.
.
Zastanawiasz się, czym jest POS ID terminala, a przede wszystkim – jak go znaleźć? Jesteś w dobrym miejscu! W artykule wyjaśnimy, dlaczego każdy sprzęt ma indywidualny numer, w jakich sytuacjach warto go znać i gdzie zlokalizować POS ID.
Z artykułu dowiesz się:
co to jest POS ID,
kiedy numer może Ci się przydać,
jak go najłatwiej znaleźć na kilka sposobów.
POS ID to unikalny numer identyfikacyjny przypisany do konkretnego terminala płatniczego. Dzięki niemu każde urządzenie jest jednoznacznie rozpoznawalne w systemie dostawcy usług płatniczych. To coś w rodzaju „dowodu tożsamości”, który pozwala szybko i precyzyjnie zidentyfikować sprzęt podczas kontaktu z Centrum Obsługi Klienta czy Akceptanta.
Dlaczego ten numer jest tak ważny? Gdy zgłaszasz jakikolwiek problem z terminalem, podanie POS ID znacząco przyspiesza proces obsługi. Dzięki niemu konsultant od razu wie, z jakim urządzeniem ma do czynienia, jakie ma parametry, historię zgłoszeń czy specyfikę konfiguracji. To pozwala uniknąć zbędnych pytań oraz testów, dzięki czemu szybciej otrzymasz skuteczną pomoc.
Warto pamiętać, że POS ID powinieneś podawać przy każdym kontakcie dotyczącym terminala, niezależnie, czy:
zgłaszasz awarię,
pytasz o funkcje,
potrzebujesz pomocy z konfiguracją.
Przeczytaj także: Terminal POS – co to jest i jak działa?
Znalezienie POS ID terminala jest bardzo proste, ponieważ zawsze znajduje się on na wydrukach generowanych przez urządzenie. Zazwyczaj jest to ośmiocyfrowy ciąg cyfr, więc przykładowo numeru POS ID może wyglądać tak: „POS ID: 12345678”.
Najczęściej możesz go zobaczyć w lewym, górnym rogu paragonu lub raportu, tuż pod danymi adresowymi Twojej firmy. To standardowe i łatwo dostępne miejsce, które pozwala na szybkie odnalezienie potrzebnej informacji.
Numer POS ID jest umieszczany na wszystkich wydrukach z terminala:
potwierdzeniach pojedynczych transakcji,
raportach dziennych,
zestawieniach miesięcznych.
Choć najłatwiejszym miejscem do znalezienia numeru POS ID są wydruki z terminala, warto wiedzieć, że ten unikalny identyfikator może być też umieszczony na samej obudowie urządzenia. Często znajdziesz go na naklejce lub etykiecie przymocowanej z tyłu lub z boku terminala. Naklejka zwykle zawiera kilka różnych numerów, m.in.
numer seryjny,
POS ID.
Rozpoznanie właściwego numeru spośród tych różnych oznaczeń jest bardzo ważne. POS ID to zazwyczaj ośmiocyfrowy ciąg, który różni się od numeru MID, będącego identyfikatorem sprzedawcy czy firmy. MID jest zwykle dłuższy i służy do identyfikacji właściciela terminala, natomiast POS ID dotyczy konkretnego urządzenia. Szukaj więc krótszego, ośmiocyfrowego ciągu cyfr na naklejce.
Jeśli jednak mimo poszukiwań nie uda Ci się odnaleźć POS ID ani na wydrukach, ani na obudowie terminala, nie martw się. W takiej sytuacji zawsze możesz skontaktować się z Centrum Obsługi Klienta lub Akceptanta. Konsultanci mają dostęp do danych i pomogą Ci zidentyfikować numer podczas rozmowy telefonicznej, prowadząc Cię krok po kroku, aby szybko oraz sprawnie rozwiązać problem.
Przeczytaj także: Terminal płatniczy dla firm – sprawdź, jak wybrać najlepszy!
W codziennej obsłudze terminala płatniczego POS ID to coś, co warto znać i mieć pod ręką. Dlaczego? Ponieważ to właśnie ten unikalny numer jest niezbędny, gdy pojawią się problemy techniczne, np. sprzęt:
zacznie działać niestabilnie,
przestanie autoryzować transakcje,
będzie wymagał aktualizacji oprogramowania,
utraci połączenie z siecią internetową,
pojawią się błędy podczas drukowania paragonów.
Dzięki temu konsultant od razu wie, z którym urządzeniem ma do czynienia. Może szybciej zdiagnozować problem i zaproponować konkretne rozwiązanie. W efekcie czas oczekiwania na pomoc techniczną jest znacznie krótszy. Zamiast tracić czas na wyjaśnianie szczegółów, cały proces naprawczy przebiega sprawniej i bardziej efektywnie.
Znasz numer POS ID? To ogromna przewaga, bo nawet w stresującej sytuacji awarii łatwiej będzie Ci przekazać potrzebne informacje. W efekcie minimalizujesz czas przestoju terminala, a Twój biznes nie traci klientów z powodu problemów z płatnościami. Warto więc mieć ten numer zapisany lub łatwo dostępny. Codzienna obsługa będzie bardziej płynna, a Ty zyskasz spokój ducha, wiedząc, że w razie potrzeby pomoc nadejdzie szybko i bez komplikacji.
POS ID terminala to istotny element każdej transakcji, dzięki któremu szybko i sprawnie rozwiążesz ewentualne problemy techniczne. Znajomość tego numeru to większa kontrola i bezpieczeństwo w codziennej obsłudze płatności.
W PolCard dbamy, aby nasze terminale były nie tylko nowoczesne, ale też łatwe w obsłudze i wspierane przez całodobową pomoc techniczną. Z nami masz pewność, że Twój biznes będzie działał bez zakłóceń!
Oddzwonimy w 15 minut
między 8:00 a 16:00 w dni robocze
Administratorem Państwa danych osobowych jest Fiserv Polska S.A. z siedzibą w Warszawie (00-807), ul. Al. Jerozolimskie 100. Państwa dane osobowe będą przetwarzane zgodnie z zasadami opisanymi w Polityce prywatności.
Potrzebujesz pomocy
w znalezieniu najlepszego rozwiązania płatniczego
dla swojej firmy?