Skip to Contact an Expert Skip to Main Content
PolCard
  • Zadzwoń 22 515 30 05
  • Пропозиція
  • Biuro prasowe
  • Kariera
  • Zaloguj do OnePortal24
PolCard from Fiserv
  • Level 1 menu, Item 1 of 5, Małe i średnie firmy
    Wstecz
    Na skróty
    • Sub Menu Item 1 of 3, Terminal za 0 zł
    • Sub Menu Item 2 of 3, Program Polska Bezgotówkowa
    • Sub Menu Item 3 of 3, Przejdź do PolCard
    Rozwiązania płatnicze
    • Sub Menu Item 1 of 5, Terminale płatnicze
    • Sub Menu Item 2 of 5, Terminal w telefonie
    • Sub Menu Item 3 of 5, Rozwiązania e-commerce
    • Sub Menu Item 4 of 5, Rozwiązania samoobsługowe
    • Sub Menu Item 5 of 5, Zobacz wszystkie urządzenia
    Usługi dodatkowe
    • Sub Menu Item 1 of 7, Wypłata gotówki
    • Sub Menu Item 2 of 7, Wpłata gotówki na kartę
    • Sub Menu Item 3 of 7, Integracje kasowe
    • Sub Menu Item 4 of 7, Płatność w walucie karty (DCC)
    • Sub Menu Item 5 of 7, Szybka pożyczka
    • Sub Menu Item 6 of 7, Doładowania telefonów
    • Sub Menu Item 7 of 7, Zobacz wszystkie usługi
    Rozwiązania dla branż
    • Sub Menu Item 1 of 7, Handel detaliczny
    • Sub Menu Item 2 of 7, Sklepy spożywcze
    • Sub Menu Item 3 of 7, Uroda
    • Sub Menu Item 4 of 7, Taxi
    • Sub Menu Item 5 of 7, Gastronomia
    • Sub Menu Item 6 of 7, Turystyka i hotele
    • Sub Menu Item 7 of 7, Zobacz wszystkie branże
  • Level 1 menu, Item 2 of 5, Duże firmy i instytucje
    Wstecz
    Na skróty
    • Sub Menu Item 1 of 1, Rozwiązania dla sieci handlowych
    Rozwiązania płatnicze
    • Sub Menu Item 1 of 5, Terminale płatnicze
    • Sub Menu Item 2 of 5, Terminal w telefonie
    • Sub Menu Item 3 of 5, Rozwiązania e-commerce
    • Sub Menu Item 4 of 5, Rozwiązania samoobsługowe
    • Sub Menu Item 5 of 5, Zobacz wszystkie urządzenia
    Usługi dodatkowe
    • Sub Menu Item 1 of 8, Szyfrowanie E2EE i P2PE
    • Sub Menu Item 2 of 8, Tokenizacja
    • Sub Menu Item 3 of 8, Wpłata gotówki na kartę
    • Sub Menu Item 4 of 8, Płatność w walucie karty (DCC)
    • Sub Menu Item 5 of 8, Integracja z systemem kasowym
    • Sub Menu Item 6 of 8, Szybka pożyczka
    • Sub Menu Item 7 of 8, Doładowania telefonów
    • Sub Menu Item 8 of 8, Zobacz wszystkie usługi
    Rozwiązania dla branż
    • Sub Menu Item 1 of 7, Sieci handlowe
    • Sub Menu Item 2 of 7, Transport i logistyka
    • Sub Menu Item 3 of 7, Sieci gastronomiczne
    • Sub Menu Item 4 of 7, Hotele
    • Sub Menu Item 5 of 7, Farmacja
    • Sub Menu Item 6 of 7, Administracja publiczna
    • Sub Menu Item 7 of 7, Zobacz wszystkie branże
  • Level 1 menu, Item 3 of 5, Partnerzy
  • Level 1 menu, Item 4 of 5, O nas
    Wstecz
    • Sub Menu Item 1 of 3, Poznaj PolCard from Fiserv
    • Sub Menu Item 2 of 3, Biuro prasowe
    • Sub Menu Item 3 of 3, Kariera
    • Sub Menu Item 1 of 1, Struktura organizacyjna
  • Level 1 menu, Item 5 of 5, Strefa klienta
    Wstecz
    Obsługa klienta
    • Sub Menu Item 1 of 5, Komunikaty
    • Sub Menu Item 2 of 5, Dokumenty i formularze
    • Sub Menu Item 3 of 5, Najczęściej zadawane pytania
    • Sub Menu Item 4 of 5, PCI DSS - Bezpieczeństwo płatności
    • Sub Menu Item 5 of 5, Instrukcje
    Platforma raportowa
    • Sub Menu Item 1 of 2, Zaloguj do OnePortal24
    • Sub Menu Item 2 of 2, Co to jest OnePortal24?
    Baza wiedzy
    • Sub Menu Item 1 of 4, Case Studies
    • Sub Menu Item 2 of 4, Eksperci PolCard
    • Sub Menu Item 3 of 4, Płatności w firmie
    • Sub Menu Item 4 of 4, Zobacz wszystkie artykuły
Terminal za 0 zł
  1. Blog
  2. Jak wykonać reset terminala? Podstawowe kroki

Jak wykonać reset terminala? Podstawowe kroki

22.07.2025

Jak wykonać reset terminala? Podstawowe kroki

.

Terminal płatniczy to proste w obsłudze urządzenie, które umożliwia szybkie, wygodne i bezpieczne przyjmowanie płatności bezgotówkowych. Czasami jednak, jak każde urządzenie elektroniczne, może sprawiać drobne kłopoty techniczne. W większości przypadków wystarczy wtedy wykonać reset terminala. Sprawdź, na czym polega reset oraz jak prawidłowo go wykonać.

 

Z tego artykułu dowiesz się, że:

  • Reset terminala płatniczego to najprostszy sposób na rozwiązanie większości drobnych problemów technicznych z urządzeniem.

  • Brak połączenia z internetem lub zawieszenie terminala to najczęstsze sytuacje, w których warto wykonać reset.

  • Procedura resetowania terminala jest prosta i możesz ją wykonać samodzielnie, krok po kroku - zarówno dla terminali stacjonarnych, jak i mobilnych.

  • Nie zawsze reset wystarczy - w przypadku awarii bankowych lub aktualizacji systemowych należy poczekać na przywrócenie pełnej funkcjonalności.

  • Kontakt z pomocą techniczną i znajomość numeru MID terminala przyspieszy rozwiązanie poważniejszych problemów.

  • Regularna konserwacja i aktualizacje urządzenia pomagają zapobiegać problemom technicznym i zapewniają niezawodne działanie terminala.

Spis treści:

  • Kiedy i dlaczego należy wykonać reset terminala?

  • Jak zresetować terminal płatniczy?

  • Co robić, jeżeli reset terminala nie rozwiązuje problemu?

Kiedy należy wykonać reset terminala?

Korzystanie z terminala płatniczego jest na ogół wygodne i bezproblemowe - urządzenie pozwala szybko i sprawnie realizować płatności za towary i usługi. Zdarza się jednak, choć rzadko, że terminal przestaje działać prawidłowo lub po prostu się zawiesza. W takich sytuacjach najczęściej wystarczy samodzielnie przeprowadzić restart terminala.

Reset terminala bywa szczególnie potrzebny, gdy urządzenie jest podłączone do komputera lub sieci internetowej. Długotrwała praca może prowadzić do drobnych zakłóceń, a nawet przegrzania sprzętu. Wtedy wystarczy wyłączyć terminal i uruchomić go ponownie lub odłączyć i ponownie podłączyć do zasilania, aby przywrócić jego sprawność.

Terminal płatniczy - brak połączenia z siecią internetową 

Terminal płatniczy na bieżąco przesyła informacje o transakcjach do instytucji finansowej, dlatego wymaga stałego i stabilnego połączenia z internetem. Jeśli dojdzie do przerwania połączenia lub utraty zasięgu GPRS, urządzenie nie będzie mogło przyjąć płatności - to kwestia bezpieczeństwa. W takiej sytuacji najpierw sprawdź, czy wszystkie kable są prawidłowo podłączone. Jeśli wszystko jest w porządku, a problem nadal występuje, spróbuj zresetować terminal - w większości przypadków to wystarczy, by przywrócić jego działanie.

Terminal płatniczy może odmówić posłuszeństwa również wtedy, gdy występują błędy oprogramowania, awarie bankowe lub aktualizacje systemów bankowych. W takiej sytuacji reset urządzenia będzie niewystarczający. Należy poczekać, aż proces aktualizacji się zakończy. Po wszystkim warto ponownie zresetować terminal, aby wrócił do prawidłowej pracy.

Jak zresetować terminal płatniczy?

Resetowanie terminala przeprowadza się w kilku podstawowych krokach. Jeżeli korzystasz z terminala stacjonarnego, to wystarczy przez kilka sekund przytrzymać jednocześnie żółty przycisk oraz przycisk z kropką. W przypadku urządzeń mobilnych procedura wygląda następująco:

  1. Zdejmij terminal z bazy ładującej lub odłącz zasilacz od urządzenia.

  2. Przytrzymaj jednocześnie żółty przycisk oraz przycisk z symbolem kropki (obok przycisku „0”).

  3. Poczekaj, aż na ekranie pojawi się komunikat „Shutting down in progress”.

  4. Poczekaj, aż ekran i klawiatura terminala całkowicie się wygaszą.

  5. Odczekaj około 10 sekund.

  6. Po około 10 sekundach uruchom terminal ponownie, przytrzymując zielony przycisk przez mniej więcej 10 sekund, aż usłyszysz charakterystyczny dźwięk.

  7. Po uruchomieniu terminala, na ekranie pojawi się logo lub prośba o wprowadzenie NIP - oznacza to, że terminal jest gotowy do pracy.

W przypadku jakichkolwiek wątpliwości skonsultuj się z doradcą PolCard dostępnym pod numerem telefonu: 22 515 30 05 lub napisz maila na adres: akceptanci@polcard.pl.

 

Przeczytaj również: Terminal POS - co to jest i jak działa?

Co robić, jeżeli reset terminala nie rozwiązuje problemu?

Chociaż tego typu sytuacje należą do rzadkości, zdarza się, że resetowanie terminala płatniczego nie rozwiąże problemu i urządzenie wciąż odmawia posłuszeństwa. Co zrobić w takiej sytuacji? Przede wszystkim należy skontaktować się z całodobowym Centrum Obsługi Klienta. Zgłaszanie problemów technicznych związanych z terminalami PolCard odbywa się w sposób sprawny i szybki, a zespół obsługi klienta dokłada wszelkich starań, by jak najszybciej udzielić pomocy. 

Podczas rozwiązywania problemów technicznych w ramach Centrum Obsługi Klienta, musisz podać wybrane dane, w tym m.in. numer MID terminala. Pozwala on na identyfikację urządzenia. Numer MID znajduje się na każdym rachunku drukowanym przez urządzenia oraz na raporcie wysyłki. Znajdziesz go w prawej części wydruku tuż pod adresem danego punktu. Specjalista z działu technicznego poprowadzi Cię przez cały proces i jak najszybciej rozwiąże problem, aby dokonywanie i przyjmowanie płatności poprzez terminal dalej było możliwe. Większość problemów udaje się rozwiązać zdalnie, a poważniejsze awarie zdarzają się bardzo rzadko. Jeśli jednak sytuacja będzie wymagała dodatkowej interwencji, otrzymasz szczegółowe instrukcje dotyczące dalszego postępowania.

Terminal płatniczy za 0 zł przez rok

Oddzwonimy w 15 minut

między 8:00 a 16:00 w dni robocze

terminal płatniczy

Administratorem Państwa danych osobowych jest Fiserv Polska S.A. z siedzibą w Warszawie (00-807), ul. Al. Jerozolimskie 100. Państwa dane osobowe będą przetwarzane zgodnie z zasadami opisanymi w Polityce prywatności.

Zobacz również

Pierwszy terminal dla nowej firmy. Jak wybrać i uniknąć błędów?
Poradniki

Pierwszy terminal dla nowej firmy. Jak wybrać i uniknąć błędów?

Program lojalnościowy. Na czym polega i jakie są korzyści?
Poradniki

Program lojalnościowy. Na czym polega i jakie są korzyści?

Jak doładować telefon? Zaproponuj to swoim klientom przy użyciu terminala
Poradniki

Jak doładować telefon? Zaproponuj to swoim klientom przy użyciu terminala

Wybierz najlepszą ofertę dla Ciebie

TWÓJ PIERWSZY TERMINAL

Terminal za 0 zł
na prostych zasadach

Odbierz terminal płatniczy lub terminal w telefonie

terminal płatniczy
ZMIEŃ OPERATORA NA POLCARD FROM FISERV

Otrzymasz lepszą ofertę
niż u obecnego operatora!

Terminal już od 1 zł/mies.

terminal płatniczy
PŁATNOŚCI ONLINE

Aktywuj Pakiet
e-commerce za 0 zł

Już od 0,99% za transakcję

płatności online
polcard

Potrzebujesz pomocy
w znalezieniu najlepszego rozwiązania płatniczego
dla swojej firmy?

Skontaktuj się z nami right_arrow

icon-linkedin icon-youtube
  • Na skróty
  • Terminal za 0 zł przez rok
  • Przejdź do PolCard
  • Zostań Partnerem
  • Ranking terminali płatniczych
  • Oferta
  • Terminale płatnicze
  • Polska Bezgotówkowa
  • Terminal w telefonie
  • Rozwiązania e-commerce
  • Rozwiązania samoobsługowe
  • Rozwiązania dla sieci handlowych
  • Usługi na terminalu
  • Aplikacja PolCard Go
  • Aplikacja PolCard Pay
  • Wszystkie urządzenia
  • Szybka Pożyczka
  • O nas
  • Poznaj nas
  • Biuro prasowe
  • Artykuły
  • Kariera
  • Bezpieczeństwo
  • Strony regionalne
  • Informacje prawne
  • Obsługa klienta
  • Centrum Obsługi Klienta
  • Zapytaj o ofertę
  • Zaloguj do OnePortal24
  • Komunikaty
  • Dokumenty
  • Instrukcje
  • FAQ
  • Kontakt
Polityka prywatności
Polityka cookies
Zgłaszanie incydentów

© 2025 Fiserv Polska S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone. Niniejsza treść nie stanowi oferty w rozumieniu art.66 Kodeksu Cywilnego. Ma charakter wyłącznie informacyjny i stanowi zaproszenie do zawarcia umowy w myśl art. 71 Kodeksu cywilnego. Fiserv Polska S.A. jest krajową instytucją płatniczą w rozumieniu art. 2 pkt 16 Ustawy z dnia 19 sierpnia 2011r. o usługach płatniczych, wpisana do rejestru Krajowych Instytucji Płatniczych prowadzonym przez Urząd Komisji Nadzoru Finansowego pod numerem IP8/2013. Fiserv Polska S.A. (właściciel znaku towarowego PolCard), Al. Jerozolimskie 100, 00-807 Warszawa Sąd rejestrowy: Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy, nr KRS 0000061293, kapitał zakładowy: 123 609 300 zł, kapitał wpłacony: 123 609 300 zł, NIP: 526-02-10-429.

Selektor witryn