Skip to Contact an Expert Skip to Main Content
PolCard
  • Zadzwoń 22 515 30 05
  • Пропозиція
  • Biuro prasowe
  • Kariera
  • Zaloguj do OnePortal24
PolCard from Fiserv
  • Level 1 menu, Item 1 of 5, Małe i średnie firmy
    Wstecz
    Na skróty
    • Sub Menu Item 1 of 3, Terminal za 0 zł
    • Sub Menu Item 2 of 3, Program Polska Bezgotówkowa
    • Sub Menu Item 3 of 3, Przejdź do PolCard
    Rozwiązania płatnicze
    • Sub Menu Item 1 of 4, Terminale płatnicze
    • Sub Menu Item 2 of 4, Terminal w telefonie
    • Sub Menu Item 3 of 4, Rozwiązania e-commerce
    • Sub Menu Item 4 of 4, Rozwiązania samoobsługowe
    Usługi dodatkowe
    • Sub Menu Item 1 of 7, Wypłata gotówki
    • Sub Menu Item 2 of 7, Wpłata gotówki na kartę
    • Sub Menu Item 3 of 7, Integracje kasowe
    • Sub Menu Item 4 of 7, Płatność w walucie karty (DCC)
    • Sub Menu Item 5 of 7, Szybka pożyczka
    • Sub Menu Item 6 of 7, Doładowania telefonów
    • Sub Menu Item 7 of 7, Zobacz wszystkie usługi
    Rozwiązania dla branż
    • Sub Menu Item 1 of 7, Handel detaliczny
    • Sub Menu Item 2 of 7, Sklepy spożywcze
    • Sub Menu Item 3 of 7, Uroda
    • Sub Menu Item 4 of 7, Taxi
    • Sub Menu Item 5 of 7, Gastronomia
    • Sub Menu Item 6 of 7, Turystyka i hotele
    • Sub Menu Item 7 of 7, Zobacz wszystkie branże
  • Level 1 menu, Item 2 of 5, Duże firmy i instytucje
    Wstecz
    Na skróty
    • Sub Menu Item 1 of 1, Rozwiązania dla sieci handlowych
    Rozwiązania płatnicze
    • Sub Menu Item 1 of 4, Terminale płatnicze
    • Sub Menu Item 2 of 4, Terminal w telefonie
    • Sub Menu Item 3 of 4, Rozwiązania e-commerce
    • Sub Menu Item 4 of 4, Rozwiązania samoobsługowe
    Usługi dodatkowe
    • Sub Menu Item 1 of 8, Szyfrowanie E2EE i P2PE
    • Sub Menu Item 2 of 8, Tokenizacja
    • Sub Menu Item 3 of 8, Wpłata gotówki na kartę
    • Sub Menu Item 4 of 8, Płatność w walucie karty (DCC)
    • Sub Menu Item 5 of 8, Integracja z systemem kasowym
    • Sub Menu Item 6 of 8, Szybka pożyczka
    • Sub Menu Item 7 of 8, Doładowania telefonów
    • Sub Menu Item 8 of 8, Zobacz wszystkie usługi
    Rozwiązania dla branż
    • Sub Menu Item 1 of 7, Sieci handlowe
    • Sub Menu Item 2 of 7, Transport i logistyka
    • Sub Menu Item 3 of 7, Sieci gastronomiczne
    • Sub Menu Item 4 of 7, Hotele
    • Sub Menu Item 5 of 7, Farmacja
    • Sub Menu Item 6 of 7, Administracja publiczna
    • Sub Menu Item 7 of 7, Zobacz wszystkie branże
  • Level 1 menu, Item 3 of 5, Partnerzy
  • Level 1 menu, Item 4 of 5, O nas
    Wstecz
    • Sub Menu Item 1 of 3, Poznaj PolCard from Fiserv
    • Sub Menu Item 2 of 3, Biuro prasowe
    • Sub Menu Item 3 of 3, Kariera
    • Sub Menu Item 1 of 1, Struktura organizacyjna
  • Level 1 menu, Item 5 of 5, Strefa klienta
    Wstecz
    Obsługa klienta
    • Sub Menu Item 1 of 4, Komunikaty
    • Sub Menu Item 2 of 4, Dokumenty i instrukcje
    • Sub Menu Item 3 of 4, Najczęściej zadawane pytania
    • Sub Menu Item 4 of 4, PCI DSS - Bezpieczeństwo płatności
    Platforma raportowa
    • Sub Menu Item 1 of 2, Zaloguj do OnePortal24
    • Sub Menu Item 2 of 2, Co to jest OnePortal24?
    Baza wiedzy
    • Sub Menu Item 1 of 4, Case Studies
    • Sub Menu Item 2 of 4, Eksperci PolCard
    • Sub Menu Item 3 of 4, Płatności w firmie
    • Sub Menu Item 4 of 4, Zobacz wszystkie artykuły
Zamów terminal

Cashback ulubioną dodatkową funkcją terminali płatniczych dla prawie 41 proc. Polaków

15.09.2022

Cashback ulubioną dodatkową funkcją terminali płatniczych dla prawie 41 proc. Polaków

Jak wynika ze zleconego przez Fiserv Polska S.A. właściciela marki PolCard from Fiserv badania, Polacy chcą korzystać z dodatkowych funkcji terminali płatniczych. Najciekawsza jest dla nich opcja wypłaty gotówki z kasy sklepu przy okazji zakupów, czyli cashback. Na kolejnym miejscu znalazła się możliwość płatności w różnych walutach . Według Polaków najistotniejsze zalety terminali płatniczych to wygoda (42 proc.) oraz szybkość zrealizowania transakcji (28 proc.).

Z jakich dodatkowych funkcji terminali Polacy chcieliby skorzystać najchętniej?

Terminale płatnicze służą obecnie już nie tylko do przyjmowania płatności. Poza ich podstawową rolą, oferują one wiele innych dodatkowych funkcji, które są użyteczne dla klientów. Przeprowadzone przez PolCard from Fiserv badanie pokazuje, że najatrakcyjniejsza jest dla Polaków wypłata gotówki z kasy sklepu tak, jak zbankomatu – takiej odpowiedzi udzieliło aż 41 proc. badanych. Najbardziej zainteresowane są nią osoby młodsze, w wieku 30-39 lat (61,3 proc.) oraz 18-29 lat (44,8 proc.). Wypłata gotówki z kasy sklepu przy okazji zakupów jest bardzo popularna również wśród mieszkańców wsi (45,7 proc.) oraz dużych miast, powyżej 250 tys. mieszkańców (41,8proc.).

Drugą w kolejności wymienianą funkcją terminali jest możliwość płatności wobcej walucie – tak odpowiedział co trzeci badany (32,3 proc.). Jest ona bardziej atrakcyjna dla kobiet niż mężczyzn (kolejno 38 proc. i 25 proc.) oraz dla osób młodszych. Prawie połowa respondentów w wieku 18-29 lat uznała ją za najbardziej przydatną. Ponadto najchętniej skorzystaliby z niej mieszkańcy dużych miast – ponad 39 proc. badanych. Duży potencjał ma również funkcja wpłaty gotówki na konto bankowe powiązane z kartą płatniczą.

Wpłata pieniędzy na konto w kasie sklepu najbardziej atrakcyjna dla osób najmłodszych

– Odwrotność cashbacku, czyli wpłata pieniędzy na konto w kasie sklepu, tak jak we wpłatomacie, jest trzecią najpopularniejszą funkcją dodatkową terminala – tak wskazało ponad 31 proc. Polaków. Jak wynika z naszego badania jest ona najbardziej atrakcyjna dla osób najmłodszych. Wskazała ją ponad połowa respondentów wprzedziale wiekowym 18-29 lat. Warto zaznaczyć, że jednocześnie w tej samej grupie jest najwięcej ankietowanych, którzy płacą bezgotówkowo zawsze, kiedy jest to możliwe. Usługa pozwala na wpłacenie pieniędzy na konto przy okazji zakupów, co jest wygodną opcją szczególnie dla osób, które nie chcą nosić przy sobie gotówki, ana co dzień płacą kartą, telefonem lub zegarkiem – mówi Krzysztof Polończyk, prezes zarządu Fiserv Polska.

Prawie 20 proc. Polaków chciałoby skorzystać ze zwrotu środków na rachunek karty, ablisko 18 proc. z możliwości zostawienia napiwku np. w restauracji. Natomiast ponad 15 proc. respondentów jako najbardziej przydatną dla nich funkcję wymieniło również możliwość wykupienia okresowego biletu komunikacji miejskiej bezpośrednio na kartę płatniczą. 13 proc. wskazało opcje płacenia poprzez terminal kartami lojalnościowymi oraz podarunkowymi, a 12 proc. skorzystałoby z usługi doładowania telefonu.

Wygoda główną zaletą terminali płatniczych

W ramach badania zapytaliśmy również Polaków co ich zdaniem jest główną zaletą terminali płatniczych. Aż 42 proc. ankietowanych odpowiedziało, że jest to wygoda, ponieważ nie muszą nosić ze sobą gotówki. Wśród innych najważniejszych korzyści zostały wymienione: szybkość realizacji transakcji (28,8 proc.), prostota obsługi (28,6 proc.) ioszczędność czasu (28,4 proc.).

Możliwość zapłaty w kasie samoobsługowej i brak konieczności stania w kolejce do jej tradycyjnego odpowiednika zostało uznane za najważniejszą zaletę przez prawie jedną czwartą respondentów. Dla 18 proc. badanych ważne jest bezpieczeństwo transakcji, natomiast 12 proc. ceni sobie możliwość płatności na wiele sposobów np. kartą, zegarkiem, telefonem. Nie bez znaczenia dla 13 proc. Polaków jest również fakt, że płatności na terminalach są bardziej higieniczne. Dla respondentów istotne jest także to, że dzięki płatnościom bezgotówkowym każdą transakcję można prześledzić na koncie bankowym w czasie rzeczywistym, przez co kontrolowanie wydatków jest łatwiejsze – tak odpowiedziało ponad 12 proc. osób.

– Terminal już dawno przestał służyć wyłącznie do rozliczania płatności bezgotówkowych. Jest to urządzenie wielofunkcyjne z wieloma korzyściami zarówno dla sprzedawców, jak i ich klientów. Dla konsumentów coraz częściej terminal jest czymś obowiązkowym. Jak pokazują nasze badania, ponad 70 proc. Polaków regularnie płaci bezgotówkowo, a 41 proc. zawsze, kiedy ma taką możliwość. Z kolei sprzedawcy, poza zapewnieniem ulubionej formy płatności, mogą zaoferować klientom dodatkowe usługi, które podniosą znacząco ich poziom zadowolenia – podsumowuje Krzysztof Polończyk.

Nota metodologiczna:

Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Fiserv Polska, właściciela marki PolCard from Fiserv – w ankiecie telefonicznej, przeprowadzonej przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) w lipcu 2022 r. W badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa dorosłych Polaków. Próba n = 1001.

Wybierz najlepszą ofertę dla Ciebie

TWÓJ PIERWSZY TERMINAL

Terminal za 0 zł
na prostych zasadach

Odbierz terminal płatniczy lub terminal w telefonie

terminal płatniczy
ZMIEŃ OPERATORA NA POLCARD FROM FISERV

Otrzymasz lepszą ofertę
niż u obecnego operatora!

Terminal już od 1 zł/mies.

terminal płatniczy
PŁATNOŚCI ONLINE

Aktywuj Pakiet
e-commerce za 0 zł

Już od 0,99% za transakcję

płatności online

Zobacz również

Ranking terminali płatniczych 2025
Płatności w firmie

Ranking terminali płatniczych 2025

Terminal płatniczy dla firm – sprawdź, jak wybrać najlepszy!
Płatności w firmie

Terminal płatniczy dla firm – sprawdź, jak wybrać najlepszy!

Czym są płatności elektroniczne i jak działają przelewy online?
Płatności w firmie

Czym są płatności elektroniczne i jak działają przelewy online?

polcard

Potrzebujesz pomocy w znalezieniu najlepszego rozwiązania płatniczego dla swojej firmy?

Skontaktuj się z nami right_arrow

icon-linkedin icon-youtube
  • Na skróty
  • Odbierz terminal za 0 zł
  • Przejdź do PolCard
  • Zostań Partnerem
  • Terminale płatnicze
  • Terminal w telefonie
  • Płatności online
  • Rozwiązania samoobsługowe
  • Usługi dodatkowe
  • PolCard Pay
  • Ranking terminali płatniczych
  • Pożyczka pod obroty z terminala
  • O nas
  • Poznaj nas
  • Biuro prasowe
  • Artykuły
  • Kariera
  • Bezpieczeństwo
  • Informacje prawne
  • Obsługa klienta
  • Kontakt
  • Zaloguj do OnePortal24
  • Komunikaty
  • Dokumenty i instrukcje
  • FAQ
  • Strony regionalne
  • Warszawa
  • Kraków
  • Poznań
  • Gdynia
  • Gdańsk
  • Katowice
  • Wrocław
  • Łódź
  • Bydgoszcz
  • Bielsko-Biała
  • Rzeszów
Polityka prywatności
Polityka cookies
Zgłaszanie incydentów

© 2025 Fiserv Polska S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone. Niniejsza treść nie stanowi oferty w rozumieniu art.66 Kodeksu Cywilnego. Ma charakter wyłącznie informacyjny i stanowi zaproszenie do zawarcia umowy w myśl art. 71 Kodeksu cywilnego. Fiserv Polska S.A. jest krajową instytucją płatniczą w rozumieniu art. 2 pkt 16 Ustawy z dnia 19 sierpnia 2011r. o usługach płatniczych, wpisana do rejestru Krajowych Instytucji Płatniczych prowadzonym przez Urząd Komisji Nadzoru Finansowego pod numerem IP8/2013. Fiserv Polska S.A. (właściciel znaku towarowego PolCard), Al. Jerozolimskie 100, 00-807 Warszawa Sąd rejestrowy: Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy, nr KRS 0000061293, kapitał zakładowy: 123 609 300 zł, kapitał wpłacony: 123 609 300 zł, NIP: 526-02-10-429.

Selektor witryn