Skip to Contact an Expert Skip to Main Content
Polcard
  • Polska Bezgotówkowa
  • Rozwiązania płatnicze
    • Terminale płatnicze
    • Terminal w telefonie
    • Rozwiązania samoobsługowe
    • Płatności online
    • Rozwiązania korporacyjne
  • Twoja branża
    • Handel detaliczny
    • e-commerce
    • Usługi
    • Restauracje i hotele
    • Agent ubezpieczeniowy
    • Taxi
    • Administracja publiczna
    • Apteki
    • Medycyna
    • Handel spożywczy
  • Strefa klienta
    • Komunikaty
    • OnePortal24
    • Dokumenty i instrukcje
    • FAQ
    • Polecaj i zarabiaj
  • Partnerzy
Kontakt
OnePortal24
  • Item 1 of 5, Polska Bezgotówkowa
  • Item 2 of 5, Rozwiązania płatnicze
    Strona główna
    • Item 1 of 5, Terminale płatnicze
    • Item 2 of 5, Terminal w telefonie
    • Item 3 of 5, Rozwiązania samoobsługowe
    • Item 4 of 5, Płatności online
    • Item 5 of 5, Rozwiązania korporacyjne
  • Item 3 of 5, Twoja branża
    Strona główna
    • Item 1 of 10, Handel detaliczny
    • Item 2 of 10, e-commerce
    • Item 3 of 10, Usługi
    • Item 4 of 10, Restauracje i hotele
    • Item 5 of 10, Agent ubezpieczeniowy
    • Item 6 of 10, Taxi
    • Item 7 of 10, Administracja publiczna
    • Item 8 of 10, Apteki
    • Item 9 of 10, Medycyna
    • Item 10 of 10, Handel spożywczy
  • Item 4 of 5, Strefa klienta
    Strona główna
    • Item 1 of 5, Komunikaty
    • Item 2 of 5, OnePortal24
    • Item 3 of 5, Dokumenty i instrukcje
    • Item 4 of 5, FAQ
    • Item 5 of 5, Polecaj i zarabiaj
  • Item 5 of 5, Partnerzy
  • OnePortal24
Kontakt

Obowiązek autoryzacji dla transakcji uznaniowych dotyczących zwrotu zakupionego towaru

24.11.2022

komunikat

W kwietniu 2022 r. organizacje kartowe VISA i Mastercard wprowadziły obowiązek uzyskania autoryzacji dla transakcji uznaniowych, wykorzystywanych w szczególności przy zwrotach zakupionego towaru czy też odstąpieniu od umowy sprzedaży. Fiserv Polska nie może zatem przekazywać do rozliczenia transakcji uznaniowych, dla których wcześniej nie została uzyskana autoryzacja.

Oznacza to, że wszystkie transakcje uznaniowe tj. zwroty oraz częściowe zwroty, muszą zostać obsłużone w obecności posiadacza karty z zastosowaniem terminala POS (lub urządzenia o podobnej funkcjonalności), a ich rozliczenie z organizacjami kartowymi jest możliwe tylko w sytuacji, gdy zostaną one zautoryzowane.

W przypadku, gdy nie ma możliwości wykonania operacji zwrotu z powodów technicznych lub innych (np. nieobecności posiadacza karty), organizacje kartowe rekomendują uzgodnienie z posiadaczem karty innej formy zwrotu kwoty stanowiącej w/w należność (np. w formie gotówkowej, na rachunek prowadzony dla innej karty niż użyta do zakupów lub przelewem bankowym itp.). W takich sytuacjach zalecamy dodatkowo udokumentowanie takiego zwrotu, aby zabezpieczyć się na ryzyko ewentualnych reklamacji zgłaszanych przez posiadacza karty (w procedurze „chargeback”).

W przypadku, gdy zainicjowana transakcja uznaniowa nie uzyska autoryzacji, a akceptant nie będzie w stanie zrealizować zwrotu należności korzystając ze sposobów zarekomendowanych przez organizacje kartowe (co może wystąpić nawet w sytuacji, gdy akceptant dokłada starań, aby to wykonać), posiadacz karty ma prawo zgłoszenia reklamacji bezpośrednio do akceptanta, jak i do wydawcy swojej karty (procedura „chargeback”). Może to zrobić korzystając ze swoich uprawnień wynikających zarówno z przepisów prawa, jak i regulacji organizacji kartowych.

Jednocześnie przypominamy, o obowiązku codziennej kontroli rozliczanych transakcji. Wszelkie niezgodności i wątpliwości należy niezwłocznie i na bieżąco wyjaśniać z Centrum Obsługi Klienta.

LinkedIn Youtube

PolCard from Fiserv

  • Item 1 of 4, Kontakt
  • Item 2 of 4, O nas
  • Item 3 of 4, Blog
  • Item 4 of 4, Kariera

Bezpieczeństwo i prawo

  • Item 1 of 10, Polityka prywatności
  • Item 2 of 10, Polityka cookies
  • Item 3 of 10, Zasady ładu korporacyjnego
  • Item 4 of 10, Struktura organizacyjna
  • Item 5 of 10, Rozwiązywanie sporów konsumenckich
  • Item 6 of 10, Opłata akceptanta
  • Item 7 of 10, Zgodność z PCI DSS
  • Item 8 of 10, Zgłaszanie incydentów
  • Item 9 of 10, Prawa konsumenta przy dokonywaniu płatności w Europie
  • Item 10 of 10, Realizacja strategii podatkowej

Strefa klienta

  • Item 1 of 4, OnePortal24
  • Item 2 of 4, Dokumenty
  • Item 3 of 4, FAQ
  • Item 4 of 4, Polecaj i zarabiaj

Strony regionalne

  • Item 1 of 10, Warszawa
  • Item 2 of 10, Kraków
  • Item 3 of 10, Poznań
  • Item 4 of 10, Gdynia
  • Item 5 of 10, Gdańsk
  • Item 6 of 10, Katowice
  • Item 7 of 10, Wrocław
  • Item 8 of 10, Łódź
  • Item 9 of 10, Bydgoszcz
  • Item 10 of 10, Bielsko-Biała


Niniejsza treść nie stanowi oferty w rozumieniu art.66 Kodeksu Cywilnego. Ma charakter wyłącznie informacyjny i stanowi zaproszenie do zawarcia umowy w myśl art. 71 Kodeksu cywilnego.

 

Fiserv Polska S.A. jest krajową instytucją płatniczą w rozumieniu art. 2 pkt 16 Ustawy z dnia 19 sierpnia 2011r. o usługach płatniczych, wpisana do rejestru Krajowych Instytucji Płatniczych prowadzonym przez Urząd Komisji Nadzoru Finansowego pod numerem IP8/2013. 

Fiserv Polska S.A. (właściciel znaku towarowego PolCard), Al. Jerozolimskie 100, 00-807 Warszawa Sąd rejestrowy: Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy, nr KRS 0000061293, kapitał zakładowy: 123 609 300 zł, kapitał wpłacony: 123 609 300 zł, NIP: 526-02-10-429.

 

Copyright© 2023 Fiserv Polska S.A. Wszelkie Prawa Zastrzeżone.



Selektor witryn