Skip to Contact an Expert Skip to Main Content
PolCard
  • Zadzwoń 22 515 30 05
  • Пропозиція
  • Biuro prasowe
  • Kariera
  • Zaloguj do OnePortal24
PolCard from Fiserv
  • Level 1 menu, Item 1 of 5, Małe i średnie firmy
    Wstecz
    Na skróty
    • Sub Menu Item 1 of 3, Terminal za 0 zł
    • Sub Menu Item 2 of 3, Program Polska Bezgotówkowa
    • Sub Menu Item 3 of 3, Przejdź do PolCard
    Rozwiązania płatnicze
    • Sub Menu Item 1 of 4, Terminale płatnicze
    • Sub Menu Item 2 of 4, Terminal w telefonie
    • Sub Menu Item 3 of 4, Rozwiązania e-commerce
    • Sub Menu Item 4 of 4, Rozwiązania samoobsługowe
    Usługi dodatkowe
    • Sub Menu Item 1 of 7, Wypłata gotówki
    • Sub Menu Item 2 of 7, Wpłata gotówki na kartę
    • Sub Menu Item 3 of 7, Integracje kasowe
    • Sub Menu Item 4 of 7, Płatność w walucie karty (DCC)
    • Sub Menu Item 5 of 7, Szybka pożyczka
    • Sub Menu Item 6 of 7, Doładowania telefonów
    • Sub Menu Item 7 of 7, Zobacz wszystkie usługi
    Rozwiązania dla branż
    • Sub Menu Item 1 of 7, Handel detaliczny
    • Sub Menu Item 2 of 7, Sklepy spożywcze
    • Sub Menu Item 3 of 7, Uroda
    • Sub Menu Item 4 of 7, Taxi
    • Sub Menu Item 5 of 7, Gastronomia
    • Sub Menu Item 6 of 7, Turystyka i hotele
    • Sub Menu Item 7 of 7, Zobacz wszystkie branże
  • Level 1 menu, Item 2 of 5, Duże firmy i instytucje
    Wstecz
    Na skróty
    • Sub Menu Item 1 of 1, Rozwiązania dla sieci handlowych
    Rozwiązania płatnicze
    • Sub Menu Item 1 of 4, Terminale płatnicze
    • Sub Menu Item 2 of 4, Terminal w telefonie
    • Sub Menu Item 3 of 4, Rozwiązania e-commerce
    • Sub Menu Item 4 of 4, Rozwiązania samoobsługowe
    Usługi dodatkowe
    • Sub Menu Item 1 of 8, Szyfrowanie E2EE i P2PE
    • Sub Menu Item 2 of 8, Tokenizacja
    • Sub Menu Item 3 of 8, Wpłata gotówki na kartę
    • Sub Menu Item 4 of 8, Płatność w walucie karty (DCC)
    • Sub Menu Item 5 of 8, Integracja z systemem kasowym
    • Sub Menu Item 6 of 8, Szybka pożyczka
    • Sub Menu Item 7 of 8, Doładowania telefonów
    • Sub Menu Item 8 of 8, Zobacz wszystkie usługi
    Rozwiązania dla branż
    • Sub Menu Item 1 of 7, Sieci handlowe
    • Sub Menu Item 2 of 7, Transport i logistyka
    • Sub Menu Item 3 of 7, Sieci gastronomiczne
    • Sub Menu Item 4 of 7, Hotele
    • Sub Menu Item 5 of 7, Farmacja
    • Sub Menu Item 6 of 7, Administracja publiczna
    • Sub Menu Item 7 of 7, Zobacz wszystkie branże
  • Level 1 menu, Item 3 of 5, Partnerzy
  • Level 1 menu, Item 4 of 5, O nas
    Wstecz
    • Sub Menu Item 1 of 3, Poznaj PolCard from Fiserv
    • Sub Menu Item 2 of 3, Biuro prasowe
    • Sub Menu Item 3 of 3, Kariera
    • Sub Menu Item 1 of 1, Struktura organizacyjna
  • Level 1 menu, Item 5 of 5, Strefa klienta
    Wstecz
    Obsługa klienta
    • Sub Menu Item 1 of 4, Komunikaty
    • Sub Menu Item 2 of 4, Dokumenty i instrukcje
    • Sub Menu Item 3 of 4, Najczęściej zadawane pytania
    • Sub Menu Item 4 of 4, PCI DSS - Bezpieczeństwo płatności
    Platforma raportowa
    • Sub Menu Item 1 of 2, Zaloguj do OnePortal24
    • Sub Menu Item 2 of 2, Co to jest OnePortal24?
    Baza wiedzy
    • Sub Menu Item 1 of 4, Case Studies
    • Sub Menu Item 2 of 4, Eksperci PolCard
    • Sub Menu Item 3 of 4, Płatności w firmie
    • Sub Menu Item 4 of 4, Zobacz wszystkie artykuły
Zamów terminal

Jak działa BLIK na terminalu płatniczym?

01.11.2024

Jak działa BLIK na terminalu płatniczym

.

W ciągu pierwszego półrocza 2024 r. użytkownicy systemu BLIK zrealizowali za jego pomocą ponad 1,1 mld operacji – jest to wzrost o 40 proc. względem analogicznego okresu w ubiegłym roku. Warto podkreślić, że w tym okresie coraz większą popularnością cieszyły się transakcje BLIK w tradycyjnych terminalach płatniczych. W trakcie 6 pierwszych miesięcy br. Polacy zapłacili w ten sposób 258 mln razy – o 58 proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Jeśli zastanawiasz się nad tym, czym są płatności BLIK, jakie możliwości oferują oraz czy warto udostępnić tę formę płatności w swoim terminalu i jak ją aktywować, zapraszamy do lektury.

Spis treści:

  • Co to jest BLIK i jakie możliwości oferuje?
  • Aktywacja i konfiguracja BLIK na terminalu płatniczym
  • Jak realizować i przyjmować płatności za pomocą BLIK?
  • Jak płacić BLIKIEM w sklepie?

Co to jest BLIK i jakie możliwości oferuje?

BLIK to system płatności mobilnych, który został uruchomiony w 2015 roku. Z pomocą smartfonów można płacić bezgotówkowo przy pomocy BLIKA zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i internetowych. Dodatkowo system ten proponuje takie funkcjonalności jak m.in.: wpłacanie i wypłacanie gotówki w bankomacie, realizowanie płatności na terminalu, generowanie czeków z cyfrowym kodem czy też realizowanie przelewów na numer telefonu.

Obecnie system BLIK oferuje wiele możliwości. Przede wszystkim wykorzystywany jest jako dodatkowa opcja płatności za zakupy i usługi. Dzięki temu jeszcze więcej klientów może z powodzeniem realizować transakcje. Wpływa to na zmniejszenie liczby tzw. porzuconych koszyków w sklepach, zwiększenie przychodów z prowadzonego przedsiębiorstwa i lojalizację klientów.

BLIKIEM można realizować również transakcji cashback, czyli wypłacać gotówkę w sklepie jak w bankomacie przy okazji zakupów. Jest to wygodna alternatywa dla bankomatów. Jak to działa? Przy płatności jako klient musisz poprosić o wpisanie na terminalu dodatkowej kwoty do wypłaty, która zostanie doliczona do wartości zakupu. Po sfinalizowaniu transakcji kasjer przekaże Ci wybraną kwotę w gotówce.

Obecnie posiadanie terminala z funkcją płatności BLIK staje się już standardem i świadczy o tym, że firma jest na bieżąco z nowinkami technologicznymi oraz trafnie odpowiada na potrzeby konsumentów. Posiadanie opcji płatności BLIK na terminalu wiąże się z określonymi korzyściami. Przede wszystkim skraca to transakcję, ponieważ klient nie musi wyjmować portfela. Płatność bezgotówkowa jest szybka i bezpieczna. Jako przedsiębiorca zyskujesz dodatkową możliwość przyjmowania środków, dzięki czemu zwiększasz swoje obroty i zyski.

Aktywacja i konfiguracja BLIK na terminalu płatniczym

Przede wszystkim musisz mieć świadomość tego, że nie każdy terminal płatniczy oferuje możliwość płatności systemem BLIK. Jeżeli zależy Ci na zwiększeniu komfortu klientów i na dodaniu tej opcji płatności, to przy wyborze terminala upewnij się, że oferuje on taką możliwość. A jeśli już posiadasz terminal, to dowiedz się u dostawcy, jakie są opcje rozszerzenia usług czy wymiany terminala na bardziej nowoczesny. Urządzenie dostarczane przez PolCard from Fiserv jest przygotowane do tego, aby obsługiwać wspomniany rodzaj płatności.

W dalszej części artykułu dowiesz się, jak płacić BLIKiem w sklepie i jakie możliwości oferuje Ci ten system.

Jak realizować i przyjmować płatności za pomocą BLIKA?

Realizowanie i przyjmowanie płatności za pomocą BLIK to zaledwie kilka prostych kroków. Jak zapłacić BLIKIEM za pomocą terminala? Sprzedawca powinien wybrać przycisk 1, a następnie wpisać kwotę i potwierdzić ją zielonym przyciskiem. Kolejnym krokiem jest wybranie przycisku BLIK, który kieruje do płatności mobilnej. Następnie klient wpisuje specjalny kod z aplikacji mobilnej i potwierdza go zielonym przyciskiem. Wystarczy poczekać na połączenie z centrum PolCard from Fiserv. Jeżeli płatność BLIKIEM przebiegnie pomyślnie, to zostanie wydrukowane potwierdzenie transakcji. Tak kończy się proces płatności za pomocą systemu BLIK na terminalu płatniczym.

Wybrane banki oferują także opcję płatności bezdotykowych. Jesteś ciekawy jak zapłacić BLIKIEM zbliżeniowo. Wystarczy zbliżyć smartfona do terminala, a cały proces przebiega podobnie do płatności kartą zbliżeniową - nie ma już potrzeby tradycyjnego wpisywania kodu w trakcie realizacji transakcji. Jako sprzedawca z kolei musisz jedynie wpisać kwotę transakcji na terminalu i następnie potwierdzić ją zielonym przyciskiem. W kolejnym kroku klient musi odblokować smartfona i zbliżyć go do czytnika NFC w urządzeniu płatniczym. Jeżeli transakcja zostanie zaakceptowana, to pojawi się kod autoryzacji, który potwierdza udaną płatność.

Jak płacić BLIKIEM w sklepie? Już wiesz!

Myślisz o wdrożeniu płatności BLIK na terminalu płatniczym w swoim sklepie? Bez dwóch zdań warto to rozważyć. To dodatkowa forma płatności dla klientów, dzięki której zwiększysz generowane zyski. PolCard from Fiserv to firma, która od lat wspiera przedsiębiorców we wdrażaniu nowoczesnych technologii płatniczych. Zachęcamy do zapoznania się z naszą ofertą w obszarze terminali płatniczych BLIK oraz do bezpośredniego kontaktu z ekspertem firmy.

Potrzebujesz pomocy w wyborze oferty?

Zostaw numer, oddzwonimy do Ciebie

w ciągu 15 minut w dni robocze w godz. 8-16.

Informujemy, że administratorem Państwa danych osobowych jest Fiserv Polska S.A. z siedzibą w Warszawie (00-807), ul. Al. Jerozolimskie 100. Państwa dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu niezbędnym do obsługi zapytania w ramach niniejszego formularza kontaktowego. Podanie danych wskazanych w formularzu jest dobrowolne, ale konieczne do realizacji czynności związanych z obsługą zapytania. Więcej informacji o tym w jaki sposób będą przetwarzane Państwa dane osobowe  oraz przysługujących Państwu praw znajdą Państwo w naszej Polityce Prywatności

Wybierz najlepszą ofertę dla Ciebie

TWÓJ PIERWSZY TERMINAL

Terminal za 0 zł
na prostych zasadach

Odbierz terminal płatniczy lub terminal w telefonie

terminal płatniczy
ZMIEŃ OPERATORA NA POLCARD FROM FISERV

Otrzymasz lepszą ofertę
niż u obecnego operatora!

Terminal już od 1 zł/mies.

terminal płatniczy
PŁATNOŚCI ONLINE

Aktywuj Pakiet
e-commerce za 0 zł

Już od 0,99% za transakcję

płatności online

Zobacz również

Karta kredytowa a debetowa. Jakie są różnice
Płatności w firmie

Karta kredytowa a debetowa. Jakie są różnice?

Ranking terminali płatniczych 2025
Płatności w firmie

Ranking terminali płatniczych 2025

Terminal płatniczy dla firm – sprawdź, jak wybrać najlepszy!
Płatności w firmie

Terminal płatniczy dla firm – sprawdź, jak wybrać najlepszy!

polcard

Potrzebujesz pomocy w znalezieniu najlepszego rozwiązania płatniczego dla swojej firmy?

Skontaktuj się z nami right_arrow

icon-linkedin icon-youtube
  • Na skróty
  • Odbierz terminal za 0 zł
  • Przejdź do PolCard
  • Zostań Partnerem
  • Terminale płatnicze
  • Terminal w telefonie
  • Płatności online
  • Rozwiązania samoobsługowe
  • Usługi dodatkowe
  • PolCard Pay
  • Ranking terminali płatniczych
  • Pożyczka pod obroty z terminala
  • O nas
  • Poznaj nas
  • Biuro prasowe
  • Artykuły
  • Kariera
  • Bezpieczeństwo
  • Informacje prawne
  • Obsługa klienta
  • Kontakt
  • Zaloguj do OnePortal24
  • Komunikaty
  • Dokumenty i instrukcje
  • FAQ
  • Strony regionalne
  • Warszawa
  • Kraków
  • Poznań
  • Gdynia
  • Gdańsk
  • Katowice
  • Wrocław
  • Łódź
  • Bydgoszcz
  • Bielsko-Biała
  • Rzeszów
Polityka prywatności
Polityka cookies
Zgłaszanie incydentów

© 2025 Fiserv Polska S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone. Niniejsza treść nie stanowi oferty w rozumieniu art.66 Kodeksu Cywilnego. Ma charakter wyłącznie informacyjny i stanowi zaproszenie do zawarcia umowy w myśl art. 71 Kodeksu cywilnego. Fiserv Polska S.A. jest krajową instytucją płatniczą w rozumieniu art. 2 pkt 16 Ustawy z dnia 19 sierpnia 2011r. o usługach płatniczych, wpisana do rejestru Krajowych Instytucji Płatniczych prowadzonym przez Urząd Komisji Nadzoru Finansowego pod numerem IP8/2013. Fiserv Polska S.A. (właściciel znaku towarowego PolCard), Al. Jerozolimskie 100, 00-807 Warszawa Sąd rejestrowy: Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy, nr KRS 0000061293, kapitał zakładowy: 123 609 300 zł, kapitał wpłacony: 123 609 300 zł, NIP: 526-02-10-429.

Selektor witryn