Jak skrócić kolejki w punkcie usługowym i zmniejszyć prawdopodobieństwo błędów kasjerskich? Który terminal wybrać: stacjonarny, mobilny, a może terminal w telefonie? Jak dodatkowo zarabiać na terminalu płatniczym? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w artykule.
Czasy, w których usługodawcy korzystali wyłącznie z płatności gotówkowych, już minęły. W ostatnich latach popularność terminali płatniczych w sektorze usług sukcesywnie rośnie. Najlepiej świadczy o tym fakt, że w 2020 r. została przekroczona symboliczna granica 50% liczby transakcji wykonywanych bezgotówkowo w fizycznych punktach handlowo-usługowych (dane z raportu specjalnego POLASIK Research dla Fundacji Polska Bezgotówkowa).
To przełom w rozwoju rynku płatności w Polsce i duży krok na drodze cyfryzacji sektora usług. W odpowiedzi na te zmiany powstają nowe technologie płatnicze, dopasowane do potrzeb usługodawców i ich klientów, którzy coraz częściej chcą płacić bezgotówkowo.
Bezgotówkowa zmiana generuje zyski
Liczne korzyści przekonują przedsiębiorców do posiadania terminali płatniczych. Wprowadzenie płatności bezgotówkowych do biznesu to m.in. większa kontrola nad finansami, możliwość przyciągnięcia nowych klientów i utrzymania dotychczasowych, większa wygoda prowadzenia biznesu czy brak konieczności wydawania reszty. Fiserv Polska S.A., właściciel marki PolCard (dalej PolCard) pomaga usługodawcom, na bardzo atrakcyjnych zasadach, wprowadzić możliwość płatności kartą i Blikiem. Jako partner Programu Polska Bezgotówkowa zapewnia małym i średnim firmom, które do tej pory nie posiadały terminala płatniczego, możliwość bezpłatnego korzystania z terminali płatniczych przez 12 miesięcy, stwarzając szanse na pomnożenie zysków.
Terminale dla usług stacjonarnych i mobilnych
Terminale płatnicze dopasowane do potrzeb firm usługowych to zarówno urządzenia stacjonarne, jak i mobilne. Klienci punktów gastronomicznych, pasażerowie taksówek czy goście hotelowi coraz częściej oczekują możliwości wygodnej, szybkiej i bezpiecznej płatności za usługi. Najlepszym rozwiązaniem dla tego typu działalności są terminale mobilne, które dają dużą swobodę prowadzenia biznesu i przyjmowania płatności np. przy restauracyjnym stoliku. Tego typu urządzenia są lekkie, poręczne i można je mieć zawsze przy sobie. Łączność zapewnia komunikacja bezprzewodowa GPRS/3G, Wi-Fi i Bluetooth. Terminale mobilne mają pojemne i wytrzymałe baterie, które można łatwo i szybko naładować np. w samochodzie, czy przy pomocy powerbanku.
Najnowszą opcją w ofercie PolCard, ułatwiającą mobilną obsługę transakcji bezgotówkowych, jest rozwiązanie typu softpos, czyli aplikacja PolCard ® Go. Możemy zainstalować ją w telefonie lub tablecie z systemem Android i w nowoczesny sposób zacząć przyjmować płatności bezgotówkowe. W ten sposób smartfon lub tablet może pełnić funkcję terminala płatniczego. Przedsiębiorca, który korzysta z aplikacji nie musi nosić przy sobie terminala – cały proces płatności może przeprowadzić w telefonie, nawet jeśli kwota wymaga podania kodu PIN.
Firmy, których pracownicy świadczą usługi bezpośrednio przy stanowisku kasowym, wybierają terminale stacjonarne. To urządzenia, które nie potrzebują dostępu do sieci mobilnej. Można je sprawnie połączyć z programowalnym PIN padem, który umieszcza się w miejscu łatwo dostępnym dla płacących. Dzięki temu klient wygodnie i bezpiecznie potwierdza transakcję i nie musi czekać na podanie urządzenia przez kasjera. W punktach usługowych, w których płatności przyjmuje więcej niż jeden pracownik, ważna jest przejrzystość rozliczeń. W zachowaniu jej pomaga opcja konfigurowania profili kasjerów na terminalu. Pracownik może sprawnie zalogować się na urządzeniu zaraz po podejściu do kasy i przyjąć płatność, a wszystkie obsłużone przez niego transakcje można łatwo prześledzić w systemie.
Terminale płatnicze oferowane przez PolCard są łatwo integrowane z ponad 170 najpopularniejszymi systemami kasowymi funkcjonującymi w Polsce. Integracja pozwala maksymalnie skrócić czas potrzebny na obsługę klienta przy kasie oraz wykonanie płatności bezgotówkowej. Ponadto, takie rozwiązanie znacznie ogranicza ryzyko wystąpienia błędów kasjerskich oraz redukuje liczbę reklamacji związanych z błędnym obciążeniem karty. Kwota transakcji z kasy fiskalnej automatycznie pojawia się na terminalu. Kasjer nie musi wpisywać jej ręcznie.
Nie tylko płatności – czyli dodatkowy pakiet korzyści
Terminal stacjonarny lub mobilny w firmie to nie tylko obsługa płatności, to także cały szereg usług dodatkowych, które stwarzają możliwości zwiększenia przychodów z prowadzonej działalności. Do najpopularniejszych usług należą:
- DCC (Dynamic Currency Conversion), czyli funkcja terminala, dzięki której klient może zapłacić za usługę w walucie swojej karty. Przed dokonaniem płatności poznaje dokładną kwotę transakcji przeliczoną na walutę rozliczeniową karty płatniczej.
- Business Cash Express, czyli szybkie wsparcie finansowe dla klientów PolCard. To pożyczka na dowolny cel, np. na pokrycie nieoczekiwanych kosztów lub na inwestycję w rozwój biznesu, której spłata następuje automatyczne z obrotów realizowanych za pośrednictwem terminala płatniczego.
- Płatności cykliczne, czyli opcja, dzięki której firma usługowa rejestruje kartę płatniczą klienta w systemie transakcyjnym i automatycznie pobiera opłatę za dostarczony towar lub usługę z jego konta – wygodnie i bezpiecznie. To doskonałe rozwiązanie dla firm, które działają w modelu subskrypcyjnym. Rozwiązanie cieszy się również coraz większym zainteresowaniem usługodawców, którzy mają stałych klientów.
- Multimerchant – dzięki tej funkcji z jednego terminala płatniczego może korzystać kilku przedsiębiorców prowadzących działalność usługową pod tym samym adresem. Wygodne rozdzielenie produktów i usług na terminalu wraz z opcją podziału środków z transakcji na różne konta, co w praktyce ułatwia rozliczenia.
Więcej informacji o usługach dodatkowych dla firm znajdziesz tutaj.
OnePortal24 – transakcje zawsze pod kontrolą
System płatności bezgotówkowych, który PolCard dostarcza firmom z sektora usługowego, jest wspierany przez narzędzie ułatwiające rozliczanie transakcji. Mowa o dostępnym całodobowo OnePortal24. To platforma online, za sprawą której przedsiębiorcy mają pełną kontrolę nad danymi transakcyjnymi w swoich firmach. W serwisie udostępnione są m.in. dane o płatnościach kartami i Blikiem, wysyłkach, przelewach, a także narzędzia analizy i raportowania.
Czas na PolCard
Jeśli prowadzisz firmę działającą w sektorze usług i zależy Ci na utrzymaniu lojalności klientów, zdobyciu nowych kontrahentów oraz zwiększeniu zysków z biznesu – rozpocznij współpracę z PolCard. Czekają na Ciebie najnowocześniejsze modele terminali płatniczych, dopasowane do specyfiki sektora usługowego oraz mnóstwo narzędzi, dzięki którym zwiększysz rentowność swojego biznesu. Sięgnij po ofertę specjalną dla firm, które nie mają jeszcze terminala i zdobądź swoje pierwsze urządzenie płatnicze na korzystnych zasadach albo zmień operatora płatności na PolCard i ciesz się konkurencyjnymi warunkami współpracy!