Od ponad 30 lat wspieramy branżę HoReCa poprzez wprowadzanie szytych na miarę usług płatniczych. Obecnie współpracujemy już z co trzecim hotelem w Polsce i przetwarzamy ponad 150 milionów transakcji miesięcznie. Pomagamy budować przewagę konkurencyjną dzięki zapewnianiu innowacyjnych rozwiązań. Od 2021 roku jesteśmy również certyfikowanym członkiem Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego. IGHP to organizacja, która aktywnie wspiera sektor hotelarski oraz gastronomiczny. Wielowymiarowe partnerstwo pozwala wymieniać się cenną wiedzą i doświadczeniem.
Współpraca podstawą rozwoju
W tym roku IGHP obchodzi rocznice 20 lat swojej działalności, a marka PolCard from Fiserv jest oficjalnym sponsorem tego wydarzenia. Jako Diamentowy Partner z tej okazji przygotowaliśmy specjalną i wyjątkową ofertę w zakresie obsługi płatności bezgotówkowych dla wszystkich członków Izby. Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego od lat prowadzi działania wspierające rozwój branży HoReCa. Uczestniczy w tworzeniu regulacji prawnych dotyczących sektora, promuje społeczną odpowiedzialność biznesu, edukuje oraz organizuje różnego rodzaju wydarzenia promocyjne na rzecz swoich członków.
W ramach podjętej przez nas współpracy wspólnie wzięliśmy udział w wielu wydarzeniach i konferencjach, gdzie dzieliliśmy się ekspercką wiedzą z naszymi klientami. Rzetelne partnerstwo i aktywne działania były szczególnie potrzebne po okresie pandemii, która mocno dotknęła sektor. Jednym ze ważniejszych wydarzeń roku 2022 była m.in. konferencja „Odbudowa prestiżu pracy w sektorze hotelarskim poprzez współdziałanie IGHP z placówkami szkolnictwa branżowego (średniego)”. Rozmawialiśmy wówczas o kształcie dzisiejszej edukacji w zakresie hotelarstwa. Równie cenne są dla nas spotkania regionalne IGHP. Uczestniczyliśmy już w pięciu takich spotkaniach, za każdym razem w innym mieście w Polsce. Podczas nich prezentowaliśmy nasze unikatowe rozwiązanie, czyli Generator Linków jako zabezpieczenie przed transakcjami oszukańczymi. Warto wspomnieć także o ubiegłorocznym, wrześniowym VII Forum Hotelarzy IGHP, gdzie mieliśmy okazję do inspirujących rozmów na temat kierunku dalszej współpracy, ale również o wyzwaniach dla branży.
Szereg usług dostosowanych do aktualnych potrzeb
Wprowadzanie innowacyjnych usług płatniczych i szybkie reagowanie na nowe nawyki konsumenckie może wydawać się trudne. Ważne jest, aby narzędzia były dobrze dobrane do aktualnych potrzeb. Dzięki współpracy z nami hotele mogą znacznie uprościć oraz zautomatyzować swoje procesy. Oferujemy szereg specjalnych funkcji przygotowanych z myślą o potrzebach branży. Jedną z nich jest np. wspomniany już Generator Linków, dzięki któremu hotel w prosty i szybki sposób może pobrać płatność od klienta wysyłając do niego unikalny link do płatności na wskazany adres e-mail. Co istotne, aby skorzystać z tego rozwiązania hotel nie musi posiadać elektronicznej bramki płatniczej na swojej stronie internetowej, ani nawet tworzyć własnej strony www. To znacznie zmniejsza ryzyko pomyłek lub wyłudzeń, a w rezultacie reklamacji.
Branża HoReCa chętnie korzysta również z opcji preautoryzacji, czyli blokady środków na koncie. Szeroki wybór usług pozwala na szybkie i bezpieczne przyjmowanie płatności bezgotówkowych oraz zabezpieczenie przed ewentualnymi wyłudzeniami.
Webinar „Jak uchronić hotel i jego klientów przed transakcjami oszukańczymi?”
W ramach naszej współpracy z Izbą Gospodarczą Hotelarstwa Polskiego zorganizowaliśmy również webinar „Jak uchronić hotel i jego klientów przed transakcjami oszukańczymi?”. Wydarzenie było okazją do rozmowy na temat usług jakie mogą wdrożyć hotele, aby uchronić się przed tego typu niebezpieczeństwami oraz z jakich opcji płatniczych mogą skorzystać.
Nasi eksperci dyskutowali m.in. o trendach dominujących w przestępczości kartowej. Jako marka PolCard from Fiserv przetwarzamy ponad 150 milionów transakcji hotelowych miesięcznie, wielokrotnie spotkaliśmy się z sytuacjami nadużyć, monitorujemy je i mamy doświadczenie w ich przeciwdziałaniu. Branża hotelowa jest najbardziej narażona na tego typu sytuacje, ponieważ duża liczba transakcji odbywa się bez obecności karty, co zapewnia oszustom anonimowość. Połowa wszystkich zgłaszanych do nas transakcji oszukańczych ma miejsce właśnie w branży hotelowej. Podczas webinaru eksperci przedstawili uczestnikom cechy charakterystyczne korespondencji jaką wyłudzacze wysyłają do hoteli.
Są to:
- adres mailowy zakończony dowolnym ciągiem cyfr,
- rezerwacja kilku pokoi,
- rezerwacja na długi okres czasu,
- chęć natychmiastowej realizacji płatności dowolną kartą płatniczą,
- podawanie kilku kart do obciążenia,
- rezygnacja z rezerwacji i oczekiwanie zwrotu przelewem.
Jak zminimalizować ryzyko takich transakcji? Nasi eksperci przedstawili 5 dobrych praktyk jakie branża hotelowa powinna stosować, aby uniknąć ryzyka:
- powinniśmy wiedzieć kto realizuje transakcje oraz czy jest to prawowity właściciel karty,
- ważne, aby zweryfikować posiadacza karty podczas procesu check-in na terminu POS,
- rekomendujemy zwrot środków zawsze tą samą metoda co sprzedaż,
- należy uczulić personel hotelowy, aby zwracał uwagę na podejrzane transakcje,
- najlepiej realizować transakcje z obecnością karty podczas check-in w terminalu płatniczym lub stosować Generator Linków (unikalny, jednorazowy link, do którego dostęp mają tylko hotel i jego goście).
Jednym z podstawowych rozwiązań, które pozwala zwiększyć bezpieczeństwo jest właśnie Generator Linków. Przynosi następujące korzyści:
- zapewnia bezpieczne wysyłanie wiadomości e-mail z linkiem z systemu,
- pozwala na stałe monitorowanie płatności – pełna kontrola nad przebiegiem transakcji,
- płatność mobilna jest możliwa bez wdrożenia systemu e-commerce i konieczności prowadzenia strony www,
- istnieje możliwość dowolnego modyfikowania każdego z linków,
- klient nie musi podawać swoich danych sprzedawcy i może wybrać wygodną dla siebie metodę płatności,
- link do płatności jest zawsze po ręką – niwelujemy ryzyko podania błędnego numeru konta czy danych odbiorcy.
Innym tematem, jaki poruszyliśmy podczas webinaru, była funkcjonalność tokenizacji danych kartowych. Token to ciąg cyfr nadany karcie przez system autoryzacyjny w momencie wykonania preautoryzacji. Zastępuje on numer karty na potrzebę realizacji kolejnych transakcji z jej użyciem, takich jak dopełnienie preautoryzacji czy uznanie (zwrot). Od tego momentu pracownik hotelu zamiast numeru karty przechowuje tylko bezpieczny numer token, który został przydzielony karcie podczas preautoryzacji. Jest to kolejne rozwiązanie, dzięki któremu wzrasta bezpieczeństwo realizacji płatności. To bardzo wygodna opcja zarówno dla hotelu, jak i dla gościa.
Nagranie z webinaru jest dostępne pod poniższym linkiem:
Jak uchronić hotel i jego gości przed transakcjami oszukańczymi - webinar dla branży hotelarskiej.