.
.
W ciągu pierwszego półrocza 2024 r. użytkownicy systemu BLIK zrealizowali za jego pomocą ponad 1,1 mld operacji – jest to wzrost o 40 proc. względem analogicznego okresu w ubiegłym roku. Warto podkreślić, że w tym okresie coraz większą popularnością cieszyły się transakcje BLIK w tradycyjnych terminalach płatniczych. W trakcie 6 pierwszych miesięcy br. Polacy zapłacili w ten sposób 258 mln razy – o 58 proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Jeśli zastanawiasz się nad tym, czym są płatności BLIK, jakie możliwości oferują oraz czy warto udostępnić tę formę płatności w swoim terminalu i jak ją aktywować, zapraszamy do lektury.
Spis treści:
BLIK to system płatności mobilnych, który został uruchomiony w 2015 roku. Z pomocą smartfonów można płacić bezgotówkowo przy pomocy BLIKA zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i internetowych. Dodatkowo system ten proponuje takie funkcjonalności jak m.in.: wpłacanie i wypłacanie gotówki w bankomacie, realizowanie płatności na terminalu, generowanie czeków z cyfrowym kodem czy też realizowanie przelewów na numer telefonu.
Obecnie system BLIK oferuje wiele możliwości. Przede wszystkim wykorzystywany jest jako dodatkowa opcja płatności za zakupy i usługi. Dzięki temu jeszcze więcej klientów może z powodzeniem realizować transakcje. Wpływa to na zmniejszenie liczby tzw. porzuconych koszyków w sklepach, zwiększenie przychodów z prowadzonego przedsiębiorstwa i lojalizację klientów.
BLIKIEM można realizować również transakcji cashback, czyli wypłacać gotówkę w sklepie jak w bankomacie przy okazji zakupów. Jest to wygodna alternatywa dla bankomatów. Jak to działa? Przy płatności jako klient musisz poprosić o wpisanie na terminalu dodatkowej kwoty do wypłaty, która zostanie doliczona do wartości zakupu. Po sfinalizowaniu transakcji kasjer przekaże Ci wybraną kwotę w gotówce.
Obecnie posiadanie terminala z funkcją płatności BLIK staje się już standardem i świadczy o tym, że firma jest na bieżąco z nowinkami technologicznymi oraz trafnie odpowiada na potrzeby konsumentów. Posiadanie opcji płatności BLIK na terminalu wiąże się z określonymi korzyściami. Przede wszystkim skraca to transakcję, ponieważ klient nie musi wyjmować portfela. Płatność bezgotówkowa jest szybka i bezpieczna. Jako przedsiębiorca zyskujesz dodatkową możliwość przyjmowania środków, dzięki czemu zwiększasz swoje obroty i zyski.
Przede wszystkim musisz mieć świadomość tego, że nie każdy terminal płatniczy oferuje możliwość płatności systemem BLIK. Jeżeli zależy Ci na zwiększeniu komfortu klientów i na dodaniu tej opcji płatności, to przy wyborze terminala upewnij się, że oferuje on taką możliwość. A jeśli już posiadasz terminal, to dowiedz się u dostawcy, jakie są opcje rozszerzenia usług czy wymiany terminala na bardziej nowoczesny. Urządzenie dostarczane przez PolCard from Fiserv jest przygotowane do tego, aby obsługiwać wspomniany rodzaj płatności.
W dalszej części artykułu dowiesz się, jak płacić BLIKiem w sklepie i jakie możliwości oferuje Ci ten system.
Realizowanie i przyjmowanie płatności za pomocą BLIK to zaledwie kilka prostych kroków. Jak zapłacić BLIKIEM za pomocą terminala? Sprzedawca powinien wybrać przycisk 1, a następnie wpisać kwotę i potwierdzić ją zielonym przyciskiem. Kolejnym krokiem jest wybranie przycisku BLIK, który kieruje do płatności mobilnej. Następnie klient wpisuje specjalny kod z aplikacji mobilnej i potwierdza go zielonym przyciskiem. Wystarczy poczekać na połączenie z centrum PolCard from Fiserv. Jeżeli płatność BLIKIEM przebiegnie pomyślnie, to zostanie wydrukowane potwierdzenie transakcji. Tak kończy się proces płatności za pomocą systemu BLIK na terminalu płatniczym.
Wybrane banki oferują także opcję płatności bezdotykowych. Jesteś ciekawy jak zapłacić BLIKIEM zbliżeniowo. Wystarczy zbliżyć smartfona do terminala, a cały proces przebiega podobnie do płatności kartą zbliżeniową - nie ma już potrzeby tradycyjnego wpisywania kodu w trakcie realizacji transakcji. Jako sprzedawca z kolei musisz jedynie wpisać kwotę transakcji na terminalu i następnie potwierdzić ją zielonym przyciskiem. W kolejnym kroku klient musi odblokować smartfona i zbliżyć go do czytnika NFC w urządzeniu płatniczym. Jeżeli transakcja zostanie zaakceptowana, to pojawi się kod autoryzacji, który potwierdza udaną płatność.
Myślisz o wdrożeniu płatności BLIK na terminalu płatniczym w swoim sklepie? Bez dwóch zdań warto to rozważyć. To dodatkowa forma płatności dla klientów, dzięki której zwiększysz generowane zyski. PolCard from Fiserv to firma, która od lat wspiera przedsiębiorców we wdrażaniu nowoczesnych technologii płatniczych. Zachęcamy do zapoznania się z naszą ofertą w obszarze terminali płatniczych BLIK oraz do bezpośredniego kontaktu z ekspertem firmy.
Zostaw numer, oddzwonimy do Ciebie
w ciągu 15 minut w dni robocze w godz. 8-16.
Informujemy, że administratorem Państwa danych osobowych jest Fiserv Polska S.A. z siedzibą w Warszawie (00-807), ul. Al. Jerozolimskie 100. Państwa dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu niezbędnym do obsługi zapytania w ramach niniejszego formularza kontaktowego. Podanie danych wskazanych w formularzu jest dobrowolne, ale konieczne do realizacji czynności związanych z obsługą zapytania. Więcej informacji o tym w jaki sposób będą przetwarzane Państwa dane osobowe oraz przysługujących Państwu praw znajdą Państwo w naszej Polityce Prywatności
Potrzebujesz pomocy w znalezieniu najlepszego rozwiązania płatniczego dla swojej firmy?