóch elementów: abonamentu za dzierżawę oraz prowizji za płatność kartą. Wysokość abonamentu zależy od typu urządzenia (mobilny lub stacjonarny), długości trwania umowy oraz profilu firmy (branży i szacowanych obrotów). Prowizja za płatność kartą, pobierana od każdej transakcji, również zależy od okresu obowiązywania umowy i profilu firmy.
Warto pamiętać, że przedsiębiorcy, którzy decydują się na udostępnienie swoim klientom płatności bezgotówkowych po raz pierwszy, mogą dołączyć do Programu Polska Bezgotówkowa. Dzięki temu mogą otrzymać terminal płatniczy (oraz terminal aplikacyjny) dla firm za 0 zł. Do czasu osiągnięcia obrotu 100 tys. zł w ciągu 12 miesięcy nie będą ponosić żadnych kosztów.
Dla większości przedsiębiorców istotny jest czas oczekiwania na transfer pieniędzy z terminala. W PolCard from Fiserv płatności są księgowane zgodnie z umową, od momentu wystawienia raportu wysyłki, generowanego codziennie o północy. Czas oczekiwania na należność może się różnić, jednak celem jest skracanie go do minimum. Warto pamiętać, że banki i wiele innych firm nie pracują w weekendy. Dlatego płatność przyjęta między piątkiem a niedzielą wpłynie na konto najwcześniej w poniedziałek.
Wynajem terminali płatniczych jest obecnie standardem na rynku, zastępując zakup tych urządzeń. Taka forma współpracy jest korzystniejsza dla przedsiębiorców ze względu na wygodę i stosunkowo niskie koszty terminala płatniczego.
Co więcej, stały kontakt z agentem rozliczeniowym zapewnia eksperckie wsparcie merytoryczne i techniczne na każdym etapie współpracy. Terminale są regularnie aktualizowane, co minimalizuje ryzyko przestępstw finansowych. Wynajem terminala płatniczego umożliwia też łatwiejszą wymianę urządzeń na nowsze modele oraz dostosowanie ich liczby do potrzeb biznesu.
Ważne, aby terminal płatniczy był dostosowany do rodzaju działalności, funkcjonalności lokalu oraz specyfiki biznesu. Dlatego zawsze warto zwrócić uwagę na ofertę urządzeń i usług dodatkowych oraz ich wymiany i wdrożenia przez operatora. Na przykład w PolCard from Fiserv przedsiębiorcy mogą skorzystać z szerokiego wachlarza urządzeń:
Od momentu podpisania umowy terminal jest instalowany w punkcie ciągu 2 dni roboczych.
Na rynku jest także wiele usług dodatkowych dostępnych w tego typu urządzeniach, (w PolCard from Fiserv jest ich ponad 40), które mogą pomóc przedsiębiorcom zwiększyć zyski, na przykład cashback, napiwki czy doładowania telefonów prepaid. Możliwa jest także reklama na terminalu i czerpanie zysków z emisji reklam zleconych przez podmioty trzecie.
Terminale mogą również pełnić funkcję wpłatomatów i bankomatów – usługi te są coraz chętniej wykorzystywane przez konsumentów w lokalizacjach z ograniczonym dostępem do bankomatów, wpłatomatów, czy oddziałów banków. Dla przedsiębiorców zaś może być to szczególnie atrakcyjne rozwiązanie, jeśli prowadzą swoje biznesy w mniejszych miejscowościach.
Z kolei właściciele firm, które działają w miejscowościach turystycznych powinni zwrócić uwagę na dostępność funkcji DCC, pozwalającej na płatność kartą w obcych walutach, co jest przydatne w przypadku obsługi klientów z zagranicy.
Podpisując umowę warto zwrócić również uwagę na dostępność opiekuna klienta, w zależności od prowadzonego biznesu dostępnego nawet przez całą dobę. Najwygodniejszą opcją jest dostęp do indywidualnego doradcy oraz centrum obsługi klienta działające 24/7.
Akceptację płatności bezgotówkowych warto rozpocząć, mając u boku doświadczonego partnera. Od ponad 30 lat pracujemy na zaufanie i opinie klientów, udostępniając innowacyjne i bezpieczne rozwiązania płatnicze, które ułatwiają proces płatności oraz ich obsługę. Z naszych usług korzysta już ponad 100 tys. polskich firm.
Aby rozpocząć z nami współpracę należy wykonać następujące kroki:
Zostaw numer, oddzwonimy do Ciebie
w ciągu 15 minut w dni robocze w godz. 8-16.
Informujemy, że administratorem Państwa danych osobowych jest Fiserv Polska S.A. z siedzibą w Warszawie (00-807), ul. Al. Jerozolimskie 100. Państwa dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu niezbędnym do obsługi zapytania w ramach niniejszego formularza kontaktowego. Podanie danych wskazanych w formularzu jest dobrowolne, ale konieczne do realizacji czynności związanych z obsługą zapytania. Więcej informacji o tym w jaki sposób będą przetwarzane Państwa dane osobowe oraz przysługujących Państwu praw znajdą Państwo w naszej Polityce Prywatności
Potrzebujesz pomocy w znalezieniu najlepszego rozwiązania płatniczego dla swojej firmy?